بعضی مطالب، به خاطر شدت بی‌عقلی که دارند، خودشان آن قدر فی‌نفسه خنده دارند که نیازی به شرح و بسط و کش دادن آنها نیست. پرداختن به آنها در حدّ کش‌لقمه کفایت می‌کند. کافی است فقط تیتر مطلب را اعلام کنید و خلاص. خود مخاطب می‌خندد.
کد خبر: ۷۶۴۴۱۵
کفن ضدّ عذاب رسید!

عین همین کاری که الان ما کردیم. خداوکیلی، نخندیدید یا حداقل لبخند نزدید؟ منتهی نه که در این 10 سال آزگار قلمفرسایی در این ستون به اصطلاح طنز، عادت به حرف زدن، به صورت یک درد بی‌درمان حرّافی در وجود مبارک ما نهادینه شده؛ فلذاست که هم‌اکنون نیز تحمل آن را نداریم که از خیر شرح و بسط دادن این خبر بگذریم و چنان که خودمان گفتیم، به تیتر آن بسنده کنیم. از ما بعید است. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم. چانه مبارک را ماهانه روغنکاری مبسوطی می‌کنیم!

خبر دست اول: «بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، یک وبسایت در ترکیه، اقدام به تبلیغ فروش کفن‌های ضدآتش برای رهایی از آتش عذاب شب اول قبر کرده است.

به گفته این خبرگزاری، در حالی که قیمت کفن معمولی در ترکیه حدود 70 لیر است، سایت مذکور برای فروش این کفن ضدّعذاب، بیش از 370 دلار از خریداران می‌گیرد.»ــ به نقل از جام‌جم

بسته پیشنهادی: هرچند که آدم‌های معتقد اما در عین حال عاقل در ایران، هرگز گول این جور کلاهبرداری‌های عوامفریبانه را نمی‌خورند و مگر که در همان ترکیه بعضی از عوام‌الناس، گول آن را درسته بخورند، اما به هرحال، این باعث نمی‌شود که وظیفه خطیر راهنمایی و ارائه راهکار از ما ساقط شود. لهذا عرایضی طبق معمول، معقول، در این راستا داریم:

1ـ خواهش از اموات: از اشخاص رو به موت و فوت که از این کفن‌های به اصطلاح ضدّعذاب استفاده می‌کنند، دوستانه تقاضا شود که پس از دفن و پشت سر گذراندن شب اول قبر، حتما به خواب خانواده و نزدیکان خود بیایند و راجع به کارکرد کفن خود اطلاع‌رسانی کنند. اقرار کنند که اغفال شدند. این شکلی، حداقل جلوی گول خوردن دیگر اشخاص را می‌گیرند و حتما ثوابش به روح آنها می‌رسد. اگر به این کلاهبرداران از اعتقادات مردم باشد، از فردا می‌گویند یک کپسول آتش‌نشانی هم کنار میت دفن کنید!

2ـ کشف داروی ضدجهل: جمیع دانشمندان و علمای عزیز، دست در دست هم نهند به مهر و هرطور شده یک داروی ضدجهلی درست کنند که عده‌ای از افراد فرصت‌طلب نتوانند به فکر سوءاستفاده از باورهای اعتقادی و دینی دیگران بیفتند تا از این راه، به نان و نوایی برسند و از این پشم و پنبه، کلاهی برای خود درست کنند. از اتاق فکر اشاره می‌کنند که تقویت قدرت عاقله‌ای که خداوند متعال برای انسان‌ها آفریده، در حقیقت همان داروی ضدجهلی است که همان اوایل خلقت از سوی اولیای حق در وجود آدمیزادی کشف و شناسایی و معرفی شده است. منتها به بعضی‌ها باید بگویی که عقل چیست!... به یک کسی گفتند زیاد باقالی نخور که برای عقل ضرر دارد. گفت عقل چیه؟... گفتند هیچی، تو بخور. راحت باش!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها