3 جوان سابقه دار که اقدام به انواع سرقت ها به شیوه "زورگیری" ، "قیچی زنی" و همچنین "گردنبند قاپی از عابرین و سرنشینان خودروهای سواری" می کردند توسط ماموران پلیس آگاهی تهران شناساییو دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۷۲۵۳۴
شیوه​های مختلف سرقت 3 سارق زورگیر

به گزارش پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ساعت 13:00 روز 4 بهمن امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره دستگیری سارقین زورگیر به کلانتری 152 خانی آباد اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل اعلام شده در خیابان ماهان و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جوانی 25 ساله توسط اهالی محل و در حالیکه تلاش داشته تا بهمراه سایر همدستانش از محل سرقت متواری شود، توسط اهالی محل دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی یک خانم 56 ساله بود پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: بهمراه همسرم در حال بردن [ یک تخته ] فرش به داخل ساختمان بودیم که سه سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت به بهانه کمک کردن جهت بالابردن فرش، وارد حیاط منزل شدند؛ ناگهان آنها با تهدید چاقو به سمت من و همسرم حمله ور شده و اقدام به سرقت طلا و جواهرات من کردند؛ در حالیکه همسرم با آنها درگیر شده بود، آنها به شدت او را زیر مشت و لگد گرفته بودند و من نیز برای نجات جان همسرم، با فریاد زدن از همسایگان درخواست کمک کردم که همسایه ها متوجه موضوع شده و به کمک ما آمدند.

متهم "محمود . ر" 25 ساله که در زمان دستگیری یک قبضه قمه و همچنین سیم چین مورد استفاده در سرقت ها ( جهت بریدن طلا و جواهرات ) از وی کشف شده بود، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به تلاش به زورگیری از شاکیه و استفاده از سلاح سرد جهت سرقت و همچنین قدرت نمایی با چاقو برای شهروندان اعتراف کرد؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که تنها دو ماه از سابقه آزادی گذشته است.

متهم در اعترافات خود ضمن معرفی دو همدست خود بنام های "جواد" و "امید" ، به کارآگاهان گفت: در منطقه خانی آباد در حال عبور از داخل یک کوچه بودیم که متوجه شدیم یک پیرزن و همسرش برای بردن یک تخته فرش به پشت بام محل سکونتش از جوانان محل درخواست کمک می کنند.

در همین زمان متوجه النگوهای پیرزن شدیم و تصمیم گرفیتم تا به بهانه کمک وارد حیاط خانه شده و النگوهای وی را سرقت کنیم. در حالیکه این زن و شوهر تصور می کردند که ما از بچه های همان محل هستیم، به بهانه بالا بردن فرش به پشت بام وارد حیاط خانه ی آنها شده و در یک لحظه ، من دهان پیرزن و جواد نیز دهان پیرمرد را گرفت و امید با قیچی، النگوهای پیرزن را قیچی کرد.

متهم در خصوص نحوه دستگیر شدن خود نیز به کارآگاهان گفت: در هنگام فرار و با فریادهای پیرزن، همسایه ها که متوجه موضوع شده بودند با ما درگیر شدند ؛ امید و جواد توانستند از محل متوای شوند اما یکی از اهالی محل با قاپیدن سوئیچ موتور مانع از روشن شدن موتورسیکلت شد و در حالیکه تنها مانده بودم ، توسط اهالی محل دستگیر شدم.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ها و اعتراف صریح متهم به ارتکاب سرقت های مشابه در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران، شناسایی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

یکی از شکات که پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهم شده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای انداختن زباله به سر کوچه رفته بودم که به رفتار مشکوک سه سرنششین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدم؛ به همین خاطر سریعا به خانه بازگشتم که دیدم موتور در ابتدای کوچه ایستاده است. سریعا اقدام به باز کردن درب خانه کردم که ناگهان یکی از موتورسواران (متهم ) که پشت ماشین مخفی شده بود خودش را به من رساند و با گذاشتن دست بر روی دهانم سعی کرد تا مرا به زور وارد خانه کند که با مقاومت و فریادهای من، همسایه ها به کمک من آمده و آنها به سرعت از محل متواری شدند.

با تحقیقات از محمود . ر مشخص شد که یکی از سارقین به نام جواد . ر ( 28 ساله ) ، پسرعموی وی می باشد که به همراه دیگر عضور گروه ( امید ) ، در خانه ای مجردی در شهرک واوان زندگی کرده و در واقع این محل را به مخفیگاهی برای خود تبدیل کرده‌اند.

بلافاصله مخفیگاه متهمین در شهرک واوان شناسایی ، در مراجعه کارآگاهان به محل مشخص شد که این دو متهم اقدام به تغییر مخفیگاه خود کرده اند.

در شرایطی که تصور می شد هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه جدید متهمین وجود ندارد، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه جدید متهمین در شهرک شاهد واقع در شهر جدید اندیشه شدند.

جواد و امید که تصور نمی کردند که مخفیگاه جدید آنها به این سرعت از سوی پلیس شناسایی شود، با آسودگی کامل در داخل مخفیگاهشان در حال استراحت بودند که کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی خود را به بالا سر آنها رسانده و بدون آنکه متهمین موفق به کوچکترین اقدامی برای مقاومت شوند، هر دو نفر آنها را دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهمین پس از انتقال به پایگاه پنجم و مواجه حضوری با همدست خود و اطلاع از اعتراف صریح "محمود" در خصوص ارتکاب سرقت های متعدد، ضمن تأیید اظهارات همدست خود به انجام دهها فقره سرقت به شیوه گردنبندقاپی نیز اعتراف کردند.

متهمین در خصوص شیوه و شگرد انجام گردنبند قاپی، به کارآگاهان گفتند: اگر سوژه در داخل پیاده رو بود، یک نفر از موتور پیاده می شد و پس از چنگ زدن گردنبند و انجام سرقت، به سرعت بر روی موتور که چند متر جلوتر ایستاده بود می پرید و به سرعت از محل دور می شدیم؛ اگر سوژه را در داخل ماشین شناسایی می کردیم، ابتدا از پشت سر اقدام به ایجاد تصادف ساختگی ( زدن موتور به ماشین ) می کردیم تا سوژه برای بررسی تصادف از ماشین پیاده شود که در این زمان و با استفاده از غفلت راننده، اقدام به سرقت گردنبند راننده کرده و در مسیر خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری می شدیم.

سرهنگ کاراگاه احمـد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اعلام خبر دستگیری خریدار اموال مسروقه در شهر صالحیه و کشف مقادیری از اموال مسروقه، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به ارتکاب انواع سرقت ها به شیوه "زورگیری" ، "قیچی زنی" و همچنین "گردنبند قاپی از عابرین و سرنشینان خودروهای سواری" و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها