• 3 14
  • 6

جزئیات جدید توافق خودرویی با فرانسه

پژو در ایران کارخانه احداث می‌کند

سه شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 14:19
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از توافق نهایی با شرکت پژوی فرانسه برای احداث کارخانه مشترک در ایران خبر داد و گفت: ۵۰ درصد سهام این کارخانه مربوط به پژو و ۵۰ درصد متعلق به ایران خودرو خواهد بود.

هاشم یکه زارع در مراسم آغاز تولید انبوه وانت آریسان با تشریح جزئیات توافق نهایی ایران خودرو با پژو گفت: پژو کارخانه ای مشترک با ایران خودرو در ایران احداث خواهد کرد که ۵۰ درصد سهام آن متعلق به پژو و ۵۰ درصد متعلق به ایران خودرو خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: بر مبنای این توافق نهایی، قرار است مرکز تحقیقات مشترک، پلت فرم مشترک و صادرات ۳۰ درصد از محصولات تولیدی محقق شود.

وی اظهارداشت: در کلمه به کلمه توافق نهایی ایران خودرو با پژو عنوان شده است تا ۳۰ درصد تولیدات حتما صادر شود، در غیر این صورت به تناسب کاهش سهم عرضه محصولات به داخل نیز از سوی پژو کاهش خواهد یافت.

به گفته یکه زارع، ایران دیگر به مونتاژکاری خودرو روی نخواهد آورد و بنابراین در توافق‌ با پژو، سوزوکی ژاپن و یک شریک جدید اروپایی این موضوع لحاظ شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: به زودی با یک شرکت خوب اروپایی نیز توافق خواهیم کرد اما بر مبنای این توافق‌ها، بازار خود را تقدیم آنها نخواهیم کرد بلکه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرویی که قرار است تا افق ۱۴۰۴ از سوی ایران خودرو تولید شود، حداکثر ۵۰ درصد مشارکت با خارجی‌ها خواهد بود.

وی اظهارداشت: هدف اصلی ایران خودرو گرفتن بازار خودروی ایران از چینی‌ها است، چراکه اگر بی توجهی به این موضوع صورت گیرد، حتما ظرف سال‌های آینده با تداوم روند فعلی بازار خود را دو دستی تقدیم چینی ها خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: هدف‌گذاری ایران خودرو آن است که محصول با کیفیت بالاتر از چین با قیمت پایین و مشخصات فنی بهتر به بازار ارائه دهیم و در این راستا، با شرکای خارجی از جمله پژو، رنو، سوزوکی ژاپن و یک شریک اروپایی قدر کار خواهیم کرد.

به گفته یکه زارع، ظرف ۲ تا ۲.۵ سال آتی حداقل ۳ محصول با طراحی داخلی به بازار عرضه خواهیم کرد، این در شرایطی است که در کل دوره عمر صنعت خودرو در ایران تنها ۳ محصول سمند، تیبا و رانا به صورت محصول داخلی به بازار عرضه شده است.

وی افزود: سال ۹۳ اگرچه وزارت صنعت تولید ۵۳۰ هزار دستگاه خودرو را برای ایران خودرو هدف‌گذاری کرده بود اما هدف‌گذاری این گروه صنعتی تولید ۶۰۰ هزار دستگاه بود که امیدواریم ظرف روزهای باقیمانده از سال ۹۳ بتوانیم ۹۰ هزار خودروی دیگر را نیز تولید کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سال ۱۴۰۴ باید تولید خودرو در ایران به ۳ میلیون دستگاه برسد که در این میان، اکنون سهم بازار ایران خودرو از ۳۷ درصد سال ۹۲ به ۵۴ درصد رسیده اما هدف‌گذاری ما دستیابی به سهم ۶۰ درصدی بازار است.

یکه زارع در پاسخ به انتقادات مطرح شده به صنعت خودرو کشور افزود: اگرچه به لحاظ کیفی و فنی ممکن است صنعت خودروی ایران ایراداتی داشته باشد اما اگر تعطیل شود، مثل فولاد مبارکه و پتروشیمی ها تعطیل خواهد شد بنابراین باید به جای حمله به صنعت خودروسازی تلاش کنیم تا این صنعت را تقویت کرده تا محصولاتی شایسته مردم عرضه کند.(مهر)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1862245099192486229
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 6 نظر )

چینی ها استعماگران دنیای جدیدن و مطمئن باشید به دلیل جمعیت زیاد و وجود كارگر ارزان در اونجا دلشون واسه تولید كننده داخلی ما نمیسوزه اونها ما رو به عنوان یه مصرف كننده محض میخوان نه تولید كننده و حتی مونتاژ كننده
درهای بازار جهانی خودرو رو به روی خودمون بستیم اونوقت چینی ها تو این فضای خالی بکمک اشتباهات دولت قبل با چه ترفند جالبی اومدن و خودروهای رنگارنگ و بی نام و نشون خودشون رو تو این حالت به ما قالب کردن. ای کاش این موضوع در حد حرف نباشه و پژو برگرده تا خودروهای خوب اروپایی و کره ای جای خودشون رو به بازار خودروهای بد و بی اعتبار چینی ندهند.
اقای یكه زارع بعد از 50سال عمر ایران خودرو هنوز مشكل كیفیت دارید پس الكی وعده به مردم ندهید
باعث تاسفه که با این همه خنجری که از پشت به ما زدن باز داریم باهاشون توافق میکنیم؛ کار ندارم به چین و اجناس بی کیفیتی که به ایران صادر میکنه ولی لااقل اونا تو این تحریم ها ما رو دور نزدن،یه روز بیاد دیگه سوار پژو نشیم صلوات
ضعف خودروسازی ما در واقع به ضعف شدید مدیریت برمی گرده. مدیریت بی سواد دولتی
راست میگید ؟ میخواید رقابت كنید؟ در هارو باز كنید بذارین همه برند های دنیا بیان بعد ببینید كه جایی برای شما و چین باقی میمونه یا نه. رقابت با چین اونم توی بازار انحصاری كه شق القمر نیست. این همه نیرو جوون و طراح هست كه ازشون استفاده نمیشه چی میشه مگه ما هم مثل چین شروع كنیم به استفاده از این ها ؟ تولید 100% ملی داشته باشیم نه مثل الان كه بدیم چینیها تیبا واسمون طراحی كنن بعد بگیم كار خودمونه. اگه در ها باز باشه با قیمت این ماشین های چینی میشه بهترین خودروی آمریكایی و اروپایی رو سوار شد كه نه از نظر كیفیت قابل مقایسه ان نه امنیت نه آلایندگی نه..........