انجمن ملی فضا در آمریکا اعلام کرد:جایزه پیشگامان فضا 2015 در کنفرانس جهانی توسعه فضا به خانم «انوشه انصاری» اعطاء می شود.
کد خبر: ۷۷۸۵۴۷
بانوی ایرانی برنده جایزه پیشگامان فضا 2015 شد

انوشه انصاری اولین زن ایرانی - مسلمان فضانورد و اولین وبلاگ نویس فضایی است.

کنفرانس جهانی توسعه فضا اواخر ماه میلادی آینده (20 تا 24 ماه مه 2015) در شهر «تورنتو» کانادا برگزار می شود. این جایزه به دلیل خدمات انوشه انصاری به جامعه فضایی اعطا می شود.

این سی و چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه فضایی خواهد بود که در تورنتو کانادا برگزار می شود.

جایزه پیشگامان فضایی شامل یک کره ماه از جنس قلع نقره ای رنگ است که در کارگاه ریخته گری «بیکر آرت» در «پلیسرویل» کالیفرنیا ساخته شده است.

این کره الهام گرفته از مجسمه ای است که توسط «دان دیویس» هنرمند معروف فضا و نجوم ساخته شده است.این جایزه در سال 1988 ایجاد شد و هر سال در بخش های مختلف اهدا می شود.

انوشه انصاری که نخستین فضانورد ایرانی به شمار می رود از پایه گذاران اصلی جایزه 10 میلیون دلاری «X Prize» است که برای حمایت از تجاری سازی تحقیقات فضایی راه اندازی شده و نقش شایانی در ترغیب فعالیت های بخش خصوصی در حوزه فضا داشته است.

انوشه انصاری که متولد مشهد است از دوران کودکی رویای فضانوردی را در سر می پرورانده است.

وی مدرک کارشناسی خود را در رشته الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه «جرج میسون» و سپس کارشناسی ارشد خود را در مهندسی الکترونیک از دانشگاه «جرج واشنگتن» دریافت کرده است.

انصاری 27 شهریورماه 85 به عنوان سفیر فضایی رهسپار فضا شد و بامداد هفتم مهرماه در حالی در استپ های سرسبز شمال قزاقستان بر سیاره مادری گام نهاد که طی 11 روز حضور در فضا به واقع اثبات کرد همچنان که پیش از سفر اعلام کرده بود، صرفا یک گردشگر فضایی نیست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها