جانشین فرمانده نیروی زمینی خبر داد:

سرمایه گذاری ارتش روی سلاح های ضد زره

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این نیرو بیش از پیش بر روی سلاح های پیشرفته ضد زره سرمایه گذاری می کند.
کد خبر: ۷۷۴۰۶۹
سرمایه گذاری ارتش روی سلاح های ضد زره

امیر سرتیپ کیومرث حیدری به توانایی این نیرو در ساخت سلاح های جدید اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) در تمامی زمینه ها به استقلال کافی رسیده است.

وی افزود: برخی از سلاح های نیروی زمینی در رزمایش مشترک نیروهای ارتش مورد استفاده قرار گرفت.

رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله (ص) از چهارم تا دهم دی ماه از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن برگزار شد و نیروی زمینی در آن از سلاح های جدید خود رونمایی کرد.

پهپادهای انتحاری و ترابری، خودروی مین ریز، موشک ضد زره دهلاویه، سلاح تک تیرانداز شاهر، سلاح «ژ3» ارتقاع یافته و انواع نفر برها و تانک ها از جمله دست آوردهای نیروی زمینی بود که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: توان این نیرو در سال 93 بر روی سلاح های ضد زره و پهپادها معطوف شده است.

امیر حیدری با تاکید بر اینکه پهپاد انتحاری استفاده شده در رزمایش محمد رسول الله (ص) از بهترین نوع پهپاد انتحاری بود، گفت: قصد داریم پهپادهای مورد استفاده این نیرو را نیز پیشرفته تر کنیم.

وی اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش بر روی سلاح های ضد زره به ویژه سلاح های موشک اندازهای ضد زره در آینده نیز سرمایه گذاری بومی بسیار خوبی خواهد کرد.

سازمان صنایع هوایی ایران یکی از شرکت های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که پهپادهای مورد نیاز نیروهای مسلح را می سازد پیشتر اعلام کرده که بزودی برد پهپادهای ایرانی افزایش خواهند یافت.

ایرانی یکی از پنج قدرت دنیا در ساخت پهپادها محسوب می شود.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشتر اعلام کرد که تمام نیروهای ارتش از یگان های پهپادی و پهپادهای شناسایی و انتحاری بهره می برند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها