در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که با رقابت 470 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در تبریز برگزار شد، قاری و حافظ برتر کشور معرفی و از آنها تجلیل شد.
کد خبر: ۷۷۶۲۳۸
معرفی برترین قاری و حافظ قرآن ایران

به گزارش جام‌جم، در آغاز مراسم اختتامیه این مسابقات که به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام علی محمدی و جمعی از چهره‌های مطرح قرآنی در مصلای تبریز برگزار شد، احمد شحات احمد السید، قاری مصری مهمان این دوره از مسابقات و محسن کارگر، رتبه دوم رشته قرائت تحقیق از خراسان رضوی که منتخب مردم در این دوره از مسابقات بود به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، رئیس گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با نقل جمله‌ای از امیرالمومنین(ع) مبنی بر این‌که بهترین گفتار، گفتار خداست و کمال و نهایت رشد انسان این است که دین‌شناس باشد، اظهار کرد: دینداری با دین‌شناسی تفاوت زیادی دارد و بسیاری از مردم دیندار هستند، اما دین‌شناس نیستند و همه بدبختی‌هایی که در طول تاریخ بر سر اسلام آمده، به همین دلیل بوده است که به دست دینداران دین‌ناشناس افتاده است.

به گمان او، ضرر دینداری و دین‌ناشناسی این است که اگر کسی شناخت از دین نداشته باشد هر چیزی که رنگ دین داشته باشد، قبول می‌کند حتی اگر بن‌مایه آن از اسلام نباشد. به گفته ناطق نوری، تمام انحرافاتی که در طول تاریخ در اسلام به وجود آمد ریشه‌اش از دینداران دین‌ناشناس بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که نگاه عارفانه، عاشقانه و عالمانه رهبر انقلاب به قرآن عامل مهم انتشار و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جهان است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز شیعیان بهترین جایگاه را در مجامع بین‌المللی برای شناساندن معارف قرآنی به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گزارشی درباره این دوره از مسابقات ارائه کرد.

به گفته او، سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در 366 شهرستان و با حضور یک میلیون و 900 هزار نفر در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برگزار شد و در 31 استان در میان 6000 نفر منتخب ادامه پیدا کرد که در نهایت 470 نفر، شامل 250 آقا و 220 خانم به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

حسینی با بیان این‌که مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران صرفا یک مسابقه نیست بلکه با پیوست‌های تبلیغی و ترویجی زمینه‌ای را فراهم کرده تا عموم مردم از این جشنواره قرآنی استفاده کنند، افزود: در این دوره از مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشورمان برگزار شد و کارگاه‌های متعدد، همایش «شهریار و قرآن کریم» و همایش «علامه طباطبایی و قرآن کریم» از برنامه‌هایی بود که به بهانه سی و هفتمین دوره مسابقات در استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

در ادامه این مراسم پیام آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی قرائت شد. آیت‌الله سبحانی در این پیام با تبریک برگزاری این مسابقات در تبریز، یادآور شده است: قرآن تنها لفظ و صوت و بیان نیست و قرآن باید از نظر مفاهیم جزو روح و روان ما بشود.

پس از آن حسن دانش، رتبه نخست رشته قرائت تحقیق این دوره از مسابقات از استان یزد به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دیگر سخنران این مراسم ضمن تبریک گفتن به کسانی که در رشته حفظ و قرائت رتبه آورده و می‌توانند در مسابقات بین‌المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند، بیان کرد: بدانید همه اینها به برکت خود قرآن است که به برکت آن انقلاب اسلامی ایجاد شد و نظام اسلامی تحقق پیدا کرد و این عزت و عظمت از آن قرآن کریم است.

در این مراسم همچنین با حضور برخی از مسئولان و استادان قرآنی حاضر از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان و آقایان تجلیل شد.

در بخش حفظ 20 جزء قرآن کریم آقایان، محمدرضا احمدی از استان قم نفر اول شد. مجتبی قدبیگی از استان تهران، حسن دانش از یزد و محمدمهدی رجبی از خراسان رضوی به ترتیب در بخش‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن آقایان حائز رتبه اول شدند. در بخش مفاهیم آقایان نیز غلامحسین فاتحی از استان چهارمحال و بختیاری اول شد.

حکیمه نصیری از مازندران مقام اول حفظ کل بانوان را کسب کرد و فاطمه سعیدی مقدم از تهران در بخش حفظ 20 جزء بانوان اول شد. رتبه نخست قرائت ترتیل بانوان را فائزه‌سادات قریشی‌نسب از یزد کسب کرد و زینب لیراوی از قم و رویا دادپور از فارس به ترتیب در بخش‌های قرائت تحقیق و مفاهیم بانوان اول شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها