مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران :

برنامه‌ای برای تولید نفت در خزر نداریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بااشاره به اهداف این شرکت در آب‌های دریای خزر، گفت: روند اقدامات انجام شده در خزر مطابق با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون روند اکتشافی در خزر، رضایتبخش بوده و این روند اکتشافی ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۷۷۶۹۲۵
برنامه‌ای برای تولید نفت در خزر نداریم

رکن‌الدین جوادی در گفت‌وگو با شانا با تاکید بر این‌که فعلا برنامه‌ای برای تولید نفت در خزر نداریم، افزود: احتمال حفاری اکتشافی در بلوک‌های گازی دیگری غیر ازحوزه گازی سردار جنگل در حال بررسی است.

وی با بیان این‌که سناریوهایی مختلف اعلام شده است و منتظریم تا راهبردها و اعتبارات در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت تائید و تصویب شود و آن را به ما ابلاغ کنند، گفت: برنامه‌های شرکت نفت خزر در چارچوب سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت است.

وی اظهار کرد: شناورپالایشگاهی حدود ١٤ ماه دیگر برای نصب و راه‌اندازی به آب‌های خلیج فارس می‌آید و حدود شش ماه بعد آماده استفاده در لایه نفتی پارس جنوبی خواهد بود.

طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با هدف تولید نفت خام به میزان ۳۵ هزار بشکه در روز با اعتباری افزون بر یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است و همسو با این هدف، سفارش یک فروند شناور پالایشگاهی (FPSO) با اعتباری حدود ۴۲٠ میلیون دلار نیز در طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها