بازار داغ تبادل آرد بین نانوایان

نان‌های شبه‌دولتی هم آمدند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در باره افزایش قیمت نان در هفته های اخیر گفت:در شهرستان ها نان سنگک به1200 تومان ودر تهران 2500 تومان رسیده است.
کد خبر: ۷۶۴۵۰۸
نماینده مجلس:گرانی نان مردم فقیر را آسیب پذیر تر می‌کند

عبدالرضا مصری در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به افزایش قیمت نان و صدمه حاصل از افزایش قیمت به اقشار آسیب پذیر افزود: ماه گذشته دولت آرد را از کیسه ای 23 هزارو 400 تومان به 34 هزار تومان افزایش قیمت داد که این موج باعث افزایش قیمت در همه نانوایی ها شد اما از هفته گذشته آرد به عنوان آزاد پز از طرف دولت هر کیسه، 53 هزار تومان بفروش می رسد که این امر باعث آزاد شدن قیمت شده و متاسفانه در استانها، بسیاری از نانوایی ها چنین اقدامی را انجام دادند که در محله های فقیر نشین هستند.

نماینده کرمانشاه با بیان اینکه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ماهانه 40 هزار تومان حقوق می گیرند گفت:با در نظر گرفتن ارقام،اگر یک خانواده چهار نفره روزانه 4 نان سنگک را به قیمت هزارتومان بخرد باید روزانه 4 هزارتومان هزینه کند که این رقم در ماه 120 هزار تومان می‌شود که با دریافتی 40 هزار تومانی مددجویان هماهنگی ندارد .

مصری افزود: متأسفانه دیگر دولت هیچ نظارتی در این زمینه ندارد و در تهران یک نان سنگک 2500 تومان عرضه می‌شود که اعتراضات زیادی را به نمایندگان منعکس کرده است.

وی با اشاره به اینکه نان قوت لایموت مردم فقیر است و گران کردن آن به صلاح نیست افزود:نان چیزی نیست که ما به مردم بگوییم مصرف نکنید، نان، بنزین یا برق نیست که در مورد کاهش مصرف آن هشدار دهیم لذا از دولت می خواهیم در این زمینه تجدید نظر کند.

مصری گفت:دولت از نظر قانونی می‌تواند نرخ نان را گران کند اما باید توان مردم را برای خرید نان در نظر بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها