رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت:

گزارشی از اعتبارات بی‌سابقه ۲۸ هزار میلیاردی کهگیلویه و بویراحمد

نمایندگان مجلس ضمن اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی، مساجد و حسینی‌ها و اماکن مذهبی و اقلیت‌های دینی را از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف کردند.
کد خبر: ۷۶۷۰۶۵
مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را مورد بررسی قرار دادند و به منظور تامین نظر این شورا، برخی از مواد آن را اصلاح و برخی را حذف کردند.

بهارستان‌نشینان بخشی از ماده 21 این طرح را اصلاح کردند که به موجب آن مقرر شد، فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم روستاها و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک بار هزینه مصارف، ماهانه شامل عوارض مربوطه، معاف می‌باشند. این حکم شامل اماکن تجاری وابسته به آنها نیست.

وکلای ملت همچنین در بخشی از ماده 25 مصوب کردند، مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن دسته از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی که عملیات اجرایی آن پایان نیافته در پایان هر سال مالی پس از واریز به خزانه می‌تواند با درج در بودجه به سال‌های بعد منتقل شود تا به مصرف همان طرح و پروژه برسد.

مجلسی‌ها همچنین در تبصره 3 ماده 49 به دولت اجازه دادند از محل ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌گردد، حق بیمه سهم کارفرما، بیمه درمانی و هزینه حمایتی طلاب و کمک به رزمندان معسر دارای بیش از یک سال سابقه داوطلبانه در جبهه‌ها، جانبازان معسر بین 5 درصد تا 24 درصد، جانبازان بسیجی و وظیفه غیرشامل نیازمند را پرداخت کنند.

وکلای ملت در ماده الحاقی 6 نیز مصوب کردند در اجرای بندهای ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دولت مکلف است مابه‌التفاوت خدمات بهداشتی و درمانی ایثارگران برای کلیه هزینه‌های مرتبط که مطابق ضوابط آن دستگاه قابل پرداخت نیست و در تعهد صندوق‌های بیمه درمانی نمی‌باشد را از اعتبارات مربوطه آن دستگاه کسر و جهت پرداخت مشمولین به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه نمایند.

اختصاص 2درصد از درآمدهای عمومی به تقویت بنیه دفاعی

بهارستان‌نشینان در ماده الحاقی 45 نیز دولت را موظف کردند معادل حداقل 2 درصد از درآمدهای عمومی را در ردیف‌های تقویت بنیه دفاعی در لوایح بودجه سنواتی منظور کنند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها