سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اظهارات اخیر رییس جمهوری آمریکا اظهار داشت: ایران با توجه به ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود، با رویکرد تعامل سازنده وارد مذاکرات هسته ای شده است تا به این بحران ساختگی پایان دهد.
کد خبر: ۷۶۹۴۷۳
پاسخ وزارت خارجه ایران به ادعاهای اوباما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ، مرضیه افخم گفت: به نظر می رسد تکرار استدلال نادرست مبنی بر اینکه تحریم های غیر قانونی و ظالمانه باعث حاضر شدن جمهوری اسلامی ایران بر سر میز مذاکرات شده است؛ با هدف جلب توجه افکار عمومی داخلی امریکا و مقابله با رقبای سیاسی بیان می گردد.

به گفته وی، امروز ناکارآمدی سیاست اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله میزان پیشرفت چشمگیر برنامه صلح آمیز هسته ای نمایان بوده و از نظر ما دقیقا به همین دلیل است که آمریکا به پای میز مذاکرات آمده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اراده سیاسی برای دستیابی به توافق گفت: به گواهی گزارش​های متعدد سازمان بین المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع مسئول، ایران به تعهدات خویش بر مبنای توافق ژنو پایبند بوده که این امر از یک سو نشان دهنده جدیت ایران در تصمیمی که اتخاذ کرده است و از سوی دیگر وجود اراده محکم سیاسی در مقامات ایرانی برای دستیابی به یک توافق خوب است.

وی گفت: اکنون این طرف آمریکائی است که باید سیاست زیاده خواهی را کنار گذارده و با فائق آمدن بر مسائل داخلی خود، تصمیم نهایی را گرفته و زمینه را برای شکل گیری توافق جامع فراهم کند.

افخم همچنین درباره اظهارات رییس جمهور آمریکا درخصوص مسائل داخلی ایران و رابطه دولت و مردم ایران گفت: بهتر است به جای اینگونه اظهارات غیر واقعی و تکراری حضور گسترده مردم ایران در همه مناسبت ها و انتخابات از زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون را مرور کنند و بی تردید حضور یکپارچه و وسیع مردم ایران در مراسم راهپیمائی 22 بهمن سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماد انسجام و همبستگی ملی پاسخی روشن به اینگونه اظهارات است و سستی و شکنندگی مبانی استدلالی آنها را نمایان خواهد ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده در سخنان رییس جمهوری آمریکا مبنی برحمایت ایران از تروریسم را بی اساس و تکراری خواند و افزود: امریکا که خود حامی رژیم صهیونیستی ومروج اعمال تروریستی است بهتر است به این سئوال پاسخ دهد که ایا گروههای تروریستی که امروز منطقه را به آشوب کشیده و هر روز مرتکب جنایتی تازه می شوند جز با کمک و پشتیبانی آمریکا و متحدین آن ایجاد شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها