وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

جزئیات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

معاون مسافری شرکت راه آهن خبر داد:

فروش ۸۵۰ هزار صندلی قطار

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به فروش ۸۵۰ هزار صندلی قطار برای نوروز، گفت: در صورت تاخیر قطارها در نوروز، ۵۰ تا ۱۰۰ درصد وجه بلیت به مسافر پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۸۰۱۳۴
فروش ۸۵۰ هزار صندلی قطار

سید محمد راشدی با اشاره به فروش بلیت های نوروزی قطار، اظهار داشت: یک میلیون و ۹۶۰ هزار صندلی برای سفرهای نوروزی درنظر گرفته شده بود که از این تعداد بلیت بالغ بر ۸۵۰ هزار صندلی به فروش رفت.

وی با بیان اینکه شروع پیک نوروزی قطارهای مسافری از ۲۵ اسفند ۹۳ به مدت ۲۰ روز تا ۱۵ فروردین ۹۴ ادامه دارد، افزود: فروش اینترنتی بلیت قطار در بهمن ماه شروع شد و هر روز به یک محور اختصاص یافت که هنوز هم برای مابقی صندلی ها فروش ادامه دارد.

معاون مسافری شرکت راه آهن با اشاره به اینکه بلیت مسیرهای پرتردد در روزهای پیک فروش رفته اما برخی مسیرها باقی مانده است، گفت: برای رعایت حقوق شهروندی ثبت ساعت ورود قطار به مقصد بر روی بلیت درج می شود و جدولی تعیین شده تا بر حسب ساعت تاخیر از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد نرخ بلیت به مسافران بازگردانده می شود.

راشدی افزود: به عنوان مثال در قطارهای تهران- مشهد اگر سه ساعت تاخیر داشته باشد ۵۰ درصد از وجه بلیت برگشت داده می شود و اگر ۵ ساعت به ۳ ساعت اضافه شود ۱۰۰ درصد پول به مسافر بازمی‌گردد.

وی در خصوص رسیدگی به شکایات مسافران، اظهار داشت: مسافران برای دریافت اطلاعات، ثبت شکایات، پیشنهادات‌ و انتقادات خود می‌تواند با سامانه «صدای مسافر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران» ‌ با شماره‌ ۵۱۴۹ از تهران و ۵۱۴۹-۰۲۱ از شهرستان‌ها تماس بگیرند.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: مسافران از طریق این سامانه می توانند از برنامه حرکت قطارها، مراکز فروش بلیت و دیگر قوانین مربوط به بلیت مطلع شوند ضمن آنکه ارسال شکایات هم از طریق این سامانه انجام می گیرد. همچنین با ارسال پیامک به شماره ۵۱۴۹-۰۲۱ هم می توانند، مشکلات احتمالی در قطار را به صورت آنلاین گزارش دهند.

راشدی با اشاره به اینکه مسافران در صورت تاخیر قطار مطابق با برنامه زمانبندی، می‌توانند برای دریافت خسارت تا یکماه به آژانس های فروش بلیت در سراسر کشور مراجعه کنند، افزود: البته اگر تاخیرها ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و یا دیگر موارد باشد جریمه ای بابت آن پرداخت نمی شود.

وی با اعلام اینکه پرداخت خسارات از ۵۰ درصد بهای بلیت شروع می شود، گفت: براساس جدول زمانبدی و زمان سیر قطار، جرایم تعریف شده است که از استرداد ۵۰ درصد تا ۱۰۰ قیمت بلیت را شامل می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها