رسانه های عراقی گزارش دادند: گروه تروریستی داعش ویدیوی اعدام معاذ الکساسبه خلبان اردنی را در کوچه و خیابان های شهر موصل به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۷۶۸۵۳۶
اقدام دیوانه وار داعش در موصل

به گزارش«انتخاب»، فعالان مدنی در عراق خبر دادند:« تروریست های داعشی تصاویر و ویدیوی به آتش کشیدن خلبان اردنی را در میدان های عمومی شهر موصل به نمایش می گذارند و مخالفان را به سرنوشت مشابه تهدید می کنند.»

از سوی دیگر، امارات متحده عربی اعلام کرد، دلایل به تعلیق درآوردن مشارکتش در جنگ علیه داعش تنها به مسئله بیم از به اسارت درآمدن خلبان هایش مانند خلبان اردنی که توسط داعش سوزانده شد، محدود نمی شود بلکه این جزئی از همه مسائل دیگر است.

تحلیل رسانه های بیگانه از مذاکرات هسته ای

مذاکرات هسته ای ایران و اعضای گروه پنج بعلاوه یک در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ سوژه اصلی رسانه های بیگانه فارسی زبان بوده است.

بررسی چشم انداز مذاکرات هسته ای در پیوند با معادلات سیاسی در ایران، مهمترین محور تبلیغی این رسانه ها است؛ اینکه اگر مذاکرات هسته ای به توافق نهایی بیانجامید یا اینکه شکست بخورد چه تاثیری بر تحولات سیاسی داخلی ایران به خصوص سرنوشت دولت روحانی که یکی از شعارهایش باز کردن قفل هسته ای بود؛ خواهد گذاشت؟!

براین اساس ادعای خبرگزاری رویتر مبنی بر اینکه ظریف به همتای آمریکایی اش هشدار داده که "اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دولت حسن روحانی در داخل ایران تضعیف می شود و این برای رسیدن به راه حل بر سر برنامه هسته ای ایران چشم انداز خوبی نیست!" در فضای رسانه ای بیگانه مورد توجه و ارزیابی قرار گرفته و در این زمینه به رغم تکذیب های صورت گرفته از سوی طرفین، فضاسازی شده «حتی اگر آقای ظریف هم نگفته باشد این کاملا مشخص است و منطقی هست که با چیدمان قدرت سیاسی و اقتصادی که الان در ایران ما داریم می بینیم اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد اولین تاثیرش روی معادلات سیاسی و بالانس قدرت سیاسی در ایران است و آقای حسن روحانی بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت ... الفبای این مذاکرات و الفبای این بده بستان ها که شما مجبور هستید پشتوانه تمام طرف ها را مطالبه کنید می گوید که آقای روحانی به شدت وابسته به نتیجه این مذاکرات است... در هر حال نتیجه مذاکرات هر چه باشد بیشترین تاثیرش را دولت آقای روحانی خواهد دید.»

در چنین فضایی رسانه های بیگانه تلاش کرده توپ نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای را به زمین ایران بیاندازند. در این خصوص علاوه بر بازتاب اظهارنظر وزیر خارجه انگلیس که پس از دیدار با ظریف گفته "از ایران خواسته فرصت رسیدن به توافق را از دست ندهد!"؛ و همینطور برجسته کردن فشارهای تحریمی آمریکا (اینکه روحانی فکر نمی کرد آمریکایی ها در تنگ تر کردن حلقه تحریم ها اینقدر قاطعیت داشته باشند) ؛ ادعای یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را بازتاب داده: « آقای آمانو با این یادآوری که مذاکرات اکنون به مرحله ای بسیار حساس رسیده است بر ضرورت سرعت بخشیدن به تلاش های (ایران) برای برطرف ساختن موارد ابهام تاکید گذاشت.»

صف آرایی جدید در برابر داعش

نشریه فرانسوی "لیبراسیون" در گزارشی به چگونگی فشرده تر شدن صفوف کشورهای منطقه خاورمیانه و نیروهای نظامی غربی علیه داعش پس از سوزندان خلبان اردنی پرداخت.

لیبراسیون در سرمقاله اش به بررسی پیامدهای حادثه دردناک سوزانده شدن خلبان اردنی نوشت: «با انتشار ویدئوی سوزاندن خلبان اردنی توسط شورشیان، این هفته گام جدیدی در مسیر تشدید خشونت ها برداشته شد.»

بنظر "الکساندرا شوارتزبرود" نویسنده این نشریه فرانسوی «می توان پیش بینی کرد که اهداف دوگانه داعش در نشان دادن این میزان از سبعیت، در عمل به نتیجه نرسیده باشد. از یکسو نقشه آنها برای ترساندن کشورهای منطقه و ممانعت از شرکت فعال آنها در این درگیری ها، با اعلام تصمیم اردنی ها مبنی بر تشدید جنگ علیه داعش نقش بر آب شد، از سوی دیگر کوشش برای نشان دادن یک صحنه پرخشونت برای جلب جوانان شورشی که مجذوب خشونت هستند نیز بنظر می رسد موفقیت چندانی نداشته است، چرا که واکنش خشم آلود مفتی "الازهر" علیه این اقدام و فراخوان او برای مقابله جوئی، در عمل بسیاری از مسلمانان را متأثر خواهد کرد.»

بعقیده سرمقاله نویس لیبراسیون، چه بسا دخالت فعالانه تر اردن در این درگیری و احتمال دخالت نظامی زمینی از سوی آنها علیه داعش، ممکن است یک تحول تعیین کننده در منطقه باشد که اوضاع را علیه داعش بکلی عوض کند.

واکنش وزیر سابق ارشاد به خوانندگی زنان

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدور مجوز برای تک خوانی زنان واکنش نشان داد و معتقد است که صدور مجوز برای یک گروه دو نفره زن و مرد همخوانی معنا نمی شود.

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد مجوز به تک خوانی زنان اظهار داشت: مجوز های وزارت ارشاد به زنان برای خواندن تاکنون فقط به صورت هم خوانی و جمعی داده شده است.

وی افزود: هم خوانی نیز ضوابط و قواعد خاص خود را دارد بنابراین مجوز همخوانی باید به گونه ای صادر شود که در این جمع صدای زن صدای غالب نباشد.

وزیر ارشاد دولت دهم با تاکید بر اینکه مجوز برای خوانندگی زنان نباید به یک گروه دو نفره داده شود، تصریح کرد: در گروه های دو نفره خوانندگی نمی توان ادعای همخوانی را داشت چرا که صدای زن در چنین گروه هایی صدایی غالب خواهد بود بنابراین نمی توان گفت که همخوانی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها