نماینده زابل در گفت‌وگو با جام‌جم:

کاری برای هامون نمی‌کنند

نماینده مردم خراسان جنوبی ضمن انتقاد از طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه، گفت: با وضعیت کنونی بودجه و با در نظر گیری اهداف اقتصاد مقاومتی بهتر است دولت کوچک شود تا بزرگ.
کد خبر: ۷۷۰۷۵۶
انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، بدنبال تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه، برنامه «بدون خط خوردگی» در مصاحبه با مراد هاشمی زهی، نماینده مردم خراسان جنوبی و موید حسینی صدر، عضو فراکسیون محیط زیست این خبر را بررسی کرد.

مراد هاشم زهی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت پروژه های سازمان محیط زیست، افزود: سازمان محیط زیست عموما در استعلام های مجلس، دیر پاسخ می دهند یا پاسخ نمی دهند؛ مردم نیز در قبال اقدامات این سازمان گله بسیار دارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون در شرق کشور خشکسالی بیداد می کند، اظهار داشت: اقدامات سازمان محیط زیست باید از بُعد نظارتی دیده شود؛ تاکنون مشکلات بسیاری برای سرمایه گذاران بوجود آمده و متاسفانه سازمان محیط زیست در اینباره بیشتر نگاهی سیاسی دارد.

فقدان ابزارهای نظارتی دربرابر سازمان محیط زیست

در ادامه این بحث، موید حسینی صدر، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به عدم پاسخ گویی از سوی سازمان محیط زیست، از عدم نظارت پذیر بودن برخی بخش ها در بدنه دولت انتقاد کرد و افزود:هرچند سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به سه سال گذشته فعال تر شده ولی ساختار این سازمان به گونه ای است که اگر پاسخگو نباشد ابزار نظارتی مشخصی در دست مجلس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید اقدامات این سازمان را بصورت صفر و صدی بررسی کرد، گفت:هم اکنون سازمان محیط زیست نسبت به گذشته پاسخ دهی بهتری دارد اما ماهیت پاسخ دهی آن دل به خواه است.

مسئولان ادعا می کنند مسئله ریزگردها راه حل ندارد

حسینی صدر همچنین بر مشکلات پیش روی این سازمان در مواجهه با مسئله ریزگردها تاکید کرد و افزود:ما نیز می دانیم مشکل آلودگی ناشی از ریزگردها را نمی توان یکماهه حل کرد اما مسئولین نباید ادعا کنند هیچ راه حلی وجود ندارد، مسئولان این سازمان باید در متن مردم باشند و آمار تلاش و اقدامات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

مراد هاشم زهی، نماینده مردم خراسان جنوبی ضمن ابراز موافقت با اظهارات دیگر مهمان برنامه، در عین حال بر خشک شدن دریاچه هامون و دیگر تالاب ها در شرق کشور اشاره کرد و گفت:بحث ریزگردهای غرب کشور موضوعی جدید است که طی یکی دو سال گذشته تصمیمات خاصی در رابطه با آن اتخاذ شده ولی در رابطه با خشکسالی های شرق کشور، نگاه عادلانه ای از سوی سازمان محیط زیست نمی بینیم.

سازمان های نظارتی وارد عمل شوند

وی با تاکید بر اینکه بزرگ سازی دولت مشکلی را حل نمی کند، اذعان داشت:نهادهای زیست محیطی دست به اقدامات اقتصادی می زنند و به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کنند.

همچنین موید حسینی صدر با انتقاد از عملکرد سازمان منابع طبیعی، گفت:در برنامه ششم باید ساز و کاری اندیشید که مجلس اختیار داشته باشد از مسئولان سوال بپرسد و اگر پاسخ گویی اتفاق نیفتاد، از مسئول مربوطه بازخواست کند.

وی نگاه های سیاسی سازمان محیط زیست را آفتی برای اقدامات این نهاد زیست محیطی دانست و افزود:لازم است از طریق سازمان بازرسی یا هر نهادی دیگر، بر عملکرد سازمان هایی که در صدور مجوزها دخیل هستند یا از امکانات دولتی و بیت المال بهره می گیرند، نظارت شود تا این مسئولین در برابر مردم پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها