با افزایش تدابیر امنیتی در مالزی برای جلوگیری از پیوستن اتباع این کشور به تروریست های داعش مالزیایی ها با بهانه حج عمره و سفر به عربستان به این گروه تروریستی می پیوندند.
کد خبر: ۷۷۹۳۳۰
حج، بهانه مالایی ها برای پیوستن به داعش

خالد ابوبکر، بلندپایه ترین مقام پلیس مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد دو تن از اتباع این کشور که برای انجام عمره به عربستان رفته بودند، با سفر به سوریه به تروریست های داعش پیوسته اند.

وی روش جدید اتباع مالزی برای پیوستن به تروریست های داعش را بدون این که شناسایی شوند، بهانه حج عمره و استفاده از شرکت های مجاز در این بخش دانست.

بازرس کل پلیس مالزی به خبرنگاران در کوالالامپور گفت: دو نفر از اتباع این کشور از طریق یک آژانس مسافرتی به صورت قانونی به حج عمره رفته و از آنجا به تروریست های داعش پیوسته اند.

وی قانون ضد تروریسم را که قرار است در پارلمان مالزی بررسی و تصویب شود برای مقابله با این افراد مهم دانست.

هم اکنون ده ها مالزیایی با تروریست های داعش در سوریه و عراق همکاری می کنند و با همکاری همزبان های خود در اندونزی گروهی جدید نیز تشکیل داده اند که مقامات امنیتی مالزی و اندونزی از این وضعیت هراس دارند.

تاکنون دستکم هفت مالزیایی تروریست در درگیری های عراق و سوریه و یا عملیات انتحاری کشته شده و ده ها تن نیز به وسیله پلیس مالزی هنگام خروج از این کشور بازداشت و اکنون در زندان بسر می برند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها