معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب با بیان اینکه خشکسالی همچنان ادامه دارد و در هشت سال اخیر ما را وارد تنش آبی کرده است ، گفت: از سال گذشته 130 طرح اولویت دار برای آبرسانی به شهرها آغاز شده که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است و این فعالیت ها ادامه دارد.
کد خبر: ۷۷۶۴۵۴
آب، صاحب برنامه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو اقتصاد، علی اصغر قانع در مصاحبه با این رادیو گفت:‌ این طرح ها آبرسانی به بخش های شرب و صنعت را پایدار می کند و امیدواریم با همکاری مردم و مصرف کنندگان و مدیریت طرف های تقاضا بتوانیم تراز تولید و مصرف را در بخش آب مستقر کنیم.

وی افزود: انتقال آب از دریا به استان های فلات مرکزی در برنامه است که کمک می کند آبرسانی به حدود 17 استان در مرکز فلات ایران با حدود 64 درصد جمعیت کشور از پایداری خوبی در بلندمدت برخوردار شود.

قانع اظهارداشت: برای مدیریت شرایط خشکسالی باید برای همه منابع آب تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر برنامه ریزی کنیم و حتی در برخی کشورها جمع آوری آب باران در پشت بام ها را نیز برنامه ریزی می کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب و فاضلاب، مهار رواناب ها را اولویت وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: در بودجه سال 94 هزار و 500 میلیارد تومان در دو فصل منابع آب پیش بینی شده است که در مقایسه با سال جاری 33 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهارداشت: هزار و 100 میلیارد تومان در بودجه 94 به توسعه آب و فاضلاب اختصاص می یابد و 400 میلیارد تومان هم سهم طرح های آبرسانی خواهد بود.

قانع افزود: طرح های بخش آب کشور تا بلندمدت سال 1450 شمسی برنامه ریزی می شود و باید از هدررفت منابع آب در شبکه های توزیع نیز جلوگیری کنیم.

وی گفت: اصلاح تعرفه های آب و شفاف سازی هزینه ها و قیمت ها باید مدنظر باشد و علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب به اقتصاد آب نیز کمک کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: باید برای تأمین نیاز آبی فضای سبز و محیط های شهری از پساب ها و بازچرخانی آب استفاده کنیم که در برخی کشورها تا چند بار هم تکرار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها