نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۴ در بخش درآمدی، آستان‌های مقدس و قرارگاه‌های سازندگی را مکلف به ارسال اظهارنامه مالیاتی کردند.
کد خبر: ۷۷۲۸۴۲
قرارگاه‌های سازندگی اظهارنامه مالیاتی می‌دهند

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگان مجلس آستان‌های مقدس و قرارگاه‌های سازندگی را مکلف کردند در سال آینده اظهارنامه مالیاتی تکمیل و حساب سود و زیان درآمدهای سال 1393 مرتبط با سهام خود در شرکت‌ها و مؤسسات با فعالیت‌های اقتصادی نظیر صنعتی، معدنی، تجاری و خدماتی را تسلیم ادارات مالیات کنند و مالیات آن را بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت کنند.

سازمان مدیریت موظف بر نظارت بر بودجه مناطق آزاد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف به نظارت بر بودجه سال 1394 سازمان‌های مناطق آزاد کردند.

بر این اساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است ضمن نظارت بر بودجه سال 1394 سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه کشور ؛ بودجه سال 1395 این مناطق را در لایحه بودجه سال 1395 کل کشور منظور کند.

توکلی در تذکری گفت: دولت اختیار تغییر در عوارض مالیاتی را دارد و نباید در بندی آن را محدود کرد.

این نماینده تهران با استناد به اصل 57 قانون اساسی افزود: این بند با تفکیک قوا مغایرت دارد.

وی گفت: حقوق گمرکی و سود بازرگانی باید منعطف باشد و در اختیار دولت قرار گیرد؛ اگر مجلس در بازار و اختیار دولت دخالت کند خلاف قانون اساسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: اگر دولت می‌خواهد از برخی کالاهای فرهنگی عوارض بیشتری دریافت کند، در حوزه اختیارش است؛ اگر این کار را قانونی کنیم، زمانی که بازار دچار چالش شود، دولت برای مدیریت بازار نیاز به اجازه مجلس دارد.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، این اخطار قانون اساسی را وارد ندانست.

مجوز به وزارت نیرو برای تأمین کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی

همچنین در ادامه بررسی بودجه سال ۹۴ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس با بند (ح) تبصره 11 ماده واحده این لایحه ، به وزارت نیرو اجازه دادند، کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات ردیف‌های طرح «تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل» پرداخت و به ‌صورت اقساطی با روشی که وزارت نیرو تعیین می‌کند از صاحبان چاه‌ها دریافت و به حساب خزانه واریز کند.

تعیین مازاد درآمدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش

مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال 1394 کل کشور بر اساس بند (ج) تبصره 13 ماده واحده در بخش درآمدی لایحه بودجه ؛ به وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان اجازه دادند ، درآمدهایی را که براساس قوانین مصوب دریافت می‌کند به استثنای درآمدهای موضوع بند(م) تبصره (3) این قانون به حساب درآمد اختصاصی که خزانه‌داری کل‌کشور افتتاح می‌کند، واریز، و معادل آن را وصول کند.

مازاد درآمد اختصاصی ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان هر استان به همان استان و همان شهرستان وصول‌کننده اختصاص می‌یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه را از روزیکشنبه هفته گذشته آغاز کردند و این هفته هم قرار است تا روز پنجشنبه جلسه داشته باشند.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه را بر عهده دارد، در نطق کوتاهی علت تأخیر جلسه امروز را برف و کولاک دانست و گفت: به دلیل شدت بارش برف و کولاک در برخی استان‌ها و لغو برخی پروازها، تعدادی از نمایندگان نتوانستند خودشان را به جلسه برسانند و همین مسئله موجب شد مجلس با نیم ساعت تأخیر آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها