المیادین گزارش داد: داعش برای جلوگیری از ادامه شکست های نیروهای خود در عراق به حملات انتحاری متوسل شده است.
کد خبر: ۷۷۱۲۵۴
تاکتیک جدید داعش برای جلوگیری از شکست

حیدر العبادی نخست وزیر عراق که فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور است برای پیگیری روند عملیات در اتاق عملیات مشترک حاضر شد. آمریکاییها مشارکت هواپیماهای ائتلاف در حمله هوایی به مواضع داعش را در حمله این گروه به پایگاه عین الاسد تکذیب کردند، در حالی که منابع عراقی پیش از این از مشارکت هواپیماهای آمریکایی در این حملات هوایی خبر داده بودند.

وائل عبداللطیف عضو ائتلاف ملی عراق به المیادین گفت:«ما باید با صراحت سخن بگوییم و برای مقابله با مشکل بزرگی که جهان معاصر از آن رنج می برد یعنی تروریسم بین المللی تلاش کنیم.»

کریم النوری یکی از سران نیروهای مردمی عراق به المیادین گفت:«حمله داعش به البغدادی گذرا و حاشیه ای است و بر روند عملیات تاثیری ندارد. شکست داعش قطعی است و داعش نفس های آخر خود را می کشد. ما به تعقیب داعشی ها ادامه می دهیم و این عملیات گذرا تاثیری بر روحیه ضعیف آنها نخواهد داشت.»

در ادامه این گزارش آمده است: داعش از مکیشیفه در جنوب تکریت پس از حمله هوایی و گلوله باران خطوط پشتیبانی این گروه در غرب سامراء عقب نشینی کرد. داعش به تلاش برای حمله به منطقه بیجی که به تازگی از تسلط این گروه آزاد شده است ادامه می دهد و همچنان از شیوه حملات انتحاری برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کند.

شورای مرکزی کارگزاران انتصابی بود

عضو مستعفی حزب کارگزاران سازندگی در مورد استعفای خود از حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخاب شورای مرکزی جدید حزب دموکراتیک نبود بلکه نوعی انتصابات صورت گرفت.

پس از نوسازی و یا به تعبیر دیگر پوست اندازی در حزب کارگزاران بود که محمد هاشمی با رسمی کردن نامه استعفای خود تلویحاً به بسیاری از شایعاتی که درخصوص تغییرات حزب کارگزاران بود پاسخ داد و در نهایت این تغییرات و دلخوری‌ها از عملکرد‌های آقای کرباسچی نیز ریزش‌های دیگری را هم برای کارگزاران در پی داشت.

روشنک سیاسی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: پس از 20 سال فعالیت در کارگزاران مجبور به خروج از این حزب شد.

وی همچنین افزود: در کارگزاران پولم را خرج سیاست کردم، با سیاست پول در نیاوردم.

دبیر سابق حزب کارگزاران در گیلان و کاندید اصلاح‌طلبان در مجلس ششم و اولین دوره انتخابات شورای شهر تهران در این گفت‌وگو علت استعفای محمد هاشمی را حضور رادیکال‌های اصلاح‌طلب در کارگزاران دانست.

این فعال سیاسی همچنین معتقد است برخود صورت گرفته با خانم راستگو چکشی و غلط بوده است.

سقوط بخش‌هایی از"پایتخت‌داعش"به دست کردها

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شبه نظامیان کرد با حمایت برخی گروه‌های مسلح سوری برای اولین بار توانسته‌اند کنترل یکی مناطق استرتژیک داعش در استان رقه سوریه را به دست گیرند.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای کرد توانسته‌اند در جریان درگیری‌های اخیر با داعش دست کم 35 عضو این گروه را از پای درآورند و بلندی‌های استراتژیک "بغدک" در استان رقه را از کنترل این گروه خارج کنند. استان رقه و شهر رقه مرکز آن اصلی ترین پایگاه داعش در سوریه و عراق محسوب می‌شود و عملا "پایتخت خلافت" این گروه تروریستی به حساب می‌آید.

این اولین بار است که نیروهای کرد در مرزهای استان رقه با داعش درگیر شده‌اند و توانسته‌اند وارد این استان شوند و مناطقی از آن را به تصرف درآورند.

بنا بر گزارش‌ دیده‌بان حقوق بشر سوریه در جریان دیگر درگیری‌های کردها با داعش در استان حلب به ویژه اطراف کوبانی که با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف انجام شد تلفاتی به این گروه تروریستی وارد شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اظهار کرد که پس از گذشت سه هفته نیروهای کرد و دیگر مبارزان محلی هم اکنون کنترل کامل کوبانی و 163 روستا در اطراف آن را به دست گرفته‌ و اعضای داعش را از این مناطق بیرون رانده‌اند.

تاکتیک هوشمندانه روحانی در مقابل آمریکا

واشنگتن تایمز نوشت: اختلاف نظر میان رئیس جمهور و کنگره آمریکا درباره لایحه تحریم های جدید علیه ایران، فرصت مناسبی برای ایرانی ها قرار داده است تا میزان تمایل واشنگتن را برای توافق هسته ای بسنجند.

تقریبا همه پنجاه و چهار سناتور جمهوری خواه به لایحه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک که کرک و منندز ان را ارائه کرده اند، رای مثبت خواهند داد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز تهدید کرده است این قانون را وتو خواهد کرد. اکنون، سنا خود را برای رای گیری درباره این قانون آماده می کند، آیا دموکرات ها سیزده تا پانزده رای لازم برای کسب اکثریت آرایی که حق وتوی رئیس جمهور را سلب خواهد کرد را برای جمهوری خواهان تامین خواهند کرد؟

در صورت به دست نیاوردن این اکثریت، این قانون حتی در صورت به تصویب رسیدن، امکان اجرایی شدن ندارد. لایحه« قانون ایران بدون سلاح هسته ای 2015» که در وب سایت سناتور مارک کرک(جمهوری خواه از ایالت الینویز) منتشر شده است به این منظور تهیه شده است که حمایت دموکرات های بی ثبات را برای تصویب آن جلب کند. این لایحه همچنین قانونی را که دست اوباما را در مذاکرات باز می گذارد را نیز زیرپا می گذارد.

واشنگتن تایمز افزود: ممکن است این سوال از حامیان این تحریم ها که به شدت تلاش می کنند آرای مورد نیاز برای جلوگیری از وتوی اوباما را جمع اوری کنند، پرسیده شود زمانی که اوباما می تواند مفاد این قانون را وتو کند، این قانون چه اهمیتی دارد؟ در ضمن اوباما نیز بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرده است. اوباما در سخنرانی سالانه خود در ماه ژانویه به صراحت گفت این قانون را وتو خواهد کرد. از طرف دیگر چرا کاخ سفید برای متوقف کردن این قانون این همه هزینه سیاسی می کند زمانی که می تواند حتی در صورت تصویب ، آن را نادیده بگیرد و اجرا نکند. اوباما در سخنان خود تاکید کرده است برای نخستین بار در یک دهه گذشته آمریکا توانسته است جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را بگیرد و ذخیره مواد هسته ای آن را کاهش بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها