مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت از تدوین راهبرد توسعه صنعت نساجی و پوشاک خبر داد و گفت: این راهبرد با همکاری تشکل های خصوصی تهیه می شود.
کد خبر: ۷۷۴۴۶۹
راهبرد توسعه صنعت نساجی و پوشاک تدوین می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، خانم گلناز نصراللهی در مصاحبه با این رادیو گفت: دو هدف و رویکرد اصلی این راهبرد را مبارزه با قاچاق این بخش و واردات غیرقانونی و همچنین توسعه کیفیت جهان تراز نساجی کشور تشکیل می دهد تا بتوانند از توان رقابتی در منطقه و در جهان برخوردار باشند و خوشبختانه مزیت های زیادی در این عرصه ها دارد.

وی افزود: بخش زیادی از کالاهای پوشاک موجود در بازار با روش های غیرقانونی وارد می شود و نباید رسانه های گروهی اجازه دهند عده ای تلاش های دولت برای ساماندهی تجارت پوشاک را زیر سوال ببرند.

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ساماندهی واردات قانونی پوشاک با اصلاح نرخ تعرفه به نفع تولید و اقتصاد ملی است چون 200 درصد تعرفه انگیزه اقتصادی قاچاق پوشاک را به شدت افزایش می دهد و نباید اجازه دهیم برخی ها در عرصه رسانه این این روند را مخدوش کنند. صنعت نساجی کشور با واردات کالاهای با کیفیت و قانونی رشد می کند و این یک اصل در تجارت جهانی است و با 9800 واحد نساجی و پوشاک در کشور می توانیم در کنار نوسازی ماشین آلات به پیشرفت های خوبی برسیم.

نصراللهی افزود:‌ نمایشگاهی که ترکیه ای ها اخیراً در تهران برگزار کردند برای فروش نبود بلکه هدف ما معرفی الگوهای جدید، رویکردهای تازه و توانمندی های تولید کنندگان داخلی در کنار تولید کنندگان ترکیه ای بود.پیش از این هم نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی برگزار شده بود که ترکیه ای ها در آن وجود داشتند.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت:‌ برخی می خواهند سیاست های دولت برای ساماندهی تعرفه واردات پوشاک را زیر سوال ببرند که منطقی نیست و باید همه تجارت اعم از واردات و صادرات و سیاست گذاری ها تابع منافع ملی و منطق اقتصادی و اصول علمی باشد و حاضریم با مخالفان و صاحبنظران این حوزه گفتگو کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها