روش شیطانی پسر شرور برای ایجاد رابطه نامشروع با خانم‌ها

کلاهبردار زن نما دستگیر شد

طی سالهای اخیر محیط‌های چت ، محلی برای جولان مجرمان اینترنتی شده و این تبهکاران با هویت جعلی و در پوشش دوستی های اینترنتی قربانیان خود را فریب داده و اهداف مجرمانه شان را پیش می برند.
کد خبر: ۷۷۲۴۶۶
شکار در چت

دامی برای دوست اینترنتی

مرتضی بی‌حوصله کتابش را بست و لپ‌تاپ را روشن کرد. گشتی در سایت‌ها زد اما مطلب جالبی برای خواندن پیدا نکرد. در یکی از سایت‌ها با گزینه چت روبه‌رو شد. کنجکاو شد و با اسم سعید وارد آنجا شد. کمی چت‌ها را خواند و از طرز فکر دختری به نام سیما خوشش آمد. به او پیغام خصوصی داد و بلافاصله سیما جوابش را داد. بعد از حدود یک ساعت صحبت و اصرار سرانجام سیما درخواست دوستی سعید یا همان مرتضی را قبول کرد. سیما بیست ساله، اهل یکی از شهرهای حاشیه‌ای تهران بود و در رشته پزشکی درس می‌خواند.

آنها هر روز چند ساعتی را با هم چت می‌کردند و پسر جوان یک دل نه صد دل عاشق او شده بود. بعد از دو ماه دوستی اینترنتی دختر و پسر جوان تصمیم گرفتند با هم قرار ملاقات بگذارند و از نزدیکی درباره آینده مشترکشان صحبت کنند.

مرتضی برای خودش آینده‌ای شاد و خوشبخت را همراه با سیما ساخته بود و فکر نمی‌کرد در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است. سرانجام روز دیدار فرا رسید و مرتضی بهترین لباس‌هایش را پوشید و راهی شهر دختر مورد علاقه‌اش شد. وقتی به محل قرار رسید پسر جوانی با خودرو مقابل او توقف کرد و گفت؛ پسرخاله سیما است و به‌دنبال او آمده تا همراه هم به محل قرار بروند.

مرتضی که به موضوع شک کرده بود، سریع با سیما تماس گرفت و دختر جوان مدعی شد به‌‌دلیل محدودیت‌هایی که در شهر دارد به باغ خاله‌اش رفته و قرار است پسرخاله‌اش او را به آنجا ببرد. وقتی به محل قرار رسیدند، ناگهان به جای سیما دو پسر دیگر به پیشواز او آمدند و قبل از این‌که حرفی بزند خود را زیر مشت و لگد آنها دید. تازه متوجه شد در دام یک باند سرقت گرفتار شده و سیما نقش طعمه را دارد.

سه پسر جوان وقتی پول و تلفن همراه مرتضی را گرفتند، او را در منطقه‌ای خلوت رها کرده و گریختند.

خواستگاری برای سرقت

مهدی پسر خیلی خوش‌تیپی بود و با سر و زبانی که داشت خیلی زود اطرافیان را جذب خود می‌کرد. وقتی به این استعدادش پی برد تصمیم گرفت، کوتاه‌ترین راه را برای پولدار شدن انتخاب کند. به آتلیه رفت و چند عکس با ژست‌های مختلف از خودش گرفت. با کمک دوستش صفحه‌ای در فیسبوک برای خودش درست کرد و تا می‌توانست اطلاعات دروغ از خودش در پروفایل ثبت کرد.

شغل: مدیر یک شرکت بزرگ واردات صادرات

تحصیلات: فوق‌لیسانس مدیریت

آدرس خانه: الهیه تهران

علایق: اسکی، رانندگی با خودروی شاسی بلند، کتاب، فیلم

و.......

بعد هم شکار خود را آغاز کرد. طعمه‌هایش دختران دم بختی بودند که براحتی می‌توانست به بهانه خواستگاری آنها را فریب دهد.

در کمتر از یک هفته اولین طعمه را شکار و با چرب زبانی او را خام خود کرد. یک‌بار هم در کافی‌شاپی قرار گذاشتند و او با خودروی مدل بالای کرایه‌ای در محل قرار حاضر شد. در این قرار با حرف‌هایش توانست همه شرایط را برای سرقت آماده کند. قرار بعدی آنها مهمانی خانوادگی مهدی بود تا در آنجا دختر مود علاقه‌اش را به خانواده‌اش معرفی کند.

نیلوفر هر چه طلا داشت با خود برد تا بتواند مقابل خانواده همسر آینده‌اش خودنمایی کند. مهدی با خودروی مدل بالا در محل قرار حاضر شد و در میان راه برای نیلوفر که استرس داشت، آبمیوه گرفت. دختر جوان مقداری از آبمیوه را نوشید و دیگر هیچ نفهمید تا این‌که روی تخت بیمارستان به هوش آمد.

زن و مرد جوانی او را بیهوش در کنار خیابان پیدا و به بیمارستان منتقل کرده بودند. وقتی به خود آمد، متوجه شد تلفن همراهش، طلاها و پول‌هایش سرقت شده است. چند بار با مهدی تماس گرفت اما تلفن اعتباری او خاموش بود.

وقتی برای شکایت به پلیس آگاهی رفت، تازه متوجه شد که مهدی شکارچی دختران در چت است و تا حالا طلای دختران زیادی را سرقت کرده است.

چت، محیطی برای مجرمان نامرئی

سرهنگ کیانی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در این باره می‌گوید: با گسترش روزافزون روابط و مراودات اینترنتی از جمله تالارهای گفت‌وگو و چت روم‌ها و نبود نظارت‌های لازم روی آنها، این سایت‌ها امروزه به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. چت روم یک محیط غیر واقعی یا مجازی است و محلی برای گفت‌وگو و تبادل‌نظر کاربران اینترنت با نیات مختلف است. برخی مواقع نیز افراد کلاهبردار با اهداف سوء و با نام کاربری و اطلاعات کذب و جذاب وارد این محیط مجازی شده و با هدف کلاهبرداری شروع به برقراری ارتباط با دیگر کاربران چت روم‌ها می‌کنند. این افراد ابتدا اعتماد طرف مقابل را به‌دست می‌آورند و در ادامه اطلاعات خصوصی وی را به‌دست آورده و از او اخاذی می‌کنند. حرکت به سوی فرهنگ‌سازی مناسب در استفاده از چت روم‌ها نیاز جامعه است تا کاربران عزیز با آگاهی و شناخت کامل از مشکلات و تهدیدات محیط‌های چت روم پا به این عرصه بگذارند تا مشکلات کمتر گریبانگیر آنان شود. بهتر است خانواده‌ها عواملی را که باعث می‌شود جوانان به چت روم‌ها جذب شوند شناسایی کنند. از جمله عواملی که افراد بخصوص جوانان جذب چت روم‌ها می‌شوند نیاز به دوستی و برقراری ارتباط اجتماعی است و محیط چت پاسخگوی این نیاز است بنابراین بهتر است خانواده‌ها در ایجاد یک ارتباط درست مانند یک دوست با جوانان خود تلاش کنند تا وجود خلأ احتمالی بین خود و فرزندانشان را از بین ببرند. یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه جامعه به آن دچار شده و در حال افزایش است دوستی‌ها و ازدواج‌های اینترنتی است. متأسفانه تعدادی از افراد با هدف ازدواج و آشنایی با همسر آینده خود وارد محیط چت روم شده و کلاهبرداران از این موقعیت سوءاستفاده کرده و از اطلاعات شخصی و محرمانه آنها بهره سوء می‌برند.

دنیای چت روم محیطی است که افراد قادر به پنهان کردن هویت خود هستند که نتیجه آن رعایت نکردن موارد اخلاقی است و می‌تواند باعث ایجاد سوءتفاهم شود. آشنایی و ازدواج‌های ناموفق از طریق چت، استثمار جنسی، عکس‌های مستهجن و غیردینی از جمله تهدیدات فراروی مخاطبان چت روم‌هاست. انزوای اجتماعی و کاهش قدرت برقراری ارتباطات فیزیکی از دیگر پیامدهای آن است.

برای این‌که از اتاق‌های گفت‌وگو استفاده کنید و پیامدهای منفی آن را کاهش دهید توصیه می‌شود:

اطلاعات و عکس‌های خصوصی خود را در هیچ کجا از جمله در این محیط‌ها در اختیار افرادی که نمی‌شناسید قرار ندهید و فریب عبارات جذاب را نخورید.

با هدف ازدواج و تشکیل خانواده وارد چت روم‌ها نشوید زیرا افراد با هر هویتی می‌توانند در این فضا فعالیت داشته باشند و خود را آن‌طور که دوست دارند جلوه دهند.

از کلمه عبور حساب کاربری ایمیل و چت روم خود با دقت محافظت کنید.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها