زورگیری 4 دوست از زنان و مردان بازنشسته

یکی از اعضای باند، فرزند جیب بر معروف بود + عکس

4 نفر که با همکاری یکدیگر از افراد بازنشسته زورگیری می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۷۰۲۵۲
یکی از اعضای باند، فرزند جیب بر معروف بود + عکس

در پی وقوع سرقت های جیب بری مشابه توسط چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی که به ظاهر یکی از سرنشینان آن مدعی شکستگی دست خود به ماالباختگان شده بود، موضوع جهت رسیدگی و دستگیری سارقان در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات تعدادی از مالباختگان

با توجه به رسیدگی ویژه در خصوص سرقت های جیب بری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی در پایگاه دوم آگاهی، پرونده وقوع سرقت های مشابه از سایر پایگاه های پلیس آگاهی و همچنین کلانتری های مناطق غرب تهران در پایگاه دوم پلیس آگاهی تجمیع شد.

بررسی اظهارات بیشتر مالباختگان نشان داد که بیشتر سرقت ها از زنان و مردانی صورت گرفته که در سنین بازنشستگی به سر می برند.

یکی از این مالباختگان که شکایتش را در کلانتری 134 شهرک قدس مطرح کرد بود، در شکوائیه خود عنوان کرده بود:«در خیابان سعادت آباد، نزدیک میدان کاج سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی به شماره انتظامی *** ب 94 / ایران 55 (دارای سابقه سرقت از یک دستگاه خودرو ROA) شدم تا به چهارراه قدس بروم. در طول مسیر یکی از سرنشینان صندلی عقب که کنار من نشسته بود عنوان کرد که دست راستش شکسته و به این بهانه از من خواهش کرد تا دستش را پشت گردنم قرار دهد و من نیز درخواست وی را قبول کردم اما همین شخص در لحظه ای که متوجه نشدم، اقدام به سرقت محتویات داخل کیف بنده کرد و من پس از پیاده شدن از ماشین متوجه سرقت محتویات داخل کیف شامل گوشی تلفن همراه و مقادیری وجه نقد شدم».

یکی دیگر از مالباختگان نیز در شکایت خود عنوان کرده بود:«در خیابان شهران از طرف فرهنگ سرا قصد عبور به آن سوی خیابان را داشتم که سرنشین یک دستگاه پراید مشکی با چهارسرنشین مرا صدا کرد و پرسید:حاجی کجا می خواهی بروی؟؛ کارت بیمار خاص روی سینه ام قرار داشت و به این بهانه راننده پراید عنوان کرد:«مگر می گذارم شما با این حال مریض پیاده بروی»! و به اصرار مرا سوار پراید کرد؛ پس از طی مسیر کوتاهی، ناگهان راننده که به اصرار مرا سوار ماشین کرده بود از من خواست که از ماشین پیاده شوم پس از مراجعت به خانه بود که متوجه شدم مبلغ دو میلیون تومان وجه نقد همراهم توسط سرنشین صندلی عقب که دستش را با یک Atel (آتل) بسته بود ، سرقت شده است.


زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی

در ادامه رسیدگی به پرونده سرقت های صورت گرفته توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی، پرونده هایی با موضوع «زورگیری در پوشش مسافرکش» به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن چهار سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی با تهدید سلاح سرد و افشانه اقدام به زورگیری از مالباختگان کرده بودند.

تمامی این سرقت ها در یک موضوع با یکدیگر شباهت داشتند و آن تلاش اولیه سارقان برای انجام سرقت به شیوه جیب بری بود؛ در این سرقت ها پس از آنکه مالباختگان متوجه قصدسارقان برای انجام سرقت شده بودند، سارقان با تغییر شیوه سرقت خود و با تهدید سلاح سرد و افشانه اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند.

یکی از این مالباختگان در اظهاراتش عنوان کرد:«در داخل ایستگاه منتظر آمدن اتوبوس بودم که یک پراید مشکی ایستاد و راننده آن عنوان داشت:من پسر مریم خانم هستم و مادرم دوست شماست و با طرح این موضوع تعارف کرد که سوار پراید وی شوم؛ به اصرار راننده، سوار ماشین شدم اما پس از طی مسیر کوتاهی متوجه شدم که آنها قصد سرقت طلا و جواهرات همراهم را دارند؛ زمانیکه متوجه نیت واقعی آنها برای سرقت شدم ناگهان آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت کیف دستی، گردنبند، گوشی تلفن همراه و مبلغ 700 هزار تومان وجه نقد همراهم کردند آنها حتی با یک قیچی سیم چین اقدام به بریدن چند رشته النگوی داخل دستم کرده و آنها را نیز سرقت کردند و پس از آن، مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل دور شدند».

دستگیری متهمین

با توجه به تعدد سرقت ها در مناطق شمال غرب تهران بویژه در محدوده میدان کاج و منطقه سعادت آباد ، تیم های ویژه ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اقدام به اجرای طرح کنترل محل های احتمالی سرقت کرده و سرانجام در ساعت 30: 09 مورخه 18 بهمن 1393 موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پراید مشکی با چهار سرنشینی شدندکه یکی از سرنشینان صندلی عقب خودرو، دستش را با «آتل» بسته بود.

با توجه به احتمال وقوع سرقت ها توسط سرنشینان این خودرو، کارآگاهان به راننده پراید دستور توقف داده اما راننده پراید با اطلاع از حضور پلیس در محل اقدام به فرار می کند که در ترافیک خیابان مجبور به توقف می شود.

با وجود توقف پراید، سرنشیان آن اقدام به فرار با پای پیاده می نمایند اما سرانجام، طی چند مرحله تعقیب و گریز و شلیک تیر هوایی توسط کارآگاهان، هر چهار سرنشین خودرو پراید مشکی دستگیر و در بازرسی از آنها تعدادی چاقو و همچنین افشانه مورد استفاده در زورگیری از آنها کشف شد.


ادامه دهنده راه پدر

با دستگیری هر چهار عضو گروه بنام های «علی محمد» (18 ساله)، «سیروس» (42 ساله)، «علیرضا» (19 ساله) و «اکبر» (24 ساله)، یکی از متهمین «علی محمد» به عنوان فرزند یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جیب بری بنام «علی حیدر» شناسایی شد.

«علی حیدر . م» یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جیب بری است که در سال 1390 توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی و طی یک تعقیب و گریز منجر به تیراندازی در بزرگراه شهید چمران، دستگیر و پس از سیر مراحل قضایی و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت به چهل سال زندان محکوم گردیده و از تاریخ تاکنون در زندان به سر می برد.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به فعالیت مجرمانه در طول سال جاری و اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی بازپرس محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهری
United States
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
۰
۰
كاش این آدمها انقدر عزت نفس داشتند كه به جای سرقت و زورگیری ازمردم، تن به كار میدادند و با عرق جبین درآمد كسب می كردند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
۰
۰
اكر پدر این ادم رو اعدام كرده بودند دیگه همچین بچه ایی تربیت نمی شد....
هرچند كه وضع جامعه طوری شده كه هركسی به خودش اجازه همچین كارهایی رو بده ...نهایتا 2 ماه میره زندان و روز از نو وروزی از نو

نیازمندی ها