طی 3 ماه آینده صورت می گیرد

مهار ریزگردها با ذرات نانو رس

خوزستان تنها به‌خاطر منابع زیرزمینی، کشاورزی، رشادت و ایستادگی مردمانش و... زرخیز نیست، دیاری است سرشار از استعدادهای ناب ورزشی و خاصه فوتبالی. چنین دیاری وقتی گرفتار ریزگرد می‌شود، همدردی ستاره‌های فوتبال با مردمانش هم حس نوعدوستی را نشان می‌دهد و هم یادآور وجود یکی از معدن‌های فوتبال کشور در این خطه است.
کد خبر: ۷۷۰۲۱۱
همدردی فوتبال با اهواز

در روزهای گذشته وقتی استان خوزستان زیر بارش بی‌رحمانه و خفه‌کننده ریزگردها بیشتر از همیشه در کانون توجه قرار گرفت و دل هر بیننده‌ای از وجود چنین پدیده مهلکی به درد آمد، مثل همیشه باز هم فوتبالی‌ها از قافله مردم برای همراهی و همدلی با عزیزان این دیار کم نگذاشتند.

وقتی برطرف کردن ریشه‌ای این مشکل نیازمند عزم بین‌المللی منطقه‌ای است و عملا از شهروندان کاری برنمی‌آید حتی یک ابراز همدردی هم می‌تواند دل‌هایی را امیدوار کند که شاید همراهی این چهره‌ها شتاب توجه و عزم مسئولان برای ریشه‌کن کردن این مشکل را بیشتر کند و ما هم نفسی بکشیم.

بله، در روزهای گذشته چهره‌هایی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی در فضای مجازی ابراز همدردی کردند و بازیکنان سپاهان نیز پیش از عزیمت به اهواز همدردی خود را با مردم خوزستان نشان دادند.

اقداماتی از این دست را ورزشکاران ما در مقاطع زمانی مختلف و در گرفتاری‌های مردم نقاط مختلف کشور بارها و بارها انجام داده‌اند و کارکرد فوتبال را از این حیث نیز به تصویر کشیده‌اند.

زلزله بم و زلزله آذربایجان از جمله بلایای طبیعی‌ای بود که بر سر مردمان کشورمان نازل شد و در این میان ورزشکاران جانانه به میدان آمدند و هموطنانمان را تنها نگذاشتند. اصولا ستاره‌های ورزش ما در امور خیریه و انسان‌دوستانه اگر پیشقراول دیگر خیران نباشند، از آنها عقب هم نیستند.

دیروز هر چند فوتبال خوزستان در دیداری در چارچوب لیگ برتر به سپاهان باخت، اما زیرنویسی شیرین مردم این دیار را خوشحال کرد که «تا سه روز آینده خبری از ریزگرد نخواهد بود» و چه خوب است روزی این خبر برای مردم آن دیار خوانده شود که «دیگر هیچ‌وقت خبری از ریزگرد در خوزستان نخواهد بود» و آن وقت است که پیام‌های تبریک و شادمانی ستاره‌های فوتبالی در فضای مجازی شیرین‌تر هم می‌شود.

مهیار آذر ‌- ‌جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها