مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این‌که قیمت نفت تا سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۰ دلار نخواهد رسید، گفت: افزایش قیمت نفت به ضرر کشورهای تولیدکننده نفت است.
کد خبر: ۷۷۷۴۶۱
افزایش قیمت نفت در بلندمدت به نفع ایران نیست

به گزارش سایت رسمی شرکت ملی نفت ایران، محسن قمصری با اشاره به این‌که همه شرکت‌های عرضه‌کننده نفت در جهان در تلاش هستند تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشند و همین مساله قیمت نفت را رقابتی کرده است، گفت: در صورتی که مذکرات ایران و 1+5 به نتیجه برسد و تحریم‌های خرید نفت از میان برداشته شود، ایران به دنبال سهم خود از بازار است؛ زیرا در زمان تحریم‌ها سهم فروش نفت ایران به نصف کاهش پیدا کرد و با برداشته شدن تحریم‌ها همه تلاش خود را برای باز پس گرفتن این سهم به کار می گیریم.

وی با بیان این‌که فروش نفت ایران تحریم نیست، ولی خرید آن مورد تحریم قرار گرفته است، گفت: بنابراین فعالیت مدیریت بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران برای افزایش فروش و داشتن سهم بیشتر در بازار قانونی و حق طبیعی است. هم‌اکنون نفت فقط به کشورهای دارای مجوز فروخته می‌شود و این کشورها چین، هند، کره، ژاپن، تایوان و ترکیه است.

مدیر امور بین‌الملل با تاکید بر این‌که بر اساس قراردادهای سنتی، قیمت‌های نفت ایران به صورت رسمی اعلام می‌شود و تخفیفی برای کشور خاصی در نظر گرفته نمی‌شود، درباره مذاکرات مدیریت امور بین‌الملل با کشورهایی غیر از مشتریان کنونی، گفت: مذاکرات و جلسات همیشه بوده و جزیی از روند کاری مدیریت بین‌الملل است، شاید به طور الزامی این مذاکرات و گفت‌وگوها به قراردادی منتهی نشود، اما بخشی از فعالیت‌های این مدیریت همین مذاکرات و مناسبات دیپلماتیک است.

قمصری با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: من همیشه تاکید دارم که قیمت‌های بالای غیرمنطقی نفت در بلندمدت به ضرر تولیدکننده است؛ زیرا با بالا رفتن قیمت بحث تحقیق و توسعه انرژی‌های نوین صرفه اقتصادی پیدا می کند و پس از آن تولید این انرژی‌های جایگزین است که اقتصادی می‌شود و این مسائل روی هم می تواند به ضرر تولیدکنندگان نفت باشد. بر همین اساس سیاست کاهش قیمت نفت شاید در کوتاه مدت به اقتصاد تولیدکنندگان آسیب برساند، اما در بلندمدت باید قیمت را به گونه‌ای دید تا بحث رقابت آن با انرژی‌های جایگزین مطرح نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها