افشای پشت پرده نوع جدید فیلمهای هالیوودی

چه کسی فیلمهای داعش را تهیه می کند؟

پایگاه خبری ایلاف، در گزارشی به پشت پرده انتشار فیلمهای هالیوودی و کاملا حرفه ای گروه تروریستی داعش اشاره کرد.
کد خبر: ۷۶۷۷۳۰
چه کسی فیلمهای داعش را تهیه می کند؟

به گزارش پایگاه ایلاف، کسانی که ویدیوهایی از سربریدن اتباع بیگانه به دست «جان» داعشی یا سوزاندان معاذ الکساسبه خلبان اردنی را مشاهده کرده اند به شدت عصبانی و از نظر روحی به شدت آسیب دیده اند اما در این میان، آنچه موجب شگفتی افکار عمومی است، تکنولوژی عالی به کار گرفته شده در تصویربرداری این ویدیوهاست زیرا در حد اعلای کیفیت قرار دارند و با فیلم های هالیوودی برابری می کنند.

گزارش ایلاف تصریح می کند: پیام این فیلم ها که در آن جنایاتی چون سربریدن، سوزاندن، سنگسار و شلیک تیر خلاص به سر قربانیان به تصویر کشیده می شود چیست؟

ویدئوهای حرفه ای

ویدیوهایی که داعش از عملیات نظامی خود در مصر، سوریه و عراق منتشر می کند نمی تواند تولید انسان های آماتور باشد. به همین منظور، سبب شکل گیری این کنکاش می شود که مسئول شاخه رسانه ای این گروه خشن کیست؟

کارگردان آمریکایی

روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی فاش کرد: یک کارگردان 32 ساله آمریکایی که اصالت سوری دارد و متولد فرانسه است مسئول اصلی تهیه و کارگردانی فیلم هایی است که داعش عرضه می کند.

این فرد، «محمد ابوسمرا» نام دارد و در سال 2009 در آمریکا به حمایت از تروریسم متهم شده بود تا پس از آن دفتر تحقیقات فدرال آمریکا برای هر فردی که اطلاعاتش سبب بازداشت این تروریست شود 50 هزار دلار جایزه تعیین کند.

او به داعش پیوست و مسئولیت بخش رسانه ای و تبلیغاتی این گروه را به دست گرفت.

از سوی دیگر، ساندی تایمز نوشت، مسئولیت فیلمبرداری و تولید فیلم های داعش با پنج انگلیسی است که اصالت پرتغالی دارند.

بر اساس نوشته ساندی تایمز ،مسئولیت اصلی بخش تبلیغات داعش، بر عهده «نرو سرایوا» 28 ساله است که بیشتر عمرش را در لندن گذرانده است.

این فرد به همره چهار نفر از دوستانش به اسلام گرویدند و در سال 2012 به سوریه منتقل شدند و به داعش پیوستند.

این روزنامه نوشت:«این پنج نفر از عاشقان فوتبال هستند».

بر اساس اطلاعاتی که مطبوعات اروپایی منتشر کرده اند، آنان برای تهیه این تصاویر از چندین دوربین استفاده می کنند.

داعش در شبکه های اجتماعی

دکتر خالد خیرت، استاد مردم شناسی در دانشگاه الازهر مصر می گوید:ممکن است استفاده داعش از شبکه های اجتماعی و یوتیوب اقدام فردی باشد اما این اقدام در مقابله با ائتلاف بین المللی علیه داعش، موفقیت روانی و تبلیغاتی داشته است.

داعش در جنگ، راهبرد ترویج وحشت را در پیش گرفته و این راهبرد تاکنون برای این گروه دستاوردهایی هم در پی داشته است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
السید محمد الهاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
به نام خدا علیرغم تمام نظریاتی كه اقدامات داعش وامثال داعش را نشانه ظهور نمی دانند ، ولی حقیر باسابقه تحصیل وتدریس20ساله درحوزه ودانشگاه معتقدم بزودی دست خداازآستین بیرون خواهدآمد ودامن ستمكاران را خواهد گرفت ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها