مرد اعدامی در نزاعی خیابانی مرتکب قتل شده بود

بخشش قاتل چند ثانیه قبل از‌ قصاص

مرد جوان که به اتهام قتل عمد، در زندان اردبیل پای چوبه‌دار رفته بود، چند ثانیه قبل از اجرای حکم با بخشش اولیای دم به زندگی بازگشت.
کد خبر: ۷۷۱۹۰۱
بخشش قاتل چند ثانیه قبل از‌ قصاص

به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن سال 88 صدای کمک‌خواهی مرد جوانی سکوت یکی از محله‌های شهرستان اردبیل را شکست. اهالی سراسیمه از خانه و محل کارشان خارج شده و مرد جوانی را دیدند که با ضربه‌های چاقو بشدت زخمی شده است. اهالی محل با مشاهده ضارب که در حال فرار بود، او را تعقیب کردند اما موفق به یافتن وی نشدند.

جوان زخمی به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد بر اثر شدت خونریزی جان باخت. با گزارش وقوع این جنایت به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای اردبیل، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل و جستجو برای شناسایی هویت مقتول و دستگیری قاتل آغاز شد.

همزمان با شروع تحقیقات و مشخص‌شدن هویت مقتول، خانواده او به پلیس آگاهی احضار شده و در تحقیقات گفتند پسرشان با فردی اختلاف مالی داشته و قرار بوده با او ملاقات کند و تصور می‌کنند این مرد در قتل فرزندشان نقش داشته باشد. با مشخص شدن هویت تنها مظنون پرونده، او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، در بازجویی به قتل مرد جوان اعتراف و عنوان کرد: من و مقتول با هم اختلاف مالی داشتیم. روز حادثه قصد پایان دادن به مشکلمان را داشتیم که دعوایمان شد و پس از شدت گرفتن درگیری‌ با چاقویی که برای ترساندن وی با خود برده بودم، ضربه‌ای به او زدم. زمانی که او غرق در خون کف خیابان افتاد، ترسیدم و فرار کردم. قصد آسیب رساندن به او را نداشتم و ناخواسته باعث مرگش شدم. من از کاری که کرده‌ام خیلی ناراحتم و گرفتار عذاب وجدان شده‌ام.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد و پرونده نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان اردبیل ارسال شد.

مدتی بعد عامل جنایت پای میز محاکمه قرار گرفت و با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص متهم، او از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که حکم قصاص به تائید دیوان‌عالی کشور رسید و در ادامه به واحد اجرای احکام دادسرای اردبیل ارسال شد.

با گذشت پنج سال از وقوع حادثه، سحرگاه دیروز مقدمات اجرای حکم آماده شد و ماموران زندان متهم را از سلول انفرادی خارج کردند. امیدی به بخشش خانواده مقتول نداشت و با هر گامی که برمی‌داشت، یک قدم خود را به مرگ نزدیک‌تر می‌دید.

متهم پای چوبه‌دار بخشیده شد

مرد جوان با دیدن اولیای دم که در حال گریه بودند، به گریه افتاد و التماس کرد او را ببخشند. آنها طناب سفید دار را بر گردن متهم انداختند و قرار بود تا چند ثانیه دیگر پرونده زندگی او برای همیشه بسته شود که اولیای دم فریاد زدند «قاتل را بخشیدیم».

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل در این باره به جام‌جم گفت: واحد هیات صلح و سازش اجرای احکام دادگستری استان اردبیل از پیش از اجرای حکم، برای جلب رضایت اولیای دم تلاش کرد و این تلاش‌ها تا ثانیه‌هایی پیش از اجرای حکم ادامه داشت و سرانجام موفق به جلب رضایت آنها شدند و این خانواده پس از پنج سال، قاتل فرزندشان را بخشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
۰
۰
لذت بخشش انكار نشدنی است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد باعث ازدیاد جرایم عمدی میشود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش