نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به آقای احمدی نژاد اصرار کردیم پرداخت ها را از 20هزار تومان شروع کند ولی گوش نکرد و از 40هزار تومان آغاز کرد که این مساله موجب شد طراز دریافتی و پرداختی یارانه ها تناسب نداشته باشد.
کد خبر: ۷۷۲۴۶۱
احمدی نژاد پرداخت یارانه را از 20هزار تومان شروع نکرد

محمدرضا باهنر امروز پنجشنبه در همایشی با عنوان اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برای طراز درآمدها و مخارج کشور سه راهکار پیشنهاد می شود.

وی گفت: یا باید درآمدها را از طریق افزایش قیمت فرآورده های نفتی بالا برد یا هزینه ها از طریق کاهش پرداختی به مردم پایین آورد یا اینکه از بودجه بنگاه ها پول برداشت و کاستی بودجه را جبران کرد.

باهنر افزود: دولت باید تلاش کند بخشی از یارانه بگیرها را حذف کند، مجلس نیز در این زمینه به دولت حکم داده و در این راه از دولت حمایت خواهد کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ تصمیم اقتصادی نیست که همه از آن سود ببرند بلکه برای افرادی منافع و برای برخی ضرر به همراه دارد.

باهنر همچنین اشاره به تاکیدهای رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: 23 بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ که این سیاست ها توسط دولت به 700 اقدام عملی تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از گلایه های رهبرانقلاب این است که درباره اقتصاد مقاومتی تنها سخن گفته می شود و از عمل خبری نیست.

باهنر همچنین نخستین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی را کاهش هزینه های دولت عنوان و بیان کرد: راهکارکاهش هزینه دولت نیزاستخدام نکردن کارمند و ثبات حقوق و دستمزدهاست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سال آینده درآمدهای ارزی کشور کاهش می یابد و به 60 درصد درآمدهای امسال می رسد، گفت: کاهش درآمدهای ارزی حاصل از کاهش قیمت نفت از یک سو برای کشور مشکل آفرین خواهد بود و از سوی دیگر می تواند به فرصت تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اتکا به درآمدهای نفتی را عادتی دیرینه برای اقتصاد کشور دانست و گفت: تا پیش از این سالی 100 میلیارد از فروش نفت خام حاصل می شد ولی اگر می خواستیم این رقم را از 20درصد مالیات تامین کنیم باید 500 میلیارد ریال سود حاصل می شد و سالانه 5 هزار میلیارد دلار نیز گردش مالی انجام می شد.

باهنر متوسط فروش نفت در سال آینده را 50 تا 55 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد که چنین درآمدی معادل 40 تا 48 میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یاد دارم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
سلام به همه
جناب باهنر یاد دارم اقای احمدی نژاداصرارداشتنداز دویست هزارتومان شروع كنندچون كشورمااگرمختلسان محترم اجازه بدهندسرریزازثروت خدادادی میباشدوبااین مبالغ كم به ورطه هلاكت نمیرسد. ولی حیف وهزاران حیف كه به ان رییس جمهورمردمی شماوامثالهم اجازه كشورداری ندادیدوبااو وملت مقابله فرمودید وگرنه نه این مملكت فقیر هست ونه صاحب مشكل اگربازهم اگراجازه بدهندكسی بدادمابرسدممكن است
مارابخیرشماامیدنیست لطفا٠٠٠مرسانید. درودبرمردخدا٠٠٠نژاد
(لطفابدون سانسورچاپ كنید)
فضول
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
.... حاج احمد مرد بود و مردمی

نیازمندی ها