جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا گفت: طرح توانمندسازی سربازان را در راستای فرامین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی شروع کرده‌ایم که در سه محور بهینه‌سازی خدمت سربازی، افزایش بهره‌وری و ارتقا شأن و منزلت سربازی است.
کد خبر: ۷۶۶۲۲۸
اجرای طرح توانمندسازی سربازان

سردار محمدجواد زاده‌کمند جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در ادامه نشست خبری برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز نیروهای مسلح) به جشنواره فرهنگی ورزشی سربازان نیروهای مسلح اشاره و اظهار داشت: 936 ورزشکار قهرمان در قالب 151 تیم ورزشی در 13 رشته ورزشی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح به رقابت با یکدیگر پرداخته که نیروی انتظامی رتبه اول این جشنواره را کسب کرد.

وی عمده‌‌ترین ویژگی این جشنواره فرهنگی ورزشی را شادابی و نشاط سربازان و توانایی بالای این قهرمانان عنوان کرد.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا به برنامه خوب دیگری که در طول سال 93 به اجرا گذاشته شد پرداخت و گفت: در کنار آمادگی جسمانی باید به مباحث فرهنگی و معنوی نیز توجه ویژه داشت که یکی از این برنامه‌ها توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی بود که علاوه بر جلسات انس با قرآن که معمولا در ماه رمضان هر سال برگزار می‌شود و حدود 70 هزار نفر در آن حضور دارند ما مسابقات قرآنی را در 10 رشته در مرحله مقدماتی برگزار کردیم که بیش از 5 هزار نفر شرکت‌کننده داشت.

سردار زاده‌کمند تصریح کرد:‌ در طرح سراسری حفظ قرآن که چند سال است که شروع شده، حدود 3 هزار نفر از سربازان وظیفه در آن شرکت کرده‌اند که از یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به برنامه‌های غیر حضوری حفظ آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح 5 هزار و 200 سرباز شرکت کرده‌اند؛ همچنین در سال 93، 5023 ختم قرآن توسط سربازان وظیفه انجام شده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا افزود: در سال 92 بیش از 45 هزار حافظ قرآن از یک جزء بالا در ناجا داشتیم که در آزمون حفظ قرآن شرکت کرده که شامل کارکنان شاغل، سربازان و خانواده کارکنان و بازنشستگان ناجا هستند.

سردار زاده‌کمند خاطر نشان کرد: طرح توانمندسازی سربازان را در راستای فرامین مقام معظم رهبری در نیروی انتظامی شروع کرده‌ایم که در سه محور بهینه‌سازی خدمت سربازی، افزایش بهره‌وری و ارتقا شأن و منزلت سربازی است. ( فارس)

newsQrCode
برچسب ها: ناجا توانمندسازی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها