منابع عراقی تأکید کردند که عناصر داعش پس از دریافت فرمانی از سوی "ابوبکر البغدادی" سرکرده اصلی این گروه تروریستی، در حال آماده شدن برای فرار از موصل هستند.
کد خبر: ۷۸۰۵۵۸
بهانه ابوبکر البغدادی برای فرار از موصل

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کرد که ابوبکر بغدادی پس از خوابی که دیده است، به همه عناصرش دستور داده است برای خروج از موصل آماده شوند.

بر اساس این گزارش، بغدادی مدعی شده است که پیامبر (ص) در خواب به او فرمان داده است که موصل را به سرعت ترک کند.

خبر خواب جدید ابوبکر بغدادی بین اهالی موصل و عناصر داعش در این شهر پیچیده است، اما هنوز زمان خروج از این شهر مشخص نیست.

گروه تروریستی داعش طی هفته‌های اخیر خسارتهای سنگینی را از نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی متحمل شده است.

دفتر احمدی‌نژاد اظهارات هاشمی‌ را تکذیب کرد

دفتر محمود احمدی‌نژاد اظهارات اخیر آیت الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر هماهنگی احمدی‌نژاد با هاشمی برای ورود به انتخابات ۱۳۸۴ را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه انتخاب، دفتر رئیس‌جمهور نهم و دهم با صدور اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها اظهارات اخیر اکبر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه محموداحمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری 1384 با وی هماهنگ و یا کسب اجازه کرده بود را تکذیب کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

اخیراً آقای هاشمی‌رفسنجانی در مصاحبه‌ای چنین ادعا کرده‌اند که گویا آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد برای حضور در عرصه انتخابات سال 1384 به نوعی با ایشان هماهنگ کرده و یا کسب اجازه نموده است.

آحاد ملت بزرگ ایران از تحولات به خوبی آگاهند و روند امور را با دقت زیرنظر دارند و می‌دانند که این ادعا از اساس خلاف واقع و کذب محض است.

انتظار دارد که سیاست‌ورزان حداقل‌های موازین اخلاقی را رعایت نمایند.

شکست روحانی شکست اصلاح‌طلبان نیست

یکی از تئوریسین‌های جناح دوم‌خرداد با تأکید بر اینکه ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم، افزود: شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است.

به گزارش تسنیم، سعید حجاریان تئورسین جریان اصلاحات در پاسخ به این سؤال که «شما شکل گیری یک نظام لیبرال را لازمه رسیدن به دموکراسی می‌دانید؟» گفت: البته لیبرالیسم حتما برای من جدی است اما یک چیزی این وسط هست و مشکل ما است. برای ما عدالت بسیار مهم است. جمع عدالت و لیبرالیسم خیلی سخت است. در غرب هم این مشکل بوده است.

وی در بخشی از گفتگوی خود در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا مردمسالاری دینی می تواند خلأ را پرکند؟ می‌گوید الان درباره دین بحث نمیکنیم؛ تز من، سوسیال دموکراسی است. نخست وزیر سوئد که ترور شد، اولاف پالمه، ویلی برانت از رهبران سوسیال دموکرات بودند. آن‌ها خیلی تلاش کردند که راه وسط لیبرالیسم و عدالت را در پیش گیرند اما هنوز محقق نشده است. در ایران هم باید این کار شروع شود. پروژه‌های جدی ما همین است.

نبودنم در دولت روحانی نعمت بود

رئیس شورای مرکزی حزب ندا می‌گوید حسین فریدون طی تماسی با آقای ظریف مانع از انتخاب وی برای سمت قائم مقام وزارت خارجه شده است.

به گزارش تسنیم، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندا در گفت‌وگویی با بیان اینکه با رئیس جمهور مشکلی ندارم اما با حسین فریدون برادر وی اختلاف داشتم، گفت: با آقای ظریف سه جلسه داشتم و خواهش کردند که قائم مقامی وزارت خارجه را بپذیرم که قبول نکردم.

وی افزود: بعد دیدم که آقای ظریف پیگیری نکرد و آقای روانچی را به منزل من فرستاد و گفت که آقای فریدون با آقای ظریف تماس گرفت و گفته که چرا می‌خواهد خرازی را به عنوان قائم مقام وزارت خارجه انتخاب کند؟ فریدون به آقای ظریف گفت اگر خرازی را بگذاری قائم مقام، وزارت خارجه دیگر دست ما نیست و ما کاره‌ای نیستیم. ظریف هم مقاومتی نکرد.

خرازی خاطر نشان کرد: من هم گفتم نگران نباشید اما الان که نگاه می‌کنم می‌فهمم نعمت غیرمترقبه الهی بود که من در دولت آقای روحانی نیستم. زیرا با وجود اینکه رفاقت خیلی خوبی داریم سلیقه‌های ما به هم نمی‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها