«نفس کشیدن برای خوزستانی‌ها سخت شده» جمله‌های شبیه به این را مدتی است که در اخبار و روزنامه‌ها می‌خوانیم و می‌شنویم؛ جمله‌هایی که گاهی از زبان مسئولان نقل می‌شود، اما تاکنون نتوانسته دردی از اهالی این منطقه دوا کند، به نظر می‌رسد مسئولان درک درستی از سخنانی که به زبان می‌آورند، ندارند، زیرا اگر غیر از این بود، آلودگی هوای خوزستان به ده‌ها برابر حد استاندارد نمی‌رسید.
کد خبر: ۷۶۹۲۵۸
مسئولان به هوای خوزستان مهمان شوند

نکته اینجاست که مسئولان نمی‌دانند زندگی در منطقه‌ای که در آن آلودگی هوا امان مردم را بریده چه طعمی دارد یا آنها درکی از این‌که چگونه ریزگردها در شش اهالی این منطقه رسوب کرده و از روزهای عمرشان می‌کاهند، ندارند.

باید یادآور شد در این استان صنایع زیادی فعال است، اما جز آلودگی چیزی برای مردم این منطقه ندارند؛ برای نمونه می‌توان به فعالیت وزارت نفت اشاره کرد که این روزها تالاب هورالعظیم را به سمت نابودی سوق داده؛ نکته اینجاست که کاوشگران چینی برای این‌که بی‌دردسرتر به اکتشاف نفت بپردازند، مسئولان را راضی کرده‌اند تا قسمتی ازتالاب را بخشکانند.

به‌همین دلیل بخشی از ریزگردهایی که امروز خواب و خوراک را بر مردم این منطقه حرام کرده، زاییده قسمت‌های خشک شده این تالاب است.

آلودگی هوای خوزستان مدت‌هاست بحرانی شده، اما چون تاکنون هیچ مقام مسئولی آن را با گوشت و پوست خود حس نکرده هنوز حل نشده باقی مانده است، روز گذشته تعدادی از نمایندگان اهواز نسبت به این وضع واکنش نشان دادند؛ برای نمونه شریف حسینی با انتقاد از به تأخیر افتادن یک‌ هفته‌ای سفر رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به استان خوزستان به فارس گفت، این موضوع نشان می‌دهد که مردم برای خانم ابتکار در اولویت دوم قرار دارند. باید تاکید کرد، حضور شخصی مانند رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در روزهایی که آلودگی امان مردم این منطقه را بریده، دست‌کم می‌تواند آنها را دلگرم کرده و امیدوار کند که مسئولان درصدد رفع این مشکل هستند، به همین دلیل علاوه بر رئیس سازمان محیط‌زیست، مسئولان دستگاه‌های دیگری که در بروز این شرایط نقش دارند مانند وزارت نفت، نیرو و جهاد کشاورزی نیز باید چنین سفرهایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

افزون بر این باید یادآور شد نمایندگان این استان نیز باید بیشتر از هر مسئول دیگری به اوضاع استان خود واقف بوده و چنین انتقادهایی را محدود به شرایط بحرانی نکنند، زیرا اگر نمایندگان این استان از قبل در جریان شرایط وخیم زیست محیطی این استان بودند، نمی‌گذاشتند نفس کشیدن برای هم استانی‌هایشان این‌قدر دشوار شود.

مهدی آیینی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
zahra
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
خوووووووووووووووزستان = خااااااااااااااااااااااااااااااك
همشهریان دیگر توان زندگی را ندارند همه ایام هفته ما گردو خاك داریم .از این زندگی خسته شدیم فقط آرزوی مرگ میكنیم.

نیازمندی ها