وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در آستانه مذاکراتش با محمد جواد ظریف، گفت: در مسئله ایران، 1+5 متحد است. در اعتقاد به اینکه ایران باید ثابت کند که برنامه هسته‌ای این کشور در آینده صلح‌آمیز خواهد بود، به هیچ‌وجه اختلافی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۷۳۰۲۲
کری: اختلافی بین اعضای 1+5 وجود ندارد

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در آستانه دیدار با همتای ایرانی‌اش، وجود اختلاف میان اعضای گروه مذاکره‌کننده با ایران را رد کرد.

آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان، شش کشوری هستند که گروه موسوم به 1+5 را تشکیل داده و از چند سال قبل به رهبری اتحادیه اروپا در حال مذاکره با ایران هستند.

بحران در شرق اوکراین و بالا گرفتن تنش‌ها میان روسیه و غرب موجب‌ شده تا شائبه‌هایی در مورد بروز اختلاف میان اعضای این گروه به وجود آید. همچنین گفته می‌شود کشورهای اروپایی خواهان لغو تحریم‌هایی هستند که به اقتصاد آن‌ها نیز فشار وارد کرده است.

با این حال، آقای کری که امروزدر نشست خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در لندن صحبت می‌کرد، گفت «هیچ اختلافی» میان اعضای 1+5 وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است فردا ضمن سفر به ژنو سوئیس که میزبان دور تازه مذاکرات هسته‌ای است، با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کند.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته هدف از دیدار وزرای خارجه را بحث و تصمیم‌گیری در مورد مسائل سیاسی توافق عنوان کرده بود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها