رئیس جمهور عصر امروز در پایان نشست مشترک سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: تحولات منطقه به ویژه شرایط کنونی خاورمیانه و نیز روند پرونده هسته ای در نشست مشترک سران قوا بررسی شد.
کد خبر: ۷۶۶۸۱۶
بررسی پرونده هسته ای و تحولات منطقه ای در نشست سران نظام

حسن روحانی در جمع خبرنگاران افزود : در این نشست موضوع فلسطین، لبنان، عراق، سوریه ، یمن و نقاط دیگر منطقه و اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و تلاش هایی را که باید برای حفظ حقوق مسلمانان و مقابله با تروریسم در منطقه انجام دهیم بررسی کردیم.

غرب حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد

وی با بیان اینکه در این نشست روند پرونده هسته ای بررسی شد، تصریح کرد: این روند در چارچوب نظام به خوبی پیش می رود.

رئیس جمهور گفت: تیم مذاکره کننده مورد تأیید همه مسئولان عالی رتبه نظام است و مقام معظم رهبری نیز چند بار این هیئت را مورد عنایت و لطف خود قرار داده اند و ما امروز به نقاط خوبی نزدیک می شویم.

وی افزود: درباره برخی موانع پیش رو به نظر می رسد که غرب احساس می کند باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد و راه را برای احقاق حقوق مردم ایران باز بگذارد.

دکتر روحانی گفت: در برخی موارد فاصله زیادی وجود دارد ولی در برخی موارد نیز این فاصله کم شده است.

وی افزود: در نشست مشترک سران قوا درباره چارچوب هایی که باید مد نظر باشد و تیم هسته ای به آنها توجه کند و شرایطی که باید در آینده مورد بحث قرار دهیم، گفتگو شد.

موضوع آلودگی هوا

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه موضوع آلودگی هوای تهران و کلانشهرها و رفع آن مطرح شد ، گفت: مقرر شد کمیته‌ای قدرتمند تشکیل شود و در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

روحانی افزود: باید برای حل معضل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها در صنعت حمل و نقل سرمایه‌گذاری‌های جدید انجام دهیم و همچنین برای صنایع اطراف تهران اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت:‌ قرار شد سه قوه در این زمینه با هم همکاری و هماهنگی کنند و اگر نیاز به قانون باشد مجلس آمادگی دارد تا در نهایت، مقداری از آلودگی کم شود.

روحانی افزود: هر چند امسال نسبت به سال گذشته روزهای هوای آلوده کمتر بوده است اما تا رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله داریم.

رئیس جمهور گفت:‌ در این جلسه بودجه سال آینده که مراحل نهایی را در مجلس می گذراند مورد بررسی قرار گرفت و طبیعی است که برای سال آینده باید پیش‌بینی‌ های لازم را انجام دهیم و برای برخی مشکلات با هماهنگی راه حل پیدا کنیم.

روحانی افزود: موضوع فضای کسب و کار و رفع موانع آن نیز در این جلسه بررسی شد. البته دولت و مجلس با حمایت قوه قضاییه اهتمام لازم را در این زمینه داشته‌اند اما همچنان موانعی از جمله معوقات بانکی وجود دارد.

معوقات بانکی

وی گفت: در موضوع معوقات بانکی برخی افراد تخلفاتی انجام داده‌ و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که در این زمینه باید با مقررات با آنها برخورد شود.

آقای روحانی افزود: اما در برخی موارد نیز معلوم نیست که افراد مقصر باشند زیرا این معوقات به دلیل وضع اقتصادی و تغییر نرخ ارز رخ داده است.

وی گفت: در دولت در این زمینه بحث شد که کمیته‌هایی در استان‌ها تشکیل شود و اگر با وجود قانون، به قانون جدیدی نیاز شد، با کمک مجلس و حمایت قوه قضاییه بتوانیم به این افراد که مقصر نیز نبوده‌اند، درمورد بخشودگی جرایم و حل معضلشان به نفع اقتصاد کمک کنیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها