کاروان‌های راهیان نور چند وقتی است که به سمت خوزستان حرکت کرده اند و پیش بینی می‌شود امسال مناطق یادمان جنگ حدود یک میلیون میهمان خواهد داشت. اما با این جمعیت می توان مشکل ریزگردها را حل کرد؟
کد خبر: ۷۷۸۳۸۹
راهیان نور، چگونه می خواهند مشکل ریزگردها را حل کنند؟

سالهاست استان خوزستان و مناطق مرزی کشور میهمان جمعیت مشتاقی است که آمده اند تا یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را زنده نگه دارند. جمعیتی که هر ساله بر تعداد آن افزوده می شود و می‌خواهند پیش از آغاز سال نو روح و روانشان را در این سفر تازه کنند. پیش بینی امسال برای جمعیتی که به راهیان نور می روند یک میلیون نفر است که اغلب جمعیتشان را جوانان مشتاق و مومن کشور تشکیل می‌دهند.

اما سفر یک میلیون نفر به استانی که هوای آسمانش خیلی وقت است که غبار آلود و غمگین است جدا از نفس عمل، فواید دیگری هم دارد؟ آیا می‌توان از نیروی این یک میلیون نفر برای بهسازی و بهبود جمعیت این استان محروم و غبارگرفته استفاده کرد؟

اوضاع وخیم آب و هوای استان خوزستان برای همه مردم کشور اتفاق دردناکی است که باید هرچه سریع تر برای آن چاره ای اندیشید. بسیاری از کارشناسان محیط زیست بهترین راهکار برای درمان آب و هوای این استان را کاشت نهال معرفی کرده و می گوید که می‌توان در همین راستا از نیروهای داوطلب برای حل هرچه زودتر این بحران استفاده کرد. همچنین احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل محیط زیست خوزستان نیز فضای مدارس اهواز را نیز برای کاشت یک میلیون نهال درخت مناسب دانست.

اما مدتی است که یک پیام در شبکه های اجتماعی میان مردم دست به دست می شود، پیامی که در آن به مسئولین پیشنهاد داده که شرایطی را فراهم کنند تا مردم حاضر در مراسم راهیان نور بتوانند در این سفر معنوی یک نهال در خوزستان بکارند. در این پیام آمده است: «به استاندار محترم خوزستان پیشنهاد می شود که راهیان نور که امسال قرار است بیش از ۱ میلیون نفر باشند برای شادی روح شهدا زیر نظر کارشناسان کشاورزی و محققان دانشگاهی هر کدام یک اصل نهال یا نخل در خوزستان بکارند! این یک حرکت نمادین و انقلابی خواهد بود که نقش مهمی در کنترل ریزگردها خواهد شد!در واقع این کار عبادت محسوب میشود چون باعث تمیزی هوا و خدمت به محیط زیست کشور اسلامی ما می شود.»

مقام معظم رهبری نیز امروز در دیدار با فعالان محیط زیست کشور از نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست صحبت کردند. حال فرصت آن است که از این نیروی مردمی مشتاق که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجدید پیمان با آنها راهی این مناطق شده اند استفاده و آنها را نیز در عمران و آبادی کشور سهیم کرد. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها