شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۷۱۵۲۲
درخواست میلیاردی برای خرید شیرینی

جوان: نیروهای مسلح را بدون تفکر سیاسی می‌خواهند

روزنامه «جوان» با اشاره به اینکه «طی سال‌های گذشته نیروهای مسلح بویژه سپاه و بسیج سدی محکم برای دفاع از انقلاب و نظام بوده‌اند، طبیعی به نظر می‌رسد که جریان مخالف نظام با هر بهانه‌ای قصد تخریب این نیروهای انقلابی را داشته باشند، حتی اگر این بهانه یک امر بدیهی همچون مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد»، آورده است: «این جماعت پیش از آنکه دلواپس دخالت نیروهای مسلح در انتخابات باشد نگران تعلق نگرفتن آرای بسیج میلیونی به آنهاست. اما در این میان آنچه می‌توان از حملات مکرر به مجموعه نیروهای مسلح برداشت کرد، تلاش برای ایجاد نیروهای مسلحی فاقد تفکر سیاسی است که همانند ارتش‌های پاکستان و ترکیه با هر جریانی که روی کار می‌آید همراه و همزبان باشد.»

پیشنهاد تشکیل «کمیته بحران فرهنگی» در سیما

یک استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: «ما فکر می‎کنیم در صداوسیما اگر چیزهایی را بگوییم چه می‌شود. ملت همه این مسائل را می‌دانند. پنجاه سال پیش اگر چیزی از تلویزیون گفته نمی‌شد، مردم آن را نمی‌فهمیدند نه الان. امروز دیگر این چیزها و پارازیت و فیلتر جواب نمی‌دهد.

ما تا وقتی براساس دیدگاهی که قرن‌ها است وجود دارد که حاکمیت با دستور خودش می‌تواند تأثیرگذار باشد، پیش می‌رویم، نمی‌توانیم تأثیرگذار باشیم.» حجت‌الاسلام زائری، یکشنبه شب گذشته در برنامه «دیروز، امروز، فردا» افزود: «قانون نهی از منکر تصویب شد ولی اگر منکری در جامعه به عنوان منکر پذیرفته نشد، چه کنیم. کل فروش یک کتاب 200 نسخه هم نیست و ما برای آن قیصریه را آتش می‌زنیم ولی به این توجه نداریم که زن جنایتکار در دادگاه‌ها با چادر است. به این توجه نداریم که گداها در خیابان با چادر هستند. مشکلات فرهنگی ما جای دیگری است.» زائری گفت: «نخستین راهکار این است که کمیته بحران تشکیل دهیم. در حال حاضر فرهنگ در حالت پایداری نیست. در حوزه فرهنگ همه دخالت می‌کنند.

این فاجعه است. وقتی کارها درست واگذار نشد، وقتی کار به آدم ناشایست سپرده شد، فرهنگ نابود می‌شود. بعضی چیزها به کراوات و چفیه ربطی ندارد، اگر آدم تخصص نداشت به درد نمی‌خورد. وقتی من ماشینم خراب می‌شود و کنار خیابان با زن و بچه می‌ایستم و کسی کمکم نمی‌کند، دیگر فرقی ندارد او (آن متخصص) در ماشین‌اش چه گوش می کند.»

درخواست میلیاردی برای خرید شیرینی

زهرا شجاعی با ذکر خاطره‌ای از حضور خود در جلسه «هیأت دولت نهم» به «اندیشه پویا» گفته است: «نزدیک نیمه شعبان بودیم. آقای مشایی طرحی آورد با عنوان «میثاق با امام زمان(عج)، بیعت با رهبری» و یک میلیارد تومان برای شربت و شیرینی در جمکران درخواست هزینه کرد.

آقای رحمتی وزیر راه در آن جلسه پیشنهاد خوبی دادند. گفتند که شربت و شیرینی که دولتی نیست و نیاز به تعیین اعتبار ندارد و به‌جای آن می‌توانید 500 میلیون دیگر روی آن بودجه بگذارید تا ما جاده قم – جمکران را درست کنیم تا مردم در مسیر زیارت آسیب نبینند. آقای احمدی‌نژاد ناراحت شد و اعتراض کرد که این چه تفکری است، صدایش بالا رفت و گفت که دولت عوض‌شده و شما فکر می‌کنید مملکت را وزارتخانه حفظ می‌کند؟

کیهان: تجاهل عارف 70 درصد بود یا 8 درصد؟!

محمدرضا عارف مدعی شد 70 درصد رای مردم در انتخابات سال 92 به جریان اصلاحات بود.

وی که بلافاصله پس از انتخابات سال 92 و نامزدی نافرجام در این انتخابات، فعالیت‌های تبلیغاتی را برای انتخابات مجلس 94 کلید زده، در ترکمن صحرا گفته است: در تحلیلی منطقی از انتخابات گذشته می‌توان گفت که 70 درصد رای مردم ما به تفکر و جریان اصلاحات است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر مجدداً با دکتر روحانی رقابت کنید انصراف خواهید داد؟ گفت: با روند مثبتی که از دولت شاهد هستیم ان‌شاءالله آقای روحانی رئیس جمهور هشت ساله خواهد بود و از درون جبهه اصلاحات برای آقای روحانی رقیب‌تراشی نخواهد شد.
یادآور می‌شود بنابر اعلام محمدعلی نجفی و بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان، روحانی اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شود و تا 4 روز قبل از انتخابات 24 خرداد 92 نیز مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار نداشت. اما براساس آخرین نظرسنجی این طیف معلوم شد عارف به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلب بیش از 8 درصد رای ندارد.

با این وصف معلوم نیست آقای عارف چگونه رای 8 درصدی را 70 درصد می‌خواند همچنان که معلوم نیست چگونه رای 50/7 درصدی روحانی را ابتدا 70 درصد می‌خواند و سپس آن را به نفع جریان اصلاحات مصادره می‌کند.

چرا دولت 65 درصد احکام قانون بودجه را اجرا نمی‌کند؟

یک تحلیلگر اقتصادی از عدم اجرا یا اجرای ناقص 65 درصد از احکام تبصره بودجه توسط دولت انتقاد کرد.

محمدکاظم انبارلویی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 93 و انتشار چندی پیش گزارش تفریغ بودجه 92 نوشت: گزارش تفریغ بودجه سال 92 نشان می‌دهد که دولت رغبتی به اجرای احکام تبصره‌‌های بودجه ندارد. لذا در سال 92، شصت و پنج درصد احکام بودجه یا اجرا نشده یا اگر اجرا شده به اهداف خود نرسیده یا اصلا ناقص اجرا شده و این حالت در سال‌های گذشته هم سابقه داشته است.

سردبیر رسالت همچنین خاطرنشان کرد: اصل بودجه، ارقام درآمد و هزینه است که در جداول آمده است. روز یکشنبه هنگامی که گزارش تلفیق بودجه بین نمایندگان مجلس توزیع شده بود فاقد جداول بود. دکتر احمد توکلی در این باره تذکر آیین‌نامه‌ای داد و گفت: آنچه امروز ما بررسی می‌کنیم لایحه بودجه نیست، احکام بودجه است. آقای لاریجانی با پذیرش این تذکر گفت: جداول، اصلاحاتی لازم داشت که پس از اصلاح بعدازظهر در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد. توضیح رئیس مجلس نشان می‌دهد که مجلس اعداد و ارقام را اصلاح کرده یا تغییر داده است. این خود اثبات می‌کند که مجلس لایحه را به طرح تبدیل کرده و خود راسا به تغییر و تبدیل اعداد و ارقام هزینه‌ای و درآمدی مبادرت نموده است. مجلس کلیات بودجه سال 94 را تصویب کرد. البته چاره‌ای هم نداشت اما گزارش تفریغ بودجه همه ساله نشان می‌دهد دولت و مجلس از فقر دانش فنی و حرفه‌ای برای ساماندهی مالیه عمومی در بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی رنج می‌برند.

نتانیاهو: خطرات بزرگ و سال‌های سخت‌تر در کمین اسرائیل است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران بر چند کشور مهم منطقه مسلط شده و امپراتوری ایران در حال احیا می‌باشد.

به گزارش رادیو فردا، نتانیاهو که در وزارت دفاع اسرائیل حضور یافته بود، گفت: خطرات بزرگی در منطقه پر از آشوب خاورمیانه در کمین اسرائیل است. یکی از این خطرات مهم، پیشروی امپراتوری ایران است.

مراسمی که نتانیاهو در آن حضور پیدا کرده بود، معرفی ژنرال گادی آیزنکوت به جای ژنرال بنی‌گانتز به ‌عنوان رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل بود. بنی‌گانتز 4 سال در این سمت حضور داشت.

نتانیاهو در این مراسم همچنین گفته است: ایران هم‌اکنون بر چند کشور و حوزه نفوذی مهم منطقه مسلط شده است؛ لبنان، سوریه، غزه و به تازگی نیز جای پای خود را در یمن تقویت کرده است.

نتانیاهو مدعی حضور دو هزار رزمنده حزب‌الله در جنوب سوریه و تبدیل این بخش از سوریه به جبهه تازه‌ای برای «دست‌اندازی علیه اسرائیل» شد و آنچه را تقویت نفوذ ایران و هم‌پیمانان آن در تنگه باب‌المندب نامید، یک تهدید برای منطقه نامید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: چهار سال گذشته که چهره‌ خاورمیانه دستخوش تغییرات جدی شد چالش‌های زیادی برای اسرائیل ایجاد کرد اما سال‌های دشوار هنوز پیش رو هست.

به گزارش جروزالم پست، ناظران در فلسطین اشغالی گفته‌اند، ژنرال آیزنکوت هر چند ژنرال ارتش بوده، در گذشته نیز با احتمال حمله نظامی اسرائیل به سایت‌های هسته‌ای ایران مخالفت کرده و آن را دارای عواقبی سخت برای اسرائیل دانسته است.

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، نتانیاهو با دل‌آسوده به انتصاب ژنرال آیزنکوت به ریاست ستاد کل ارتش تن در نداد و ناچار به پذیرش خواسته مشترک ژنرال موشه یعلون، وزیر دفاع و ارتشبد بنی‌گانتز شد.

یادآور می‌شود نتانیاهو چند روز پیش نیز گفته بود ایران، اسرائیل را از 6 جبهه محاصره کرده و می‌خواهد اسرائیل را خفه کند.

در همین حال گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل در تلاش برای منزوی کردن ایران خود منزوی شده است. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل بیشتر شبیه یک دیپلمات تنها شده که به دنبال مخاطب می‌گردد و امیدوار است این مخاطب را در سخنرانی مهندسی شده خود در کنگره آمریکا پیدا کند.

سیمور روزنبلوم خاخام ساکن پنسیلوانیا نیز مانند بسیاری از یهودیان ساکن آمریکا از این سخنرانی راضی به نظر نمی‌رسد. وی می‌گوید بیشتر یهودیانی که من با آنها صحبت کرده‌ام بیشتر نگران وضع اقتصاد اسرائیل هستند و به هیچ وجه احساس خوبی درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره ندارند به ویژه به شیوه‌ای که این سخنرانی برنامه‌ریزی شده است.

دیگران نیز مانند سیمور ریچ رهبر گروه موسوم به اتحادیه اصلاح یهودیت که لیبرال‌ترین و بزرگترین گروه یهودی در آمریکای شمالی به شمار می‌رود و آبراهام فاکسمن رئیس گروه یهودی موسوم به اتحادیه ضد بدنامی یهود ‌Anti-Defamation League نیز در باره این سخنرانی ابراز نگرانی کرده‌اند. فاکسمن در اظهاراتی این سخنرانی را به نمایش سیرک تشبیه کرده و گفته است این در حالی است که اسرائیل باید مانند یک فرد بالغ محتاط و دارای عقل سلیم رفتار کند. این سخنرانی چیزی نیست که یهودیان می‌خواهند.

دست برتر ایران در تحولات منطقه آمریکا را دستپاچه کرده است

«ایران دست برتر را در تحولات منطقه پیدا کرده و همین باعث دستپاچگی آمریکا در برابر نفوذ ایران شده است.»

روزنامه الاخبار با اشاره به تحولات منطقه و از جمله تحولات عراق و سوریه و یمن نوشت: تحولات در یمن بعد از انقلابی که الحوثی‌ها به پا کردند و تحرکات تازه‌ای که رقم زدند، سرعت بیشتری به خود گرفت. اگر چه تحولات یمن در چارچوب تحولات داخلی این کشور قابل ارزیابی است اما در چارچوب درگیری‌های منطقه‌ای به ویژه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران نیز قابل تفسیر است.

الاخبار می‌افزاید: مسئولان ایرانی تحولات در یمن را از جمله موفقیت‌هایشان در عراق و سوریه و لبنان قلمداد می‌کنند و آن را نشان‌دهنده تقویت نفوذ منطقه‌ای ایران دانسته‌اند که در مرحله بعد باعث می‌شود جایگاه ممتازی در منطقه داشته باشد.ناظران می‌گویند تحولات اخیر که باعث شد الحوثی‌ها دست بالا را در قدرت در یمن داشته باشند نشان داد که ایالات متحده تا چه اندازه دستپاچه شده و این دستپاچگی این فرصت را به ایران داده تا بتواند نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد و آمریکا را وادار به انفعال کند.

روزنامه لبنانی می‌نویسد: دستپاچگی آمریکایی‌ها در واکنش تحولات منطقه به گونه‌ای است که می‌بینیم به استثنای دیدار وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری با همتایانش در شورای همکاری خلیج‌فارس در حاشیه نشست امنیتی مونیخ هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. به‌گونه‌ای که حتی در کنفرانس مونیخ نیز آمریکا هیچ واکنشی نسبت به تحولات یمن از خود نشان نمی‌دهد. حتی یکی از مسئولان آمریکایی در مونیخ گفت که واشنگتن تاکنون نمی‌داند چگونه باید نگرش خود را نسبت به تحولات یمن بیان کند، در حالی که کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به صراحت نگرانی خود را از آنچه در یمن می‌گذرد و احتمال تاثیر آن بر ثبات منطقه بیان داشته‌اند.

نویسنده از قول ناظران و تحلیلگران خاطرنشان کرد: واشنگتن مصلحتی حیاتی دارد که در یمن به جنگ با القاعده برود و تلاش کند که با الحوثی‌ها که می‌روند به زور قدرت را به کنترل خود درآورند، کنار بیاید. آمریکایی‌ها در حال حاضر خود را در وضعیت سختی می‌بینند که از یک سو همپیمانانشان در کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس قرار دارند که مصالح مستقیم و حیاتی با آنها دارند از جمله با عربستان‌سعودی از سوی دیگر ایران نیز به آنها فشار می‌آورد که با مصالحش در منطقه کنار بیایند و با نزدیک شدن به پایان مهلت مذاکرات هسته‌ای واقعیت جدیدی که خود بر منطقه مسلط کرده است را بپذیرند. به اعتقاد کارشناسان تحولات یمن در نسخه اخیر خود اولین و بارزترین چالش برای حکومت جدید عربستان‌سعودی محسوب می‌شود، نشانه‌های موجود حاکی از آن است که تحولات جاری به سود سیاست خارجی عربستان تمام نخواهد شد. تحولات یمن چیز جدیدی نیست، جدید این است که الحوثی‌ها می‌روند با قدرت حکومت را به دست گیرند و شورای ریاست جمهوری خود را بر آن تحمیل کنند.

الاخبار می‌نویسد: رسانه‌های عربی به سرعت به این سمت رفتند که از شورای همکاری خلیج‌فارس بخواهند که از نزدیکی به سلطه‌ای که می‌رود به دست الحوثی‌ها در یمن بیفتد، خودداری کند چرا که در این صورت مشابه همان سناریویی که در لبنان در سال 2008 اتفاق افتاد این جا هم تکرار خواهد شد. اعراب همان‌طور که در آن موقع در لبنان مجبور شدند در برابر فشارهای ایران تسلیم شوند در این جا نیز مجبور خواهند شد به قدرت ایران تن دهند. همه این تحولات مشکلی حیاتی برای ایالات متحده ایجاد خواهد کرد. با وجود این‌که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا را در سایه تحولات منطقه اعلام کرد، سخنگوی کاخ سفید استراتژی جدید آمریکا را «استراتژی صبر» توصیف کرد اما در عین حال گفت که روابط خود را با حکومت جدید عربستان حفظ خواهد کرد و اطمینان داد که خطوط همکاری‌ها را تقویت خواهد کرد.

الاخبار در یادداشت دیگر از قول هنری‌کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در سردرگمی استراتژیک به سر می‌برد و قادر به واکنش لازم در قبال تحولات جهانی نیست.

محدودسازی برنامه هسته‌ای بخشی از مبارزه با انقلاب ایران است

«برگزاری سی و ششمین جشن پیروزی انقلاب 1979» ایران از شکل‌دهی دوباره نقشه خاورمیانه و نظام اعتقادی آن توسط ایران حکایت می‌کند».

جیمز روبینز کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا در نشریه نشنال اینترست نوشت: محروم کردن ایران از داشتن برنامه هسته‌ای بخشی از مبارزه گسترده‌تر عقیدتی است که تهران آن را بسیار جدی‌تر از واشنگتن گرفته است.

وی با اشاره به جشن سی و ششمین سالگرد بازگشت امام خمینی(ره) از تبعید در سال 1979 و پیروزی انقلاب اسلامی نوشت: برگزاری این جشن این مسئله را به ما یادآوری می‌کند که ایران صرفا یک کشور متخاصم و دارای رویای سلطه بر منطقه خاورمیانه نیست بلکه حکومتی انقلابی است که در پی شکل‌دهی دوباره به نقشه منطقه و نظام اعتقادی جهان است.

روبینز می‌نویسد: تهران همچنان به دستور کار انقلابی‌اش متعهد است. امروزه، ایران در ترویج ایدئولوژی‌اش در عراق و افغانستان فعال است و از بزرگترین شبکه تروریستی (!) در جهان، شامل حزب‌الله و حماس حمایت می‌کند. شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن، بخش زیادی از خاک کشور را تصرف و دولت را مختل کردند.

وی ادامه می‌دهد: این اقدامی انقلابی است و نشان می‌دهد که تهران به همین سادگی به دنبال توسعه نفوذ خود در منطقه نیست بلکه برای تحمیل دستور کار اسلام شیعه (امام)خمینی در ورای مرزهای خود در تلاش است.

کارشناس شورای روابط خارجی آمریکا می‌افزاید: ایران فقط به خاطر حکومتش دنبال توانمندی هسته‌ای نیست بلکه برای گسترش انقلاب و نیز دنبال این توانمندی می‌باشد.

روبینز در ادامه با اشاره به نامه سرگشاده رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و غرب نوشت: رهبر عالی ایران در نامه سرگشاده‌ای به جوانان غرب گفت که آگاهی و اطلاعات بسیاری از جوانان غربی از اسلام، از طریق دولت‌های متخاصم و گزارش‌های رسانه‌ای منفی است. او پرسید چرا تلاش می‌شود جلوی آگاهی عمومی را درباره مسئله مهمی مانند فرهنگ اسلامی گرفته شود؟ (آیت‌الله) خامنه‌ای از جوانان خواست تا خودشان قرآن را مطالعه کنند زیرا به گفته او، آینده ملت‌ها و کشورهای شما در دستان شما خواهد بود؟

روبینز در پایان نوشت، تمرکز صرف بر بعد هسته‌ای ایران، اشتباه است زیرا درگیری عقیدتی، ریشه اصلی مسئله است. در فقدان آرمان‌های انقلابی، برای داشتن برنامه هسته‌ای و حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله نیز انگیزه‌ای در میان نخواهد بود.

نمره مردودی مردم و کارشناسان به عملکرد اقتصادی مسئولین

اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی برنامه پایش نمره یک از 20 نمره را به مسئولان برای مقاوم‌سازی اقتصاد دادند.

برنامه پایش در سؤال نظرسنجی یکشنبه شب خود از مردم پرسیده بود به تلاش‌های مسئولان اقتصادی برای مقاوم کردن اقتصاد چه نمره‌ای می‌دهید؟ بینندگان می‌توانستند عدد یک تا بیست را به عنوان نمره به مسئولین انتخاب کنند.

در این نظرسنجی که حدود 259 هزار نفر شرکت داشتند، 165 هزار نفر نمره یک تا 9 را انتخاب کردند که سهم نمره یک حدود 87 هزار نفر (بیشترین سهم از میان گزینه‌ها) بود. 23 هزار نفر نمره 10، 17 هزار نفر نمره 15 و 9 هزار نفر نمره 20 به این عملکرد داده‌اند.

همچنین در نظرسنجی دیگری که از 151 اقتصاددان، خبرنگار اقتصادی و نماینده انجام گرفته بود، 74 نفر (بیش از 50 درصد) نمره یک تا 9 دادند که سهم نمره یک 20 نفر و نمره 5، 22 نفر بود. 15 نفر نمره 10، 3 نفر نمره یازده،12 نفر نمره 12، 8 نفر نمره 13، هفت نفر نمره 14 و 10 نفر نمره 15 داده بودند. همچنین 4 نفر نمره 16 و 17 داده و بالاخره 5 نفر نمره 18 داده‌اند.

خراسان:هشدار درباره مالکیت مبهم خودروهای وزارتخانه ها

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، تعداد قابل توجهی از خودروهای دولتی که هم اکنون در اختیار دستگاههای استانی هستند، در اصل متعلق به ستاد مرکزی این دستگاهها بوده و این عدم تغییر پلاک های مذکور باعث شده در صورت ثبت جریمه برای این خودروها، تخلفات مذکور در کارنامه ستاد اصلی این وزارتخانه ها درج شده و مسئول پرداخت جریمه های فوق مشخص نشود. این گزارش با ارائه برخی از این وزارتخانه ها، اعلام کرده است که این بی توجهی موجب شده ارائه خدمات مختلف به این خودروها با مشکلات متعددی همراه شود.

دستور دولت برای تجهیز مخازن کتابخانه ملی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است که هیئت وزیران به استناد ماده 55 قانون محاسبات عمومی کشور مقرر کرده است که مبلغ 80 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای از محل اعتبارات ردیف ۵۱۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تحت عنوان هزینه های پیش بینی نشده، بابت تجهیز مخازن کتب سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در اختیار سازمان مذکور قرار بگیرد.

ایران:قطع اطلاع‌رسانی هسته‌ای اوباما به نتانیاهو

تایمز اسرائیل نوشت: امریکا دیگر اسرائیل را در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران در جریان قرار نمی‌دهد. به گزارش سرویس بین‌الملل «انتخاب»، سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا تماس و رابطه خود را با یوسی کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل قطع کرده است. شبکه دو اسرائیل از وندی شرمن مذاکره‌کننده ارشد امریکا نقل کرده است که امریکا دیگر اسرائیل را مطلع نخواهد کرد. این شبکه اسرائیلی، این اقدام دولت اوباما را انتقام از نتانیاهو در پی تلاش برای سخنرانی در کنگره توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها