رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: امکان اختلاط آب با بنزین و فروش آن در جایگاه‌ها در حد صفر است.
کد خبر: ۷۷۵۸۶۷
بنزین با آب، نمی فروشیم

بیژن حاج محمدرضا در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به دلیل تفاوت وزن مخصوص بنزین و دیگر مایعات، اگر فردی اقدام به ریختن آب در بنزین کند، آب در کف مخزن قرار می‌گیرد و از آنجا که نازل‌ها از کف مخزن برداشت می‌کند، اگر در مخزنی آب باشد به باک اولین ماشین می‌رود و ماشین را در همان جایگاه عرضه بنزین از کار می‌اندازد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، مسئولان جایگاه‌ها مکلفند با استفاده از خمیرهای آب‌یاب روزانه مخازن را کنترل کنند تا آبی وارد این مخازن نشده باشد و در غیر این‌صورت خسارت بالایی به خود پمپ‌های مخازن وارد می‌شود.

حاج محمدرضا همچنین از نظارت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور خبر داد و گفت: بنزین جایگاه‌ها مستقیم از انبارهای شرکت پالایش و پخش بارگیری می‌شود و با نظارت دقیق، تا لحظه تحویل به جایگاه امکان باز شدن پلمپ آن نیست.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت تصریح کرد: جایگاه‌داران هم مکلف هستند قبل از تحویل سوخت از نفتکش، از سوخت تحویلی آزمایش بگیرند و بعد از تائید، اجازه تخلیه صادر می‌شود.

حاج محمدرضا افزود: یک سیستم نظارتی دیگر هم در جایگاه‌ها وجود دارد که شامل دفتر مخازن است و میزان بنزین دریافتی، بنزین فروخته شده و کسری یا مازاد بنزین را ثبت می‌کند و این دفاتر در معرض دید بازرسان و ناظران ما و شرکت پالایش قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها