یواشکی روزنامه‌ها

محمدرضا رحیمی به اوین برگشت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۶۷۴۳۷
روایت آسوشیتدپرس از پیشنهاد هسته‌ای روی میز

روایت سازمان حسابرسی از دروغ بزرگ رسانه‌های زنجیره‌ای

کیهان نوشت : رئیس سازمان حسابرسی دروغ بزرگ نشریات زنجیره‌ای درباره فساد 12 هزار میلیاردی را تکذیب کرد.مهدی سهیلی‌پور در نشست خبری، به پرونده موسوم به 12 هزار میلیاردی اشاره کرد و ضمن تکذیب این رقم گفت: رقم صحیح، 70میلیارد ریال بوده که در مراحل مختلف از یک حفره اطلاعاتی کوچک استفاده شده است.وی می‌افزاید: با توجه به این که زمان رفت و برگشت چک بانکی دو هفته به طول می‌انجامد، لذا سوءاستفاده‌کنندگان از این فرصت استفاده می‌کردند.سازمان حسابرسی زیرمجموعه وزارت اقتصاد و از مجموعه‌های دولتی محسوب می‌شود.
یادآور می‌شود روزنامه‌های زنجیره‌ای آلوده به انواع مفاسد اقتصادی و زد و بند با مفسدان، طی چند هفته اخیر در تیترهای اول و بزرگ خود سعی کردند دروغ بزرگ خود در این زمینه را به جای واقعیت جا بزنند.

شما که وعده لغو تحریم می‌دادید چه شد؟یک سایت حامی دولت سابق و لاحق(!) به خیال مچ‌گیری از کیهان، دو تیتر اول این روزنامه را کنار هم گذاشت تا به خیال خود القای تناقض کرده باشد.عصر ایران با کنار هم گذاشتن 2 تیتر کیهان در سال 89 و 93 نوشته «نظر کیهان درباره تحریم‌ها چه بود و چه شد؟». بعد از آن هم یک سری کامنت توهین و تمسخر زیر آن درج کرده است.یکی از این دو تیتر از قول احمدی‌نژاد که «تحریم‌ها بی‌اثر است؛ ایران به آمریکا و اروپا نیازی ندارد» و تیتر دوم «انتظار مردم از توافق هسته‌ای لغو کامل تحریم‌هاست».عصر ایران سایتی است که در دولت سابق و لاحق به خوشایند برخی از دولتی‌ها نوشته و از این جهت معاف از پرسش و پاسخ منطقی است. در عین حال برای اطلاع مردم باید پرسید که آیا مسئولان دولتی فعلی مورد حمایت شما، قبل از انتخابات سال 92 بارها با صدای بلند نگفتند که 70 تا 90 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به سوءمدیریت و بی‌تدبیری و کوتاهی مدیران داخلی است و تنها 10 تا 30 درصد مشکل به تحریم‌ها مربوط می‌شود؟ حرف آن روز احمدی‌نژاد حرف درستی است مشروط بر اینکه به لوازم سخن خود وفادار می‌ماند و درگیر حواشی و مسائل انحرافی نمی‌شد که فتنه‌گران و تجدیدنظرطلبان به شکل عمیق‌تر درگیرش شده و به ناکارآمدی دامن زده بودند. در حقیقت معرکه‌گیری فتنه‌گران از یک سو و غلبه حاشیه بر متن در دولت بود که به تحریم‌ها اثر بخشید.

اما درباره تیتر «انتظار مردم از توافق هسته‌ای لغو کامل تحریم‌هاست» باید گفت دست‌اندرکاران و حامیان دولت یازدهم هدف از آغوش گشودن به سوی آمریکا و به قول خودشان تابوشکنی(!) را لغو تحریم‌ها ظرف 3 تا 6 ماه عنوان کردند و با همین بهانه نیز به ارتکاب انواع رفتارهای نابه‌جا، تحمل تحقیر و توهین‌های آمریکا و غرب حتی در نپذیرفتن ویزای سفیر جدید ایران در سازمان ملل (ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور) تن دادند. اکنون پس از همه این عقب‌نشینی‌ها، آمریکا امتیازات جدیدی را مطالبه می‌کند اما درباره همان یک تصور طرف ایرانی می‌گوید شاید 10 یا 15 سال دیگر تحریم‌ها را لغو کردیم. تیتر کیهان برای جریان تجدیدنظرطلب - و کاسبان واقعی تحریم- از باب «الزموهم بما الزموا انفسهم» (آنها را به آنچه خود را ملزم می‌دانند، ملزم کنید) است؛ اگر نه با عزتمندی و تدبیر و غیرت و همت و کار مضاعف می‌توان حربه تحریم‌ها را کند و بی‌اثر کرد. 35 سال تحریم- از جمله در روزگار جنگ 8 ساله که کشور فاقد کمترین امکانات و ظرفیت‌ها بود- سندی بر این مدعاست.

روزنامه‌های حامی دولت از وعده تأمین مسکن می‌نویسند

کیهان خبر داد: نشریات حامی دولت درباره تدبیر دولت برای تولید مسکن تردید جدی دارند.روزنامه اعتماد با اشاره به اینکه عباس آخوندی با وعده‌های مهم از جمله تسهیلات 80 میلیونی بانکی برای تأمین مسکن به وزارت نرسید، نوشت: اما امروز و پس از یک سال و نیم از آغاز به کار او، یکی از طرح‌های پر سر و صدای وعده داده شده منتفی اعلام می‌شود. این خبر را مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد و در توضیح دلایل آن به کمبود منابع و تورم احتمالی ناشی از تزریق این مبلغ به بازار مسکن اشاره کرد.

اما نکته‌ای که سبب شده بود بررسی این طرح در یک سال و نیم گذشته با وجود تمام دلواپسی‌ها تا امروز از دستور کار خارج نشود؛ راهکارهای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود. با این حال بانک مرکزی که تا چندی پیش از اعتقاد به خروج مسکن از رکود داشت و ریاست آن برای تحقق اهداف تشکیل صندوق‌های پس‌انداز به همراه عباس آخوندی دست به قلم شده و در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار تحقق این مهم شدند، امروز ساز مخالف کوک می‌کند.

روزنامه ابتکار نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: هر چند آمارها از رشد متقاضیان در بخش مسکن خبر می‌دهد اما هنوز برنامه مشخصی برای خانه‌دار شدن متقاضیان و خروج از رکود بخش مسکن ارائه نمی‌شود. در حالی صحبت درباره خروج مسکن از رکود می‌شود که هنوز راهکار مشخصی برای برون‌رفت از رکود در بخش مسکن ارائه نشده است و جزئیاتی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی ارائه نمی‌شود. در واقع تمام برنامه‌های اعلام شده تاکنون فقط کلیاتی از اهداف این وزارتخانه برای بخش مسکن بوده است که در دو سال گذشته هم به اجرا نرسیدند. این روزنامه افزود: یکی از طرح‌هایی که بخش خصوصی هم بر آن تاکید دارد، ارائه تسهیلات 80 میلیون تومانی به مسکن است. در این طرح آمده که متقاضیان می‌توانند تا 80 درصد قیمت مسکن را تسهیلات بگیرند اما با گذشت چند ماه از طرح این موضوع، هنوز خبری از تصویب وام نیست. هنوز جزئیات پرداخت وام مسکن و چگونگی اختصاص این وام مشخص نشده است به همین دلیل نمی‌توان گفت که آیا این راهکار می‌تواند به خروج از رکود بخش مسکن کمک کند و یا اینکه دوباره منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد. یکی دیگر از راهکارهایی که وزارت راه و شهرسازی از ابتدا بر آن تاکید داشت، موضوع صندوقهای زمین و ساختمان است. اولین صندوق با نام نسیم در شهریورماه امسال در بورس پذیره‌نویسی شده و قیمت اسمی هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم 10 هزار ریال تعیین شد...

ابتکار نوشت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که دلیل شکل‌گیری این صندوق‌ها تامین منابع مالی جهت ساخت و ساز توسط افرادی است که زمین را به عنوان سرمایه در اختیار دارند و برای ساخت به دنبال سرمایه‌های خرد هستند تا از محل این سرمایه‌های خرد پروژه را به انجام برسانند. از آنجایی که این صندوق‌ها نیاز متقاضیان واقعی بازار مسکن را پاسخگو نیست و عمده خریداران سهام هم بورس‌بازان و سرمایه‌گذاران هستند بنابراین، این طرح هم نمی‌تواند به خانه‌دار شدن متقاضیان واقعی بازار مسکن کمک کند و تاکنون هم تاثیر خاصی را بر بخش مسکن نگذاشته است. البته بارها اعلام شده که وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین برنامه‌هایی برای خروج از رکود بخش مسکن است که تاکنون جزئیاتی از این طرح بیرون نیامده و از آنجایی که اجرای برنامه‌های دولتی چند سال زمان می‌برد، مشخص نیست که اثرات اجرای این طرح‌ها چه زمانی به خانه‌دار شدن متقاضیان کمک می‌کند.

دولت ظرف 2 هفته می‌تواند یارانه‌بگیران پردرآمد را شناسایی کند

کیهان اعلام کرد : رئیس اسبق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گوید دولت می‌تواند و باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند اما اراده‌اش را ندارد.محمد ستاری‌فر از مدیران دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اعتماد خاطرنشان کرد: اگر قیمت نفت کم شده و تحریم‌ها تداوم پیدا کرده، دانش و خرد جمعی می‌تواند برای آن چاره‌جویی کند و فشارها را به حداقل برساند. وقتی درآمد کم می‌شود، دولت می‌تواند خودش را تنظیم کند. دولت باید امور توزیعی، تنظیمی، تخصیصی و تثبیتی را مدیریت کند. وقتی درآمد کم می‌شود، می‌توان این کمبود را میان بودجه تخصیص یافته به سازمان‌های مختلف تقسیم کرد.وی ادامه می‌دهد: در شرایط تحریم و بحران باید اموری را که اولویت ندارد و تعدادشان کم هم نیست، حذف کرد.

با این کار می‌توان حدود 15 هزار میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. ما در حال حاضر 29 فایل اطلاعاتی را از طریق سازمان‌هایی چون سازمان ثبت احوال، سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تأمین اجتماعی و... در اختیار داریم. اگر می‌خواستیم و اراده می‌کردیم، می‌توانستیم ظرف دو هفته این 29 فایل را به صورت عمیق بررسی کنیم و افراد فاقد صلاحیت برای دریافت یارانه را شناسایی و حذف می‌کردیم. به این ترتیب حداقل 20 میلیون نفر از جمع یارانه‌بگیرها کنار گذاشته می‌شد. اما این کار را به فردا موکول کردیم و حالا دولت ناچار است در این شرایط 45هزار میلیارد تومان یارانه بدهد.

ایران در حمایت از متحدانش هیچ خط قرمزی ندارد

کیهان خبر داد : یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به تنش‌های اخیر میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، هشدار داد که ایران در حمایت از هم‌پیمانان خود در منطقه دیگر هیچ خط قرمزی را رعایت نمی‌کند.روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: ایران که از سوریه و حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند، حضور خود را در سوریه و لبنان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و در حال حاضر در مرزهای اسرائیل به سر می‌برد. ایران از متحدان خود حمایت چندوجهی می‌کند که به هیچ خط قرمزی محدود نمی‌شود. تعهدات ایران به سوریه و حزب‌الله دیگر یک راز نیست و ایران، سوریه و حزب‌الله هیچ یک آن را پنهان نمی‌کنند.در ادامه این مطلب آمده است: کشته شدن سردار محمد الله‌دادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هجدهم ماه ژانویه در حمله هوایی اسرائیل به القنیطره در پنج کیلومتری سرزمین‌های جولان اشغال شده توسط اسرائیل، حضور نظامی مستقیم ایران در مرزهای اسرائیل را تایید می‌کند. اتحاد میان سوریه و ایران یکی از قدیمی‌ترین اتحادها در منطقه و هم سن انقلاب اسلامی ایران است. حزب‌الله لبنان نیز در سال 1982 با مساعدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد. اما حضور ایران از زمان آغاز بحران در سوریه در منطقه افزایش یافته و شکل متفاوتی به خود گرفته است.در حوزه نظامی ایران صدها تن از اساتید خود را به سوریه اعزام کرد تا به طور همزمان 80 هزار افسر و سرباز ارتش دفاع ملی را آموزش دهند.

دولت برنامه اشتغال ندارد فقط تقصیرها را به گردن هم می‌اندازند!

کیهان در خبری منتشر کرد : محجوب گفت: بسته دولت یازدهم برای اشتغال نامفهوم است.دبیرکل خانه کارگر گفت: مدیران دولت به دلیل اینکه نمی‌توانند در حوزه اشتغال برنامه مدونی را ارائه دهند، با انداختن تقصیر به گردن بانک مرکزی و سازمان مدیریت به دنبال فرار از اصل مسئله هستند.او با انتقاد از رویه دولت در اشتغال‌آفرینی گفت: مدیران دولت به دلیل اینکه نمی‌توانند در حوزه اشتغال برنامه مدونی ارائه دهند، با انداختن تقصیر به گردن بانک مرکزی و سازمان مدیریت به دنبال فرار از اصل مسئله هستند.محجوب با انتقاد از بسته اشتغال آفرینی دولت یازدهم گفت: اگر دولت ادعا می‌کند که برای موضوع اشتغال‌آفرینی بسته‌ای دارد، پس مشخص کند این بسته در بخش‌‌های مختلف مانند معدن و یا صنعت توریسم چه نسخه‌ای را ارائه کرده است.او گفت: بسته سیاستی دولت در زمینه اشتغال‌آفرینی نامفهوم است و متأسفانه با حرکت به سمت جذب اعتبار از راه‌های کور بهره می‌گیرد که در دولت گذشته هم از همین روش استفاده می‌شد.

به جز محجوب برخی مدیران دولتی دیگر نیز از انفعال و بی‌برنامگی دولت در حوزه اشتغال انتقاد کرده‌اند. حدود یک ماه پیش معاون وزیر کار گفته بود: چرا بسته اشتغال‌زایی دولت هرگز گشوده نشد!؟معاون اشتغالزایی وزارت کار گفت: در کنار تلاش برای به تصویب رساندن برنامه‌های اشتغالزایی مدام به بانک مرکزی می‌رفتم و از آنها درخواست می‌کردم، تا سیاست‌های اعتباری مناسبی به بحث اشتغال اختصاص دهند.در نهایت بسته در اسفند ماه سال قبل تصویب شد و در فروردین ماه در جلسه شورای عالی اشتغال با حضور آقای دکتر روحانی نهایی شد.معاون وزیر کار با انتقاد از خلف وعده بانک‌ها بیان کرد: مدیران بانکی ابتدا قول سه ماه اول امسال را به ما دادند، سپس این وعده به شش ماه رسید، ولی تا به امروز که نه ماه از سال گذشته است، تنها بانک رفاه کارگران با پرداخت کمتر از 1000 میلیارد تومان به وعده خود عمل کرده و باقی بانک‌ها خلف وعده کرده‌اند.طایی با بیان این مطلب که «سیاست‌های اتخاذ شده توسط بانک مرکزی ضدتولید است» ادامه داد: بارها به بانک مرکزی تذکر دادم که سیاست‌های اعتباری شما با برنامه اشتغالزایی مدنظر رئیس جمهور همخوانی ندارد، اما توجهی به این مسئله نشد و حتی سیاست‌های ضدتولیدی هم در بانک مرکزی اتخاذ شد.

روایت آسوشیتدپرس از پیشنهاد هسته‌ای روی میز

ایران نوشت : همزمان با ورود مذاکره هسته‌ای ایران و 1+ 5 به مرحله حساس خود؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد: ایران و امریکا در حال بحث درباره پیشنهادی برای توافق هسته‌ای هستند که به موجب آن ایران بخش زیادی از سانتریفیوژهای خود را حفظ خواهد کرد. دیپلمات‌های غربی، به آسوشیتدپرس گفته اند: در حالی که زمان مذاکرات در حال پایان یافتن است، امریکا و ایران در حال بحث روی طرحی برای توافق هستند که به ایران اجازه می‌دهد بخش زیادی از فناوری غنی‌سازی اورانیوم خود را حفظ کند اما توان بالقوه تولید سلاح را کاهش دهد. به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس تأکید کرده است: چنین سازشی می‌تواند به بن‌بست یک دهه گذشته در خصوص تلاش‌ها برای محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان دهد و طبق آن ایران از اجابت درخواست‌های قبلی امریکا برای کاهش شدید تعداد سانتریفیوژها خودداری می‌کند. به گفته این دیپلمات‌ها، طبق پیشنهاد مطرح شده، اکثر تعداد 10 هزار سانتریفیوژ ایران باقی می‌ماند اما قالب ‌بندی آنها به نحوی تغییر می‌یابد که میزان غنی‌سازی آنها کاهش یابد.

بسیج شهرداری تهران و «عنایت امریکایی»

ایران اعلام کرد : مجموعه تبلیغات گسترده‌ای با عنوان «عنایت امریکایی» در خیابان‌های پایتخت رونمایی شده است. در این مجموعه تبلیغات که از دیروز در خیابان‌های پر تردد در معرض دید تهرانی‌ها قرار گرفته است؛ تصویرسازی‌هایی انتقادی از نقش امریکا در وقایعی مانند ترور دانشمندان هسته‌ای، حمایت از گروهک منافقین، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری، تحریم اقتصادی و نیز کودتای 28 مرداد دیده می‌شود. محسن پیرهادی، مسئول بسیج شهرداری تهران که این تبلیغات را در تهران نصب کرده؛ پیرامون تأثیر این اقدام به «رجا نیوز» گفت: «اگر این تبلیغات بر روند مذاکرات هم تأثیرگذار باشد برای ما باعث خوشحالی است.»

برداشت غیرقانونی 3 هزار میلیاردی

ایران خبر داد : عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از بررسی برداشت 3 هزار میلیاردی سازمان اقتصاد اسلامی از دست اندازی به منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه خبر داد. هادی قوامی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بررسی تخلف سازمان اقتصاد اسلامی در برداشت چند هزار میلیاردی این سازمان از صندوق‌های قرض‌الحسنه در جلسه شورای پول و اعتبار گفت: برداشت ۳ درصدی سازمان اقتصاد اسلامی از صندوق‌های قرض‌الحسنه به نام سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، خلاف است و این پول باید بازگردانده شود. نماینده اسفراین در مجلس نهم ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی بر اساس تکلیف بانک مرکزی این کار را نمی‌کند، یعنی بانک مرکزی از صندوق‌های قرض الحسنه تک شعبه‌ای چیزی تحت عنوان سپرده قانونی دریافت نمی‌کند.

عسکری: روحانی افراطیون را بخوبی می شناسد

ایران در خبری منتشر کرد : حجت‌الاسلام علی عسکری با بیان اینکه «آقای دکتر روحانی از نظر تبارشناسی، افراطیون را می‌شناسد» تصریح کرد: آقای روحانی می‌داند که اینها در تبار انقلاب نبودند و با برخی افرادی که با امام(ره) همفکر نبودند مجالست داشتند. او می‌داند که افرادی که اکنون به یکباره ادعای انقلابی‌گری می‌کنند، در زمان طاغوت چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه برگزار می‌کردند. معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دکتر روحانی که یک مبارز انقلابی و اولین فردی است که در سخنرانی خود، لقب امام (ره) را به رهبر کبیر انقلاب داد»، خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد آقای روحانی پرونده این افراطیون را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کند تا اینها هم دو هفته بروند کباب بخورند!

درخواست محاکمه همزمان احمدی‌نژاد و رحیمی

ایران خبر داد : یک سایت نزدیک به احمد توکلی خواستار محاکمه همزمان احمدی‌نژاد و رحیمی شد. سایت «الف» در یادداشتی با تیتر «رحیمی را دوباره محاکمه کنید» ضمن انتقاد از معاون اول دولت سابق به ارتکاب جنایت علیه «سرمایه اجتماعی» و «اعتماد عمومی»، افزوده است: «البته در این جنایت علیه سرمایه اجتماعی، محمود احمدی‌نژاد نیز قطعاً شریک جرم رحیمی است و باید به همراه وی محاکمه شود.»

عذرخواهی کیهان از عراقچی

ایران نوشت : روزنامه کیهان در شماره روز گذشته خود، از سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عذرخواهی کرد. این روزنامه سه‌شنبه گذشته، با اشاره به حضور برادر دکتر عراقچی در انتخابات اتاق بازرگانی، آن را بخشی از تلاش و خیز دولتمردان و بستگان آنان برای «قبضه کردن» اتاق بازرگانی دانسته بود. کیهان دیروز در ستون «پوزش و تصحیح» خود تأکید کرد که «برادر آقای دکتر عراقچی از بازرگانان خوشنام تهران و یکی از اعضای قدیمی اتاق بازرگانی است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها