نجات مرد ثروتمند از چنگال آدم​ربایان

تبهکاران قربانی خود را داخل گونی انداختند + عکس

چند آدم‌ربا در منطقه ابوسعید که به طمع باج‌گیری از خانواده یک مهاجر افغان اقدام به ربایش وی کرده بودند، در عملیات ویژه کاراگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۶۵۴۴۹
تبهکاران قربانی خود را داخل گونی انداختند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 16:30 سه شنبه 7 بهمن 93 فردی با مراجعه به کلانتری ابوسعید به مأموران اعلام کرد که هم اتاقی‌اش به نام «عیسی» (36 ساله) توسط چند نفر ربوده شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم ربایی و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی پرونده

دوست فرد ربوده شده پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه «عیسی» در داخل خانه نشسته بودیم که ناگهان درب خانه شکسته شد و دو نفر با چاقو و قمه وارد خانه شدند؛ آنها پس از قرار دادن «عیسی» در داخل یک گونی زردرنگ او را در داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ قرار داده و به سرعت از محل دور شدند.

شناسایی مالک خودرو

با انجام تحقیقات میدانی از محل ربایش و شناسایی خودروی پراید استفاده شده در آدم ربایی، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت مالک خودرو به نام« علی . ب» (40 ساله) در منطقه تهرانسر مراجعه کرده و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این شخص از محل سکونت خود متواری شده است.

در ادامه و با پیگیری های ویژه، سرانجام محل تردد «علی .ب» در محدوده بیمارستان فیاض بخش شناسایی و این شخص در ساعت 22 پنجشنبه 9 بهمن 1393 دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اعترافات متهم

متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف کرد اما در ادامه تحقیقات مدعی شد که وی تنها به عنوان راننده و به صورتی خودرو دربستی در ازای مبلغ دریافت 200 هزار تومان وجه نقد در این آدم ربایی حضور داشته است.

متهم که به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد به کارآگاهان گفت: سه نفر جوان افاغنه به عنوان کرایه دربست خودرو، به بنده مراجعه کرده و من نیز پیشنهاد 200 هزار تومانی آنها را قبول کردم و به همراه این سه نفر به خانه ای قدیمی در منطقه ابوسعید رفتیم.

در حالی که یک نفر از آنها در داخل ماشین نشسته بود، دو نفر بعدی از ماشین پیاده و با تخریب درب ورودی وارد خانه شدند؛ دقایقی بعد آنها با یک گونی زردرنگ برگشته و به سرعت آن را در صندوق عقب قرار داده و بلافاصله سوار ماشین شدند.

در شرایطی که قدرت تصمیم گیری نداشتم به دستور آنها ماشین را روشن کرده و آنها را به روستایی در منطقه پاکدشت رساندم.

پس از رسیدن به روستا آنها مبلغ 200 هزار تومان را به من پرداخت کرده و با خارج کردن فردی از داخل صندوق عقب، من نیز به تهران بازگشتم.اطمینان داشتم که پلیس به دنبال من خواهد آمد و به همین علت و به خاطر ترس دستگیری از محل سکونت خود متواری شدم.

کشف پرونده دستگیری آدم ربایان و رهایی گروگان

با توجه به اعتراف راننده خودرو پراید، کارآگاهان موفق به شناسایی روستای محل نگهداری فرد ربوده شده در بخش شریف آباد منطقه پاکدشت شدند.

با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه یکی از متهمان به نام گل میر - 25 ساله و تبعه افغانستان- و نهایتاً دستگیری وی در ساعت یک بامداد جمعه 10 بهمن 93 شدند.

با دستگیری اولین متهم، تحقیقات از «گل میر» در همان محل دستگیری وی آغاز شد و تلاش جهت شناسایی مخفیگاه سایر متهمان و محل نگهداری فرد ربوده شده - که او نیز تبعه افغانستان است- در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

«گل میر» که چاره ای جز اعتراف نداشت صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف کرد و گفت: فرد ربوده شده- عیسی- در زمینه انتقال پول اتباع افاغنه به کشور افغانستان فعالیت دارد و ما نیز با اطلاع از این موضوع و همچنین وضعیت مناسب مالی وی و خانواده اش در افغانستان، تصمیم گرفتیم تا او را در در ایران ربوده و از خانواده اش در افغانستان درخواست پول کنیم.

با اعترافات به دست آمده از متهم -گل میر- مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده و در واقع محل نگهداری فرد ربوده شده در همان روستا شناسایی شد و کارآگاهان در ساعت 5 بامداد جمعه 10 بهمن 93 موفق به دستگیری دو متهم دیگر پرونده بنام های«علی احمـد» (35 ساله) و «احد» (24 ساله) و نهایتا آزادی فرد ربوده شده با دست و پاهای زنجیر شده به دیوار شدند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با کشف کامل پرونده و اعتراف صریح متهمان قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و هر چهار متهم با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
۰
۱
سندی بر آمار بالای جرم و جنایت و پولشویی اتباع افغانی است

نیازمندی ها