معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن چند تبعه ایرانی در مرزهای ترکمنستان گفت که هیچ کدام از این افراد هدف گلوله قرار نگرفته و کشته نشده‌اند.
کد خبر: ۷۶۷۴۳۵
هیچ ایرانی در ترکمنستان کشته نشده است

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران حوزه‌ امنیتی انتظامی وزارت کشور در این‌باره افزود: آنچه که اتفاق افتاده این است که در پانزدهم آبان، چهار نفر از ماهیگیران ایرانی به علت طوفانی بودن دریا راه را گم می‌کنند و به آب‌های ترکمنستان وارد می‌شوند. سپس این افراد توسط مرزبانان ترکمنستان دستگیر و دادگاهی می‌شوند و الان هم در زندان هستند.

وی گفت: هیچ کدام از این افراد توسط مرزبانان هدف گلوله قرار نگرفته و کشته نشده‌اند.

ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که آیا برای آزادی این چهار نفر اقدامی شده است یا خیر گفت: مرزبان ما با مرزبان ترکمنستان ملاقاتی داشته است ولی طرف مقابل اعلام کرده است که این افراد تحویل دادگاه شده‌اند و بر اساس قانون ترکمنستان باید دوران حبس خود را سپری کنند و بعد آزاد شوند.

ذوالفقاری گفت: البته این باید برای ما قابل توجه باشد، زیرا متاسفانه ما در کشور برخورد جدی با اتباع غیرمجاز نداریم. اتباع غیرمجاز در کشور ما تقریبا در بیشتر موارد پس از بررسی‌های اولیه پس از 48 ساعت آزاد می‌شوند که این امر بازدارندگی لازم را ندارد.

داعش کشیش مسیحی را سر برید

منابع محلی در عراق اعلام کردند: داعش پولوس یعقوب کشیش مسیحی را در یکی از محله‌های شرقی موصل سر برید.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از العالم؛ ساکنان محلی گفتند: عناصر داعش این کشیش را تیر ماه گذشته در منطقه البکر در شرق موصل ربودند.

تروریست‌های داعش همچنین شیخ عبدالله الفهاد امام جماعت مسجد حضرت یونس (ع) را در برابر این مسجد در شهر موصل عراق تیرباران کردند. عناصر تکفیری داعش معاذ الکساسبه خلبان اردنی را نیز زنده زنده سوزاندند.

کمک مالی 2 شاهزاده سعودی به القاعده

زکریا موسوی، عضو زندانی القاعده که در عملیات این گروه تروریستی در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ شرکت داشته در نامه‌ای به قاضی دادگاهی در نیویورک نوشته که دو شاهزاده عربستان در سال‌های ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ به القاعده کمک مالی می‌‌کردند.

به‌‌گزارش دویچه‌وله به نقل از نیویورک تایمز، زکریا موسوی، عضو فرانسوی‌تبار القاعده، رئیس پیشین سازمان امنیت عربستان، شاهزاده بندر بن سلطان و سفیر این کشور در آمریکا، شاهزاده ولید بن طلال را متهم کرده که به مدت یک سال به شبکه تروریستی القاعده کمک مالی کرده‌اند.

به گفته موسوی که به‌حکم دادگاه فدرال نیویورک به حبس ابد محکوم شده است، او خود هنگام تنظیم یک «بانک اطلاعاتی دیجیتال»، اسامی این دو شاهزاده را در فهرست «افراد پشتیبان فعالیت‌های القاعده» وارد کرده است. نیویورک تایمز می‌نویسد که بن‌لادن در آن زمان، دستور تهیه‌ این فهرست را به زکریا موسوی داده بود. سفیر عربستان سعودی این اتهامات را رد کرده و مدعی شده ‌است: «ثابت شده که موسوی یک جانی دچار اختلالات روانی است.»

بنابر گزارش نیویورک تایمز، موسوی این نامه را یک سال پیش، از سلول خود برای رئیس دادگاه فرستاده است. گفته می‌شود اطلاعاتی که در نامه ذکر شده، در جریان محاکمه‌ وی در دادگاه مطرح شده است.

استعفای وزیر خارجه کانادا

جان برد، وزیر خارجه کانادا که به مواضع ضدایرانی مشهور است، از مقام خود استعفا کرده و علت آن را در پیش گرفتن مسیری تازه در زندگی‌اش عنوان کرده است.

به گزارش سایت دیپلماسی ایرانی، او در نطقی در پارلمان این کشور گفت: دلم برای اینجا خیلی تنگ خواهد شد. وقت آن رسیده فصل تازه ای در زندگی را شروع کنم.

یک مقام کانادایی که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که وزیر خارجه شخصا تصمیم گرفته است دولت را ترک کند. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که برد که در پست‌های متعددی در دولت نخست‌وزیر استفان هارپر خدمت کرده همچنین در انتخابات پارلمانی آینده هم نامزد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها