معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به تنوع گونه‌های جانوری در این استان، گفت: گورخر ایرانی که اکنون فقط در دو استان سمنان و فارس زیست دارد در خطر انقراض است.
کد خبر: ۷۶۸۲۸۵
گورخر ایرانی در معرض انقراض است

بهرامعلی ظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در باره انتقال تعدادی از گورخرهای این استان به مناطق دیگر افزود: بحث انتقال گونه‌ها و راه‌اندازی سایت‌های محافظت از گونه‌های در اسارت از سال 75 در کشور رایج شد و طی این مدت تعدادی از گورخرهای منطقه توران را به استان‌هایی نظیر یزد و کرمان انتقال دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر محل زندگی این گونه در خطر ممکن است مشکلاتی را برای گورخرهای در اسارت ایجاد کند، اظهار کرد: از آنجا که در گذشته جمعیت گورخر در کل مناطق کویری ایران و از جمله در یزد و کرمان پراکنده بوده، انتقال این گورخرها، مشکلی را به همراه نخواهد داشت.

ظاهری با بیان این‌که گورخر ایرانی مناطق کویری کشور بجز استان‌های سمنان و فارس منقرض شده است تصریح کرد: اکنون جمعیت آزاد گورخر ایرانی فقط در توران در استان سمنان و زیستگاه بهرام گور در استان فارس وجود دارد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست استان یادآوری کرد: تا سال 64 جمعیتی از گورخر ایرانی در پارک ملی کویر نیز وجود داشت که متاسفانه این زیستگاه هم از سال 64 از این گونه جانوری خالی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها