یک نانوایی در بجنورد، به دلیل پیدا شدن دم مارمولک در نان، با حکم تعزیرات حکومتی تعطیل شد.
کد خبر: ۷۷۹۲۰۳
دم مارمولک، نانوایی را تعطیل کرد + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، مدیرکل تعزیرات حکومتی بجنورد گفت: پس از شکایت یکی از شهروندان درخصوص پیدا کردن دم مارمولک در نان بربری، موضوع در دستور کار بازرسان این اداره قرار گرفت.

داریوش جودکی افزود: با همکاری مرکز بهداشت و رئیس اتحادیه نانوایان بجنورد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت که پس از آزمایش‌های لازم، تخلف این نانوایی اثبات شد.

وی افزود: سرانجام رای به تعطیلی این نانوایی داده شد و این موضوع در پارچه نوشته‌ای در سر در مغازه هم اعلام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
۰
۰
مردم بر این عقیده اند كه مارمولك ها دم خود را به این علت جا می گذارند تا موجود شكارچی آن را خورده و به واسطه وجود سم در آن(نظرات خرافی در مورد وجود سیانور یا تركیباتی از آن) بمیرد. گاهی شاهد درج خبرهایی هستیم كه بیانگر افتادن یك مارمولك در دیگ غذا یا قوری چای و مردن عده ای آدم بوده ایم. باید گفت كه هیچ یك از این اخبار پایه علمی ندارند.

طبق مطالعات انجام شده توسط محققان خزنده شناس دانشگاه بركلی كالیفرنیا، آقایان پروفسور اندرسون و پروفسور پاپنفوس، و ویژه نامه چاپ شده توسط مجله رپتایلز مورخ آگوست سال ۲۰۰۲ این قضیه به اثبات رسیده است كه هیچ مارمولكی دارای سم نیست و علت قطع شدن دم در آنها گمراه كردن جانور شكارچی است.

شایعه مذكور نه تنها در ایران بلكه در سرتاسر جهان وجود دارد (De Silva ۲۰۰۵). متاسفانه سمی بودن مارمولك ها آنچنان برای مردم جوامع مختلف جا افتاده است كه هر چه سعی بر رد این موضوع از طریق افراد علمی میشود متاسفانه فایده ای ندارد. امید است كه با خواندن این موضوع هموطنان محترم دید بدی را كه نسبت به مارمولك های خانگی دارند از بین ببرند، از كشتن این گونه مفید جانوری جلوگیری كنند و سعی در حفاظت مارمولكهای خانگی نمایند.0000000000باشدكه یگانه مهربان از ماراضی و خشنود باشد/..........

نیازمندی ها