رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را برای رفع سوء تفاهمات مفید خواند اما از رفتارهای تاجر مآبانه طرف غربی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۶۹۳۱۵
غرب میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: مذاکرات هسته ای مفید است و می تواند سوء تفاهمات را رفع کند اما عده ای رفتار تاجر مآبانه دارند و دنبال چانه زنی هستند.

وی حرف های اوباما مبنی بر اینکه فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، سخیف خواند و گفت: اگر فکر می کنید مشکلات داخلی تان با این حرف ها حل می شود، هیچ، اما اگر باور دارید بدانید که این باور غلط است.

رئیس مجلس تاکید کرد: وقتی کشوری به علمی تسلط یافت نمی توانید آن علم را از او بگیرید. اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات فشار بیشتری به ایران بیاورید بدانید که ملت ایران ایستادگی می کند.

وی ادامه داد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است، میدان مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

لاریجانی با انتقاد از اظهارات اوباما مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها موجب حضور ایران پای میز مذاکرات شد، تصریح کرد: حرکت استقلال طلبانه ملت ایران باعث پیشرفت شد و امروز کمتر کشور ایران به بیگانگان نیازمند است به همین دلیل در مقابل تحریم ها ایستادگی کردیم.

لاریجانی در ابتدای سخنرانی ضمن خیرمقدم به میهمانان خارجی حاضر در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم حضور شما باعث شود در موضوعات مهم جهان اسلام به همفکری و هم نظری برسیم.

وی ادامه داد: مخصوصا که شرایط امروز دنیای اسلام شرایطی حساس و پرجنب و جوش است و اقتضا دارد صاحبنظران در این شرایط بیشتر با هم گفتگو کنند و در تصمیمات مهم امت اسلامی مشورت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مسئله خشونت و تروریسم دامنگیر جهان اسلام شده و از جهات مختلف به جهان اسلام ضربه زده است.

لاریجانی در تشریح آسیب های تروریسم به جهان اسلام گفت: این جریان های تروریستی حیثیت اسلام را نشانه رفته اند با اقدامات سخیف تروریست ها مبنی بر سر بریدن ها و آتش زدن ها بلوای رسانه ای به پا کرده اند، حادثه اخیر فرانسه مانور رسانه ای غربی ها بود و در پایان نیز روشن نکردند این جریان در فرانسه توسط چه افرادی کلید خورد. تنها هدف آنها به چالش کشیدن حیثیت اسلام بود.

نماینده مردم قم ادامه داد: جریان های تروریستی انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و به جای اینکه امت اسلامی زیر پرچم لا اله الله و محمد رسول الله وحدت داشته باشند انرژی آنها مستهلک می شود و این خواسته قدرت های بزرگ است.

وی انحراف دادن ذهن مسلمانان از مبارزه با استکبار و صهیونیست ها را از اهداف دیگر این جریان های تروریستی خواند و اظهار داشت: این جریان های تروریستی تلاش دارند تا ذهن مسلمانان را از مبارزه با صهیونیست ها منحرف کنند، بیشترین فشارها را اسرائیل در همین مدت به فلسطینیان وارد کرده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خانم کلینتون در مصاحبه ای حرف های عجیبی زدند. وی اعلام کرده ما کمک های زیادی به جریان های تندرو و تروریست ها حتی در ایجاد آنها و مخصوصا در دوره شوروی به آنها کرده ایم هدف ما از میدان به در کردن شوروی بود که موفق شدیم و شکست شوروی در افغانستان مقدمه فروپاشی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مقامات کشور آمریکا به صراحت اعلام کرده که این کشور در ایجاد جریان های تروریستی نقش داشته و توضیح می دهد که چطور از جریان وهابیت برای فعال کردن جریان های تروریستی استفاده کرده اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: خانم بوتو در مصاحبه ای گفته بود اینقدر ما را در موضوع طالبان سرزنش نکنید، طالبان مثلثی با سه ضلع آمریکا و اسرائیل که این جریان را طراحی کردند، کشورهای منطقه از آن پشتیبانی مالی کردند و پاکستان که در آن حضور یافت تشکیل شده است.

نماینده مردم قم گفت: سوال اصلی این است که چه کسانی بهره این آشفتگی را می برند؟ بررسی ها نشان می دهد آمریکایی ها و صهیونیست ها بیشترین استفاده را از این جریان ها می برند زیرا هم به حیثیت اسلام ضربه می زنند و هم انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و علاوه بر این ذهن مسلمانان را از ظلم صهیونیست ها منحرف می کنند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی علی رغم اینکه پیشرفت هایی در دموکراسی و ارتقای سطح علمی داشته اما گرفتار این جریان های دست ساز شده است لذا بحران تروریسم و صهیونیسم مثل دو تیغه قیچی مسلمانان را دربرگرفته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنرانی خود استراتژی امام در ایجاد انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: باید ماهیت انقلاب اسلامی را به درستی شناخت. ما بیش از ۵۰ سال گرفتار دیکتاتوری سخت بودیم. رژیم پهلوی دو ویژگی داشت اول دیکتاتوری سخت و مبارزه سختگیرانه با دموکراسی خواهان دوم اینکه با آیین ملت ایران یعنی اسلام مبارزه می کرد و محدودیت هایی برای علما ایجاد می کرد علاوه بر این این دیکتاتوری وابسته و عامل آمریکا و انگلیس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در تاریخ ایران شاهانی داشتیم که دیکتاتور بودند اما وابسته نبودند در حالی که رژیم پهلوی دیکتاتوری وابسته بود که حتی از تجربیات موساد برای مبارزه با آزادیخواهان استفاده می کرد.

لاریجانی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران کار می کردند، وقتی در جنگ اعراب و اسرائیل تصمیم گرفتند از سلاح نفت استفاده کنند این دیکتاتور وابسته قبول کرد که به اسرائیل نفت بدهد.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه ایران گرفتار دیکتاتوری بدخیم بود اظهار داشت: مبارزه امام ۱۵ سال طول کشید در این ۱۵ سال علما، دانشجویان و اساتید تلاش کردند با رژیم پهلوی مبارزه کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها