جشنواره پویانمایی تهران به ایستگاه پایانی رسید

پرواز درنا‌های سیزدهم

بخش بین الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران میزبان 19 اثر پویانمایی است که بیشترین جوایز را از جشنواره های معتبر بین المللی به دست آورده اند.
کد خبر: ۷۷۶۴۵۰
موفق ترین پویانمایی های جهان به تهران می آید + عکس

به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «خرگوش و گوزن» به کارگردانی «پیتر واچ» از مجارستان با 70 جایزه، «باد از لوبل رابرت» از آلمان با 55 جایزه، «سگ» به کارگردانی مشترک مارک ریبا و آنا سلاناس با 30 جایزه، «سر و صدای جهان» از اسپانیا به کارگردانی ریوبوکوک با 24 جایزه، «شال گمشده» از ایرلند به کارگردانی دافی این با 19جایزه، «سایه های خاکستری» از آووریانو الکساندرا با 18 جایزه از روسیه، «سیم ها» به کارگردانی مشترک تاتیانا و مارینا موشکاوا از روسیه با 17 جایزه، «سرزمین خرگوش ها» از صربستان به کارگردانی مشترک آنا ندلجو کویچ و نیکولا مجدک با 15 جایزه در جشنواره بین المللی نهم پویانمایی تهران شرکت کرده اند.

ادامه فهرست آثار پویانمایی که بیشترین جایزه را از جشنواره های خارجی دریافت کرده اند شامل «کالی، خون آشام کوچک» از پرتقال و فرانسه به کارگردانی رجینا پسوا با 14 جایزه، «گل سرخ تورآیدا» از استرالیا به کارگردانی گرابینز رایان با 13جایزه، «حس لامسه» از فرانسه و سوئیس به کارگردانی جین چارلز امباتی مالولو با 13 جایزه، «باجه تلفن» از سوئیس به کارگردانی آنت ملس با 12 جایزه، «سد نگهدار» از آمریکا به کارگردانی تسوتسومی دایس از آمریکا و «داستان خرس» از شیلی به کارگردانی گابریل آنتو نیو ازوریو هر کدام با 11 جایزه است.

همچنین آثار پویانمایی از قبیل «هنرمند مجازی» از آلمان به کارگردانی توماس استلماچ و «شام برای اندکی» از یونان و آمریکا به کارگردانی ناسوس واکالیس هر کدام با 10 جایزه، «کشیش» به کارگردانی سانتیاگو بو گراسیو از فرانسه و اسپانیا، «مامان من یک هواپیماست» از روسیه به کارگردانی یولیا آرنوا و دی جی، «مرگ ناکام» از مولداوی به کارگردانی دمیتری ولیشن هر کدام با کسب 8 جایزه در نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران شرکت می کنند.

آینده جشنواره پویانمایی روشن است

داور بخش دینی و ارزش های انقلاب اسلامی نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی درباره معیار انتخاب آثار گفت: آثار دینی به خصوص در بخش دفاع مقدس بسیار خوب بوده و رقابت نزدیکی با هم دارند.

مهدی امین فروغی اظهار داشت: مسایل محتوایی و تکنیک آثار ملاک ما در انتخاب آثار بوده و در کارهای ارایه شده به جشنواره امسال، رویکردهای جدید و توجه به نیازهای مخاطب جدید داوران برای معرفی برترین فیلم ها مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه من آینده این جشنواره را با توجه به حضور نیروهای جوان بسیار روشن می بینم، افزود: جوانان باید در هر دو سطح، هنر و تکنیک خود را ارتقا دهند.

نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در هفت سالن مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها