وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با یک هفته نامه آلمانی از ارسال سلاح های مرگبار و کشنده به اوکراین حمایت کرده و همچنین جنگ عراق را یکی از بزرگترین خطاهای سیاست خارجی آمریکا ارزیابی کرد.
کد خبر: ۷۶۸۵۵۳
جنگ عراق بزرگترین خطای سیاست خارجی آمریکا بود

مادلین آلبرایت در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" ابراز امیدواری کرد که جنگی در اروپا به دلیل بحران اوکراین رخ ندهد.

وی گفت: اروپا در قرن بیستم خونین ترین مرحله تاریخ خود را سپری کرده است. باید راهی پیدا شود که بین کشورها به توافقات بین المللی مانند هلسینکی احترام گذاشته شود.

وی آنچه که روس ها در جریان بحران اوکراین انجام داده اند را غیر قابل قبول ارزیابی کرده و در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا باید سلاح های مرگبار و سنگین به دولت اوکراین تحویل دهد گفت: بله من آشکارا با این اقدام موافقم. اوکراینی ها مورد حمله قرار گرفته و حق دفاع از خودشان را دارند.

آلبرایت در بخش دیگری از این گفتگو به توضیح عملکرد اوباما در دوران ریاست جمهوری اش پرداخته و اظهار داشت: رئیس جمهور یک کار خارق العاده را تحت شرایط واقعا دشوار انجام داده است. جنگ عراق یکی از بزرگترین خطاهای سیاست خارجی آمریکا بود که اوباما باید به آن واکنش نشان می داد همچنین است جنگ افغانستان.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا شما می توانید عملیات نیروهای زمینی آمریکا در سوریه یا در عراق را تصور کنید گفت: من می دانم که بحث هایی درباره عملیات نیروهای ویژه در این مناطق وجود دارد. اما ملت آمریکا از جنگ ها در عراق و افغانستان متاسف هستند و در آمریکا هیچ حمایتی برای عملیات نیروهای زمینی در عراق و سوریه وجود ندارد.( تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها