عراقچی پس از مذاکرات در ترکیه:

اراده برای اتخاذ تصمیمات سخت، دشوار است

معاون وزیر خارجه کشورمان معتقد است در طرفین مذاکره جدیت لازم را شاهد هستیم و مشخص است که اراده برای توافق وجود دارد ولی اراده برای اتخاذ تصمیمات سخت، کاری دشوار است.
کد خبر: ۷۶۵۰۵۸
اراده برای اتخاذ تصمیمات سخت، دشوار است

عباس عراقچی پس از پایان مذاکرات چهارجانبه با کشورهای اروپایی در ترکیه با بیان اینکه مذاکره با شش کشور کار مشکلی است، گفت: با توجه به اینکه همه طرف​ها مواضع مشترکی ندارند لذا هماهنگ کردن و رسیدن به منطق مذاکراتی واحد، کار زیادی می برد.

معاون وزیر امورخارجه ایران افزود: هر چه به جزییات نزدیکتر می شویم اختلاف نظرها بیشتر می شود.

وی با اشاره به اینکه ماراتن مذاکراتی همچنان ادامه دارد، گفت: امروز با سه کشور اروپایی مذاکره داشتیم و بحث​هایی که با سایر اعضای 1+5 داشتیم یکبار دیگر مرور شد.

وی در این حال مذاکرات امروز در سطح معاونان وزرای امور خارجه را بسیار مفید دانست و افزود: بحث های بسیار خوبی انجام شد اما کماکان در موضعی نیستیم که بتوانیم بگوییم پیشرفت داشتیم، به عقیده من هنوز برای قضاوت زود است.

سرپرست تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: بحث ها بسیار خوب بود و فضای جلسه از جدیت لازم برخوردار بود. طرفین کماکان با جدیت مذاکره می کنند ولی احساس میشود برای رسیدن به نتیجه و برای پل زدن بر روی اختلافاتی که وجود دارد باید یک واقع بینی و یک اراده سیاسی محکم بر طرفهای مذاکره کننده حاکم باشد تا بتوان به اختلافات پایان داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با یک اراده کامل و با ایده ها و پیشنهادهای مختلف و واقع بینی در این مذاکرات حضور دارد و امیدواریم همین رویکرد درطرف مقابل هم وجود داشته باشد.

عراقچی گفت: در طرف مقابل هم جدیت را شاهد هستیم و مشخص است که اراده برای توافق وجود دارد ولی اراده برای اتخاذ تصمیمات سخت، کاری دشوار است.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: اگر واقع بینی و اراده سیاسی کامل و حسن نیت وجود داشته باشد به اعتقاد ما رسیدن به توافق خیلی دور نیست.

سرپرست تیم مذاکره کننده ایران گفت: در حال بررسی موضوعات مختلف هستیم که هرکدام ابعاد متفاوتی دارند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد مربوط به برنامه هسته ای از بحث مربوط به غنی سازی تا موضوعات دیگر متنوع است، افزود: طرف مقابل هم برای رفع تحریم ها باید کارهای گسترده ای انجام دهد که موانع و مشکلات خودش را دارد و اینکه این دو در یک جدول زمانی و منطبق با هم قرار بگیرد کار سختی است که در حال مذاکره در مورد آن هستیم.

عراقچی گفت: ماهیت مذاکرات وتنوع موضوعات و گستردگی مباحث موجود، کار را مشکل می​کند و فعلا در موقعیتی نیستیم که بتوانیم قضاوت کنیم آیا پیشرفت صورت گرفته یا نه ولی مجموع شرایط باعث امیدواری به ادامه مذاکرات می​شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: تلاش می کنیم در مهلت مقرر (دهم فروردین) بر روی کلیات توافق حاصل شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها