سه مرد که به اتهام ارتکاب دو جنایت جداگانه به قصاص محکوم شده بودند، روز گذشته در محوطه زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۷۷۲۳۳۱
سحرگاه مرگ برای 3 قاتل

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی مرد جوانی به نام حمید بود که به اتهام قتل مردی به نام فرهاد دستگیر شده بود. پنجم مهر 1386 مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از وقوع درگیری میان دو نفر با یکدیگر در شهرک مشیریه خبر داد.

ماموران با اعزام به این محل متوجه شدند مرد جوانی به نام فرهاد بشدت زخمی شده و غرق در خون کف خیابان افتاده است. او از سوی اهالی به بیمارستان منتقل و تحقیقات برای دستگیری ضارب که از محل گریخته بود، آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات ماموران متوجه شدند مرد جوان به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است. با گزارش موضوع به بازپرس کشیک قتل دادسرا، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی بود که تحقیقات از شاهدان حادثه نشان می‌داد مردی به نام حمید دست به این جنایت زده است. با به دست آمدن مشخصات قاتل فراری، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که دو روز بعد از حادثه دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به قتل فرهاد اعتراف کرد و گفت: برادرم در یک درمانگاه ترک اعتیاد بستری شده بود. یک روز که برای ملاقات وی به آنجا رفته بودم، متوجه شدم او از سوی فرهاد، برادرش و یکی از دوستان آنها بشدت کتک خورده است که همین موضوع باعث درگیری‌ بین ما شد و یکی از آنها با آجر ضربه‌ای به من زد. پس از آن از آنها کینه به دل گرفتم. روز حادثه آنها به قصد تلافی به نزدیکی خانه‌مان آمدند و دو باره با هم درگیر شدیم. من هم عصبانی شدم و با برداشتن کارد آشپزخانه به سمت فرهاد رفتم و او را زخمی کرده و گریختم. بعد از حادثه شنیدم او فوت کرده است.

متهم پس از بازسازی صحنه حادثه روانه زندان شد. با صدور کیفرخواست و ارسال آن به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران، عامل جنایت مدتی بعد محاکمه و به قصاص محکوم شد که این حکم به تائید قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور رسید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری امور جنایی تهران ارسال شد و او با گذشت هفت سال از وقوع جنایت روز گذشته در محوطه زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

همچنین دو اعدامی دیگر که محسن و محمد نام داشتند، دوازدهم خرداد 1389 مردی را به دنبال اختلاف‌هایی که با وی داشتند، به قتل رسانده و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند که مدتی بعد از جنایت دستگیر و روانه زندان شدند.

آنها پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شدند که احکام صادره به تائید قضات دیوان عالی کشور رسید و آنها نیز با گذشت پنج سال از وقوع حادثه موفق به جلب رضایت اولیای دم نشدند و روز گذشته به دار مجازات آویخته شدند و پرونده زندگی آنها نیز مهر باطل خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها