مراسم تودیع و معارفه مدیران مسئول جام جم برگزار شد

جام جم با سرفصل های جدید و مدیریتی تازه

صبح امروز جمعی از اصحاب قلم و چهره های فرهنگی طی مراسمی از بیژن مقدم مدیرمسئول سابق موسسه جام جم به خاطر بیش از هشت سال فعالیت تقدیر و تشکر کردند و به دکتر مراد عنادی به عنوان مدیر مسئول جدید این موسسه خیرمقدم گفتند.
کد خبر: ۷۷۶۸۲۴
جام جم با سرفصل های جدید و مدیریتی تازه

به گزارش جام جم آنلاین، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدرمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استانهای رسانه ملی ، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرمسئول اسبق روزنامه جام جم، محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق ارشاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پدرام کرباسیان رییس مجامع شرکت های وابسته به صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات ، محمد حسین صوفی ‌معاون سابق صدای سازمان صداوسیما، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، مهدی فضایلی مدیرعامل انتشارات سروش، چندتن از مدیران شبکه های رادیویی و تلویزیونی، شماری از مدیران مسئول مطبوعات و اهالی رسانه، شخصیتهای فرهنگی و جمع زیادی از خبرنگاران و کارکنان موسسه جام جم در سالن اجتماعات مسجد الغدیر تهران برگزار شد.

بیژن مقدم، مدیر مسئول سابق موسسه جام جم طی سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت خود در مقام مدیر مسئولی تصریح کرد: موسسه جام جم تلاش کرده است تا با تکیه بر اصول بنیادی و ارزش های انقلاب در عرصه مطبوعات قدم بردارد.

وی افزود: حفاظت از جایگاه روزنامه با حرمت اخلاق، نگاه ملی و پرهیز از حاشیه ها و نگرش های تنگ نظرانه، مردمداری و توجه به مشکلات، توجه به مقولات ارزشی و تقویت جریان های انقلابی ، پوشش کامل اخبار رسانه ملی، توجه به سبک زندگی ایرانی واسلامی، نقد صریح و مصلحانه دستگاه ها و توجه به حوزه نشر ازمهمترین محورهای مورد توجه در روزنامه جام جم طی هشت سال و نیم گذشته بوده است.

مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم با تاکید بر اینکه شناسایی مسائل فرهنگی و آسیب هایی که متوجه مردم و اقشار جامعه است یکی از ماموریت های این رسانه بوده، گفت: انتشار ویژه نامه ها و مجموعه کتاب های ماندگار در خصوص مسائل کشور و خانواده از دیگر اقدامات صورت گرفته، محسوب می شود.

مقدم با اشاره به راه اندازی سایت جام جم آنلاین به عنوان اولین سایت سایبری ثبت شده، افزود: در راستای نیاز خانواده های ایرانی ماموریت جدیدی تعریف کردیم و به تناسب آن سایت های ورزشی، نما، سرا، کلیک، ایام، نوا، سیما، عکس و نشریات راه اندازی شد که این پرتال می تواند مورد توجه مردم و جوانان قرار گیرد و ضمن انتشار جذابترین اخبار، مسائل آموزشی و سرگرمی را نیز به همراه داشته باشند.

مدیر مسئول سابق موسسه جام جم در ادامه گزارش عملکرد خود به راه اندازی نرم افزار موبایل جام جم، سامانه پیامکی، ارتقاء حوزه درآمدی، بخش توزیع نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم موسسه جام جم در مدت فعالیت خود بدون هیچگونه مشکل قضایی به فعالیت حرفه ای خود بپردازد به طوری که علیرغم شکایتهای متعدد شخصیتهای سیاسی و غیر سیاسی به دلیل دفاع موثر این روزنامه هیچگونه محکومیتی در قوه قضاییه نداشته است.

وی در پایان با قدردانی از ریاست فعلی و قبلی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کرد که موسسه جام جم در ادامه راه، به موفقیت های چشمگیر بیشتری دست یابد.

باید خون دل های زیادی خورد تا یک نشریه به سرانجام برسد

در ادامه این مراسم، حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقدیر از عملکرد بیژن مقدم گفت: به عنوان یک عضو رسانه ای تاکید می کنم که در این بخش باید خون دل های زیادی خورد تا یک نشریه به سرانجام برسد.

وی افزود: مدیرمسئولی روزنامه یعنی خون دل خوردن به گونه ای که این حس هر روز از همان لحظات نخست چاپ و انتشار تا پایان توزیع روزنامه با او همراه است.

این روزنامه نگار برجسته خاطرنشان کرد: عمل روزنامه نگار را همگان می توانند قضاوت کنند چرا که مخفی کاری ندارد و همه چیز به قولی روی دایره ریخته می شود.

صفار هرندی با اشاره به آشنایی قدیم خود با مدیر مسئول سابق جام جم و و نزدیک به 30 سال سابقه رسانه ای او، افزود: روحیه استوار،حریت و آزادی، سبک زندگی، سلوک اجتماعی و مواضع سیاسی و اصولی بیژن مقدم چیزی است که نمی شود بر واقعیت آن چشم بست.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که متصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم مناسبت تر از مقدم برای مدیرمسوولی روزنامه ایران نیافتم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با خوش آمد گویی به مراد عنادی و پیوستن به خانواده جام جم گفت: آقای عنادی چهره ای شناخته شده در قاب سیماست و توانایی اش در کار رسانه مکتوب سرمایه بسیار خوبی است که می تواند ایشان را در جبهه جدید رسانه ای همراهی کند.

رضایت همکاران؛ بزرگترین دستاورد مدیران

حجت الاسلام والمسلمین محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات نیز در این مراسم با قدردانی از عملکرد بیژن مقدم برای مراد عنادی آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدواریم هر دو بزرگوار در مسیر خدمت، وفا، پایداری و تعهد در ماموریت های خود موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین دستاوردی که می تواند شامل حال افراد باشد؛ رضایت همکاران است و خوشبختانه این امر در زمان مدیریت مقدم در روزنامه جم جم صدق می کند.

دعایی گفت: در روزنامه اطلاعات همیشه به روی آقای مقدم باز است و برایمان افتخار است که ایشان در این موسسه حضور یابد و صاحب دفتر در آنجا باشد.

حجت الاسلام دعایی گفت: آمدن آقای عنادی به روزنامه جام جم را هم باید به فال نیک گرفت چرا که ایشان یک فرد آگاه، باسواد، فهمیده و شریف است.

جام جم ؛ عشق اول معاون وزیر ارشاد

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز با اشاره به اینکه جام جم در زمان مدیریت وی راه اندازی شده است، گفت: نخستین سابقه مدیریتی من با روزنامه جام جم آغاز شد و این رسانه به مصداق عشق اول من است.

وی افزود: هر چند که اکنون وظیفه حمایتی از تمام مطبوعات کشور را دارم اما باز هم نمی توانم حسم را نسبت به این روزنامه کتمان کنم.

وی با تجلیل از ویژگیهای شخصیتی بیژن مقدم گفت: من آقای مقدم را از اوایل دهه 70 می شناسم و ایشان را فردی با اخلاق خوب، طبع متواضع و تسلط کامل به اصول حرفه ای روزنامه نگاری یافته ام.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آقای عنادی نیز دارای سوابق رسانه ای مشخصی هستند که برایشان آرزوی توفیق دارم.

وی افزود:در 8 سال اخیر شاهد توسعه موسسه جام جم و مدیریت مناسب آقای مقدم بودیم و امیدواریم آقای عنادی راه پرافتخار جام جم را ادامه دهند.

مقدم؛ شخصیتی فراتر از موقعیت حقوقی

مهدی فضائلی مدیر مجموعه انتشارات سروش نیز از جمله سخنرانان این مراسم بود که با تقدیر از عملکرد مدیر مسئول سابق موسسه جام جم تاکید کرد: آقای مقدم شخصیتی است که یاد و خاطره اش در دل دوستان و همکاران ایشان باقی می ماند.

فضائلی خاطرنشان کرد: برخی افراد وقتی از جایگاهی که دارند می روند ؛ بخش زیادی از شخصیتشان را از دست می دهند اما افرادی هم همچون مقدم هستند که شخصیتشان فراتر از موقعیت حقوقی شان است.

وی مراد عنادی را نیز مدیری توانمند دانست و گفت: البته آشنایی ما با ایشان در چارچوب تلویزیون است و توفیق این را داشتیم که در برنامه های ایشان حضور پیدا کنیم و امیدواریم در ماموریت جدید شاهد موفقیت بیشتر روزنامه باشیم.

مدیریت مقدم، پویایی جام جم را به ارمغان آورد

حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های رسانه ملی نیز که به نیابت از دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما در این مراسم حضور یافته بود، گفت: روزنامه جام جم در طول بیش از هشت سال مدیریت آقای مقدم از توسعه کمی و کیفی مناسب و مطلوبی برخوردار بوده و با مدیریت آقای مقدم به بالندگی، پویایی و توسعه همه جانبه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: جام جم به عنوان رسانه ای مستقل و تاثیرگذار مزیت های فراوانی دارد و موضوعات محتوایی آن انصافا به خوبی مخاطبان را جذب کرده است.

موسوی مقدم افزود: هر چند روزنامه جام جم به عنوان مکملی برای رسانه ملی به شمار می رود اما باید اذعان کرد که این روزنامه در سپهر رسانه های مکتوب، تاثیرگذار بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که عنادی مدیرمسئول جدید روزنامه جام جم نیز با توجه به اهمیت موضوع و افزایش نفوذ مخاطب و تکیه بر تجارب خود بتواند جایگاه بهتری را در آینده برای این رسانه کسب کند.

تقویت ستون سرمقاله و یادداشت ماموریت جدید جام جم

در ادامه این مراسم، مراد عنادی مدیر مسئول جدید موسسه جام جم با قدردانی از اقدامات مدیریت سابق، اداره یک رسانه مکتوب را کاری حساس دانست و گفت: کار در رسانه مکتوب بسیار سخت و استرس آور است چون روزنامه به عنوان سندی مکتوب در تاریخ باقی می ماند و بر این اساس باید به دست اندرکاران آن، خداقوت گفت.

وی با قدردانی از رییس سازمان صداوسیما بخاطر اعتماد به او برای مدیریت روزنامه جام جم تاکید کرد: تقویت ستون سرمقاله و یادداشت با حضور فعالان دانشگاهی از جمله ماموریت های این روزنامه خواهد بود و تمام تلاش خود را به خرج خواهم داد تا ضمن حفظ جایگاه جام جم و افزایش رضایت مخاطبان، موجب کارآمدی و اثرگذاری بیشتر آن شویم.

عنادی با بیان اینکه مباحث حوزه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و رسانه ها از جمله مزیت های اصلی روزنامه جام جم به شمار می رود، گفت: معتقدم مطبوعات باید در کنار احزاب به رفع مشکلات و مطالبات مردم کمک کنند تا آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

تغییر مدیرمسئول جام جم با هدف چرخش نخبگان

پدرام کرباسیان، مدیرعامل و رییس مجامع شرکت های وابسته به صداوسیما نیز به عنوان آخرین سخنران مراسم تاکید کرد: اصل تغییر با هدف ایجاد ایده های نو در چرخه نخبگان انجام می گیرد.

وی با قدردانی از زحمات مدیر مسئول سابق موسسه جام جم، گفت: نام بیژن مقدم در حوزه رسانه یک "برند" محسوب می شود و اگر آقای عنادی برای سمت جدید انتخاب شدند به دلیل سابقه کاری ایشان در تحلیل، تفسیر و تحقیق است.

کرباسیان با اشاره به جدیت و برنامه محور بودن دکتر محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما افزود: امیدواریم جناب آقای عنادی در ماموریت جدید خود بتواند دوره سختی را که پیش رو دارد به خوبی به ثمر برساند.

در ادامه این مراسم که با حضور مقامات فرهنگی، رسانه ای و اصحاب قلم برگزار شد، از زحمات بیژن مقدم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

تصاویر این مراسم را اینجا ببینید.

فاطمه امیری – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها