رئیس مجلس با بیان اینکه غربی‌ها در زمان قتل چند غیرمسلمان فریادشان به آسمان بلند است، گفت: آنها در برابر قتل مسلمانان یا ساکتند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند و این رفتارهای دوگانه بحران‌های امنیتی جهان را دامن می‌زند.
کد خبر: ۷۷۰۶۴۲
ملت ایران با حضور در خیابان‌ها قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن در شرایطی برگزار شد که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت‌های جهانی در تلاش است تا از حقوق خود دفاع کند.

وی افزود: راهپیمایی عظیم اسلام، تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم همراهی توده‌های ملت در امر مذاکرات را با حضور وسیع و عزت‌آفرین خنثی و احقاق حقوق ملی در مذاکرات را مؤید به پشتوانه ملت کرد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: ملت بزرگوار ایران با حضور خود در خیابان‌ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخاسته از انقلاب مردم و از جنس مردم است و مسئولان آن نیز همگی از متن مردم انتخاب شده‌اند و بار سنگین مسئولیت را بر دوش گرفته‌اند.

لاریجانی اضافه کرد: این حرکت چشمگیر پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل و شهدای عظیم‌الشان انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره جست و حضور ملت به مذاکره‌کنندگان ایرانی این معنا را رساند که در چارچوب رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیر توافقی عادلانه باشند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طوفان عظیم حرکت مردم در این راهپیمایی حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبد و زیاده‌خواهی‌های دولت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست.

رئیس قوه مقننه در ادامه بیان داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه مهمی برای دست‌اندرکاران اداره کشور است تا به مسئله اصلی یعنی رونق اقتصاد توجه کنند و حل مشکلات معیشتی مردم دغدغه اصلی آنها باشد و از این سرمایه بزرگ با خدمتگذاری صادقانه می‌توان بهره جست.

لاریجانی با اشاره به مشکل ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور عنوان کرد: این مشکل که مردم شریف این استان‌ها را آزار داده، موضوع مهمی است که باید همه مسئولان بدان توجه جدی داشته باشند، گرچه ریشه این مشکل به بیابان‌های کشورهای همسایه مربوط می‌شود، اما هم رفع برخی نواقص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه، تلاش وسیعی را در سطح دولت می‌طلبد.

وی ادامه داد: از آنجا که وزارت کشور مسئولیت یافته با همکاری سایر بخش‌های دولتی در امر مبارزه با ریزگردها، ستادی ایجاد و پیگیر موضوع باشد، بنابراین از این وزارتخانه می‌خواهیم تا تلاش موثری در حل این معضل داشته و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا گفت: این اقدام بار دیگر خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت، آنچه باعث تأسف است، رفتار دوگانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمانان است.

لاریجانی اضافه کرد: آنها که در زمان قتل چند نفر غیرمسلمان که از نظر ما هم محکوم است، فریاد‌شان به آسمان بلند می‌شود، اما در برابر قتل مسلمانان یا سکوت می‌کنند یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند و اینگونه رفتار‌های دوگانه است که بحران‌های امنیتی در جهان را دامن می‌زند و عصبیت‌ها را برمی‌انگیزد.

وی با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه سال 94 در صحن علنی مجلس افزود: امیدوارم در بررسی بودجه در صحن مجلس نمایندگان به توصیه رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد که صلاح کشور چه در بعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست‌هاست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها