دو سارق زورگیر که در زندان با یکدیگر دوست شده بودند، پس از آزادی، نقشه سرقت از مشتریان بانک را اجرا کردند.
کد خبر: ۷۷۰۲۰۳
نقشه سرقت از مشتریان بانک در زندان طراحی شد

به گزارش جام‌جم، اوایل بهمن امسال مردی پس از دریافت یک میلیون تومان پول از بانک خارج شد و به سمت خودرویش که در نزدیکی بانک پارک کرده بود، رفت. قبل از این‌که سوار شود، دو مرد با قمه به او حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن مشتری بانک کیف او را سرقت کردند.

مرد مجروح به بیمارستان منتقل شد و ماموران که با اطلاع از ماجرا در بیمارستان حاضر شده بودند به تحقیق از او پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد، کیف او حاوی یک میلیون تومان پول نقد و مدارکش بوده که سارقان با روش زاغ‌زنی در بانک طعمه خود را شناسایی کرده بودند.

ماموران در ادامه به بررسی دوربین‌های بانک و ساختمان‌های اطراف پرداخته و توانستند مشخصات ظاهری سارقان را به‌دست آورند. همزمان با شروع تحقیقات افـــراد دیگری که در دام دو متهم فراری گرفتار شده بودند نیز با حضور در پلیس آگاهی از آنها شکایت کردند.

با توجه به شگرد سارقان، ماموران احتمال دادند آنها از مجرمان سابقه‌دار باشند و به همین دلیل به بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای پرداختند.

بررسی‌ها در این شاخه هویت سارقان را فاش کرد. دو سارق زورگیر چند بار به دلیل جرایم خشن از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شده بودند. پاتوق‌های احتمالی دزدان زورگیر زیرنظر گرفته شد تا این‌که چند روز پیش ماموران گزارشی به دستشان رسید که نشان می‌داد، متهمانی که در تعقیبشان هستند با سد کردن راه یک رهگذر، او را با قمه زخمی کرده‌اند و با سرقت پول‌هایشان از محل گریخته‌اند.

ماموران مرد زخمی را به بیمارستان منتقل کردند و با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه به جستجو در اطراف آنجا پرداخته و ساعاتی بعد در جریان تعقیب و گریز پلیسی موتورسیکلت آنها را متوقف و هر دویشان را دستگیر کردند. در بازرسی از این دو نفر یک قبضه قمه کشف شد.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و راز دزدی و زورگیری‌های سریالی‌شان را فاش کردند.

در تحقیقات از آنها مشخص شد هردویشان در زندان با یکدیگر آشنا شده‌اند و پس از آزادی از زندان دزدی و زورگیری‌هایشان را با تهدید قمه و زخمی کردن تعدادی از مشتریان بانک از سر گرفته‌اند.

با اعتراف متهمان و اعزام پلیس به خانه‌شان آنجا مورد بازرسی قرار گرفت و بخشی از اموال سرقتی از جمله گوشی تلفن همراه و مدارک هویتی مالباختگان کشف شد.

دو زورگیر سابقه‌دار با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات پلیس برای کشف دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها