جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تاکنون میزان دقیق جریمه سربازان غایب مشخص نشده است.
کد خبر: ۷۶۴۴۸۵
میزان دقیق جریمه سربازان غایب مشخص نیست

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته اعلام کردند که جریمه غیبت خدمت سربازی 30 میلیون تومان از سوی مجلس در نظر گرفته شده است.

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب افزود که برخی اظهار نظرها در خصوص تعیین میزان دقیق جریمه غیبت خدمت سربازی درست نیست و تاکنون میزان دقیق جریمه مشخص نشده است.

ستادکل نیروهای مسلح 19 آذر ماه اعلام کرد که براساس لایحه بودجه 1394 مشمولانی که بیش از هشت سال غایب و سن آنها حداقل 27 و حداکثر 50 سال باشد به دلیل اینکه کارآیی لازم را برای نیروهای مسلح ندارند و خدمت آنها در کنار سایر عزیزان سرباز روحیه آنان را خراب می کند با پرداخت جریمه تعیین و تکلیف می شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت که میزان این جریمه نقدی حداقل 20 میلیون و حداکثر 50 میلیون تومان از سوی ستاد کل مشخص شده است.

سردار کمالی گفت: میزان دقیق این جریمه برای هر فرد بستگی به میزان غیبت، مدرک تحصیلی و حضور فرد در داخل و یا خارج از کشور دارد.

وی افزود: میزان 20 میلیون تومان جریمه برای سربازان غایبی است که در ایران حضور داشته باشند، مدرک تحصیلی آنها زیر دیپلم باشد و بیشتر از هشت سال نیز غیبت نکرده باشند.

ستادکل نیروهای مسلح همچنین اعلام کرده بود که چنانچه مشمولین غایب خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی کنند و تا 22 بهمن ماه عازم شوند، شش ماه اضافه خدمت آنها بخشیده شده و به مراجع قضایی معرفی نخواهند شد.

برابر مقررات، افراد دارای مدرک کارشناسی و پایین تر متولد 1355 به بعد، کارشناس ارشد 53 به بعد، دکتر غیرپزشکی 51 به بعد و دکتر پزشکی متولد 1345 به بعد مشمول قانون خدمت وظیفه عمومی هستند و بایستی تکلیف وظیفه خود را روشن کند.

ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اعلام کرده است کسانی که از فرصت فراهم شده استفاده نکنند، در سال 94 قانون خدمت وظیفه عمومی از جمله محرومیت های اجتماعی و دستگیری در مورد آنها عمل خواهد شد و کسانی که این افراد را به کار گیرند برابر قانون باید باید برای بار اول هزینه یک سرباز در سال و بار دوم و بالاتر هزینه سه سرباز را پرداخت کنند.

فوتبالیست های غایب به خدمت اعزام شدند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بازیکنان تیم ملی فوتبال که کارت پایان خدمت آنها باطل شده بود باید به خدمت اعزام شوند.

مهرداد پولادی و سروش رفیعی بازکنان تیم ملی فوتبال هستند که کارت پایان خدمت آنها باطل شده بود اما به دستور فرمانده ستادکل نیروهای مسلح مجور لازم برای حضور در بازی های آسیایی استرالیا را کسب کردند.

سردار کمالی در رابطه با اعزام فوتبالیست ها به خدمت سربازی گفت: 68 فوتبالیست از کارت پایان خدمت تقلبی بهره می بردند که کارت پایان خدمت آنها باطل شد و حدود 40 نفر از آنها به خدمت اعزام شدند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در ماه های آینده باقی فوتبالیست های مشمول نیز به خدمت سربازی اعزام خواهند شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها