در راستای تفاهم نامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه انجام شد؛

صدور دو حکم فرهنگی جایگزین حبس در استان بوشهر

رئیس قوه قضائیه گفت: این قوه، به دور از سر و صداهای رسانه ای کار خود را انجام می دهد.
کد خبر: ۷۷۴۱۱۶
رعایت قانون،‌ علت تخطئه قوه قضائیه است

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز سه شنبه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی افزود: دستگاه قضایی از ارکان نظام است و هجمه های امروز علیه این دستگاه به این علت است که این رکن مهم نظام، پای نظام و اهداف جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تخطئه ها علیه قوه قضائیه به علت رعایت کردن قانون در این قوه است، گفت: آنها در اصل به قانون اشکال دارند اما چون رویشان نمی شود نمی گویند مشکل ما با قانون است بلکه می‌گویند با قوه قضائیه مشکل داریم.

آملی لاریجانی افزود : نمونه این مسائل در بحث قصاص مطرح می‌شود و در این خصوص گاهی اوقات کمپین ضد اعدام راه می اندازند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر چه اطلاع رسانی و امررسانه مهم است اما همواره با کار تبلیغاتی کردن مخالف بوده ام و قوه قضائیه به دور از سر و صداهای رسانه‌ها کار خود را انجام می‌دهد.

آیت الله آملی لاریجانی کارنامه دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد در چهره های مختلف را موفق ارزیابی کرد و گفت: اینکه دهها قاضی در بحث مفاسد اقتصادی پای کار می آیند و پرونده را به آخر می‌رسانند امر مهمی است.

پرونده فساد 3 هزار میلیاردی هنوز مفتوح است

وی گفت: در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی ، قوه قضائیه ایستادگی زیادی کرد و در زمان آغاز رسیدگی به پرونده در داخل و خارج می گفتند که قوه قضائیه توان ندارد و برخی می گفتند خودش آلوده است و برخی می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی جرأت و توان برخورد را ندارد.

آملی لاریجانی افزود: کسانی هم در درون که دستشان آلوده بود فشار زیادی می آوردند اما قوه قضائیه با صبوری و تأنی پرونده را رسیدگی کرد و هنوز این پرونده در بخش هایی همچنان مفتوح است.

رئیس دستگاه قضا‌ گفت:این قوه در عرصه های سیاسی ، مفاسد اجتماعی ، برخورد با اشرار و متجاوزان به نوامیس کارنامه خوبی دارد.

آملی لاریجانی در همین ارتباط از قضات شریف کشور قدردانی کرد و افزود:‌ آنان با قناعت و با استقلال و تلاش در رسیدگی به پرونده ها کار می کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پانزده میلیون پرونده شامل پرونده های کیفری و حقوقی در قوه قضائیه بررسی می شود گفت: برخی افراد چون از حکمی که برایشان صادر نمی شود رضایت ندارند کل قوه قضائیه را زیر سوال می برند و البته شاید در این بین از طرف قضات هم کوتاهی صورت گرفته باشد اما درست نیست یک تخلف در قوه قضائیه را به کل قوه تسری داد.

رئیس قوه قضائیه افزود: متاسفانه گاهی اوقات رسانه ها هم تحت تاثیر قرار می گیرند .

رشوه گرفتن یک قاضی را تعمیم ندهیم

آیت الله آملی لاریجانی گفت: ‌اگر یک قاضی در گوشه ای از کشور رشوه گرفت نباید همه دستگاههای قضایی را فاسد قلمداد کرد .

وی در ادامه خطاب به کارآموزان حاضر در این مراسم گفت: ‌در کار قضایی خود از ملامت ملامت کنندگان نهراسید و راه حق را طی کنید.

آملی لاریجانی در ادامه به کارآموزان توصیه کرد دانش قضایی لازم را کسب کنند و به هیچ وجه به آنچه در دانشگاه یا حوزه فرا گرفته اند اکتفا نکنند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: آرای صادره تحت نظارت سازمانی و عموم جامعه است و هم اکنون در معاونت نیروی انسانی نقد آرای صادره صورت می گیرد که کار خوبی است.

وی در ادامه توجه به عدالت و مراقبت در خصوص وسوسه های شیطان را به کارآموزان قضایی حاضر در این مراسم توصیه کرد و گفت: قدرت را به قاضی داده اند تا احقاق حق کند نه اجحاف.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها