متهم با همدستی دختر مورد علاقه‌اش، قربانیان را فریب می‌داد

کلاهبرداری تلفنی قاتل زندانی از وکلا

راز جوان قاتل که با همدستی دختر مورد علاقه‌اش از زندان مرتکب کلاهبرداری میلیونی از وکلا شده بود، در جریان تحقیقات پلیس فتا فاش شد.
کد خبر: ۷۷۷۵۲۷
کلاهبرداری تلفنی قاتل زندانی از وکلا

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری به پلیس فتای شهرستان رباط‌کریم مراجعه و از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد و گفت: مردی چند بار با دفتر وکالتم تماس گرفت و مدعی شد پسرش که در خارج از کشور زندگی می‌کند، به ایران آمده اما اکنون با مشکلاتی مواجه شده و نمی‌تواند از کشور خارج شود. در گفت‌و‌گوی تلفنی با این مرد، از او خواستم کپی مدارک پرونده پسرش را برایم بیاورد تا در رابطه با مشکل پیش آمده حرف بزنیم که مدعی شد خودش هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و این ملاقات امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: به حرف‌های او اعتماد کردم و برای پرداخت حق‌الوکاله مقابل دستگاه خودپردازی رفتم تا او پول را از حساب ارزی‌اش به حسابم واریز کند. او از من خواست گزینه انگلیسی را انتخاب کنم و من هم این کار را کردم. بعد از عملیات بانکی و دریافت پیامک، متوجه شدم به جای واریز پول، مبلغ شش میلیون تومان از حسابم کسر شده است.

همزمان با شروع تحقیقات پلیس فتا معلوم شد ابتدا پول سرقتی به حساب دختری به نام فرزانه واریز و سپس از حساب او به حساب مرد دیگری واریز و بعد برداشت شده است. با کشف این سرنخ، فرزانه دستگیر و بازجویی شد. او گفت: مدتی پیش با پسری به نام بهرام آشنا شدم، اما او به اتهام قتل دستگیر و زندانی شد. یک روز که به ملاقاتش رفته بودم، از من خواست چند سیمکارت برایش بخرم. من هم 10 عدد سیمکارت به نام خودم و مادرم خریدم و هنگام ملاقات، سیمکارت‌ها را به او می‌دادم.

متهم ادامه داد: ابتدا به من نگفت قصد دارد با این سیمکارت‌ها دست به کلاهبرداری بزند، اما بعد از این که مقداری پول به حسابم واریز شد و من به حساب او منتقل کردم، تازه فهمیدم در زندان، تلفنی از وکلا و افراد دیگر کلاهبرداری کرده که در ادامه با او همراه شدم.

با اعتراف متهم زن، مرد کلاهبردار که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد، شناسایی شد و در مواجهه حضوری با همدستش به کلاهبرداری‌های تلفنی از مردم اعتراف کرد و گفت: چند عدد از این سیمکارت‌ها را نیز به دو زندانی دیگر فروختم و آنها نیز به شیوه‌ای مشابه در زندان به کلاهبرداری تلفنی دست می‌زدند.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف مرد زندانی، دو همدست وی نیز در زندان شناسایی شده و به همدستی با وی در کلاهبرداری‌های گسترده از مردم و چند وکیل اعتراف کردند. در ادامه تحقیقات سه مرد دیگر هم که در بیرون از زندان با اعضای این باند همدست بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ اصغر باقریان با هشدار به مردم بویژه صاحبان صنوف و حرفه‌های مختلف، از آنها خواست فریب این گونه افراد سودجو را نخورند و اگر قصد معامله با آنها را دارند، حضوری با این افراد ملاقات داشته و براحتی به آنها اعتماد نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها