140 دانشجوی دختر و پسر در دوخوابگاه دانشجویی دانشگاه شیراز دچار مسمومیت غذایی شدند. مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز در این باره به جام‌جم گفت: شامگاه دهم اسفند امسال یکی از دانشجویان دختر خوابگاه پردیس ارم دانشگاه شیراز با علائم مسمومیت به مسئولان خوابگاه مراجعه و در خواست کمک کرد.
کد خبر: ۷۷۶۷۳۱
مسمومیت 140 دانشجوی دختر و پسر در خوابگاه دانشجویی

در حالی که اقدامات اولیه برای درمان او آغاز و از اورژانس نیز در خواست کمک شده بود، مسئولان خوابگاه متوجه شدند دختران دیگری نیز در خوابگاه با علائم مسمومیت روبه‌رو و حالشان بد شده است.

دکتر سیده‌ زهره عظیمی‌فرد افزود: امدادگران اورژانس با اطلاع از این وضع به معالجه سرپایی آنها پرداختند. این در حالی بود که این حادثه در خوابگاه دیگری هم که پسران دانشجو در آنجا اسکان داشتند، رخ داده و تعداد بسیاری از آنها نیز دچار علائم مسمومیت شده‌ بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد 140 نفر دانشجوی دختر و پسر بیمار شده‌اند.

وی یادآور شد: با افزایش دانشجویان بیمار، گروه‌های دیگری از امدادگران اورژانس به هردو خوابگاه دخترانه و پسرانه اعزام شده و به درمان سرپایی آنها اقدام کردند. به‌طوری که تا شامگاه دوشنبه امدادرسانی به دانشجویان مسموم انجام و 125 نفر از آنها مداوا شده و بهبود یافتند. اما 15 نفر دیگر که حال بدی داشتند، به مرکز درمانی منتقل شدند که خوشبختانه این افراد نیز روز گذشته بهبود یافته و به خوابگاهایشان بازگشتند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست این دانشجویان به چه دلیلی دچار مسمومیت شده‌اند، چون فقط تعدادی از آنها از غذای سلف‌سرویس دانشگاه استفاده کرده‌ و بقیه خودشان غذا تهیه و مصرف کرده بودند بنابراین مسئولان دانشگاه تحقیقات لازم را در این زمینه آغاز کرده‌اند تا مشخص شود بیمار شدن این 140 دانشجو به چه علتی بوده است.

این در حالی است که مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در این باره اعلام کرده است، نتایج اولیه نشان می‌دهد عامل مسمومیت در وعده شام دانشجویان، بوده است. پس از هماهنگی با رییس مرکز بهداشت شهرستان شیراز، علت شیوع بیماری در دست بررسی است که با پایان تحقیقات در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این گزارش حاکی است، سال گذشته نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز براثر مصرف غذای سلف‌ سرویس پردیس ارم مسموم شده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها